האותיות הקטנות חוזרות? שימו לב לחבילת הסלולר החדשה של סלקום

האותיות הקטנות חוזרות? שימו לב לחבילת הסלולר החדשה של סלקום

רוצים לדעת לכמה זמן החבילה של סלקום? תצטרכו להתאמץ כדי להבין. האם כך היא מנסה לתת מענה לחבילה לכל החיים של We4G? הצצה באותיות הקטנות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חשבנו שנגמרו האותיות הקטנות בחבילות הסלולר, אבל מסתבר שבסלקום מחזירים את הערפול לחבילות… שימו לב ל"חבילה האולטימטיבית" של סלקום, המוצעת דרך רשת דינמיקה (השייכת לסלקום) במחיר של 34.90 שקל בחודש. היא כוללת:

  • 50 גי'גה גלישה
  • + 100 ג'יגה גלישה ללא עלות למשך 3 חודשים
  • + 500 דקות שיחה בינלאומיות

מי שיקרא את מה שכתוב מתחת להבטחות הללו, יגלה את הניסוח הבא: "תשלום חודשי קבוע בתוכנית – 34.90 שקל. תשלום חודשי קבוע בגין חבילת הגלישה – 0 שקל למשך 24 מחזורי החיוב הראשונים. לאחר מכן יעודכן ל-20 שקל בחודש".

הבנתם? מה לא ברור? החיוב על הגלישה יתייקר ל-20 שקל בחודש.

מה זה "חיוב על הגלישה?" מה הלקוח אמור להבין מזה? הרי הגלישה היא החלק המהותי בחבילת הסלולר. אז הנה תרגום: כעבור שנתיים החבילה מתייקרת ב-20 שקל. הניסוח המעורפל אינו מקרי, אלא מטרתו לגרום ללקוח לא להבין שמדובר בחבילה במחיר לשנתיים בלבד.

מדוע? כנראה כדי לתת מענה לחבילה לכל החיים ב-We4G. כפי שפורסם בפואנטה, We4G הוציאה חבילה ב-33 שקל, שכוללת 80 ג'יגה ו-200 דקות לחו"ל במחיר קבוע לכל החיים.

בסלקום מנסים להציע כאן חבילה מתחרה, אך זו חבילה מסורבלת להבנה, ובמקום לכתוב שהמחיר הוא לשנתיים, הם כותבים "מחיר הגלישה יעלה לאחר 24 מחזורי חיוב".

זה כמובן גם המקום להזכיר שרק לפני כמה חודשים סלקום ייקרה את המחירים, ובאותה נשימה הבטיחה שהיא תפסיק להקפיץ את מחירי החבילות כעבור שנה-שנתיים.

ויש עוד אותיות קטנות:

  • מחיר תוספת הגלישה של 100 ג'יגה הוא כ-15 שקל (החיוב יחל כעבור שלושה חודשים).
    המשמעות היא שתוך שלושה חודשים, החבילה מתייקרת ל-50 שקל בחודש עבור נפח גלישה אסטרונומי ולא נחוץ, של 150 ג'יגה בחודש. כאמור, כעבור שנתיים המחיר יקפוץ בעוד 20 שקל. התוצאה היא שכעבור שמחיר החבילה יכול להכפיל את עצמו תוך שנתיים, ולהגיע ל-70 שקל בחודש.
  • השיחות הבינלאומיות רלבנטיות ל-10 מדינות בלבד.

בשורה התחתונה, חבל שבסלקום חוזרים לניסוחים המעורפלים ולאותיות הקטנות שחשבנו שכבר נפטרנו מהם.

יש לזכור כי אחד היתרונות הגדולים ברפורמת הסלולר היה לא רק ירידת המחירים, אלא הפשטות של החבילות. היום כבר קצת קשה לזכור, אבל פעם לא היו חבילות "הכול כלול", אלא חבילות עם אלף אותיות קטנות שהסתירו חיובים נוספים.

נראה שבסלקום מתגעגעים מאוד לאותם ימים – וכעת היא מציעת חבילת סלולר לא פשוטה להבנה. אלא שבניגוד לעידן שלפני רפורמת הסלולר, כיום סלקום לא לבד. יש לה מתחרות רבות שמציעות לא רק מחירים אטרקטיביים יותר, אלא גם חבילות שקופות יותר.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות