המקרים שבהם כדאי לתבוע את הביטוח - פואנטה

המקרים שבהם כדאי לתבוע את הביטוח

גם כאשר יש לנו ביטוח מקיף לרכב, לא תמיד כדאי לתבוע את הביטוח. מתי משתלם להגיש תביעה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תאונת דרכים פתאומית שבה הפח של דלת הנהג התעקם, מראת צד שנשברה או פגוש שידע ימים טובים יותר – אלה רק מקצת מהפגיעות שמשאירות אותנו בדילמה האם לתבוע את פוליסת ביטוח הרכב או להגיע למוסך ולתקן את הפגיעה לבד. במאמר זה ננסה לעמוד על השיקולים השונים שכדאי לקחת לפני שמפעילים את הביטוח ובאילו מהפגיעות כדאי לנסות ולתקן לבדכם.

איזה ביטוח להפעיל?

יש לכם פוליסת ביטוח חובה ופוליסת ביטוח מקיף לרכב. כאשר אתם עוברים תאונה ומחליפים את הפרטים עם הנהג השני אתם מתלבטים איזה מהביטוחים אמור לכסות אתכם. נעשה מעט סדר במושגים – ביטוח חובה מכסה נזקי גוף לצד שלישי, בעוד שהביטוח המקיף מכסה את הנזקים לרכוש (לרכב או לרכוש אחר שנפגע כתוצאה מהתאונה). לכן, הביטוח שתפעילו יהיה הביטוח המקיף שלכם.

השאלה הראשונה: מי אשם בתאונה?

הנהג שמאחוריכם לא שמר מרחק, נשמע פתאום רעש חזק – הרכב שמאחוריכם פגע בחוזקה בחלק האחורי של הרכב ושתי המכוניות נראות כעת כאקורדיון. הולך רגל רץ במפתיע לכביש ואתם עצרתם במהירות. של מי האשמה? כאשר אתם לא אשמים כלל בתאונה, תרצו להחליף פרטים עם הנהג השני והפוליסה שלכם תתבע את החברה המעניקה כיסוי ביטוחי לרכב השני. לעומת זאת, אם אתם אשמים בתאונה, מומלץ לבדוק את חומרת הפגיעה של שני הרכבים ואולי לשקול לתקן את הפגיעה בעצמכם.

במקרים מסוימים לא ברור מי אשם בתאונה או שקיימת חלוקה המתבצעת על ידי בית הדין לתעבורה ומעניקה אחריות שווה לשני הצדדים (כמו במקרה של תאונה במעבר מנתיב לנתיב כאשר שני הצדדים לא הפגינו זהירות מספיקה). במקרים כאלה כדאי לבדוק את עלות התיקון של שני הצדדים, האם לשניכם יש ביטוח מקיף ולהחליט האם לתקן את הרכב על חשבונכם או להפעיל את הביטוח.

מה סכום ההשתתפות העצמית הקבוע בפוליסה שלכם

שיקול נוסף שכדאי לקחת, מעבר לעלות התיקון ומי אשם בתאונה, הוא מהי עלות ההשתתפות העצמית שלכם במקרה שמפעילים את הפוליסה. אם רכשתם הרחבה לפוליסת ביטוח מקיף לרכב של ביטול השתתפות עצמית, ייתכן שישתלם להפעיל את הביטוח גם בתיקונים קטנים יחסית שאינם עולים על 3000 שקל.

באופן כללי, חשוב לבדוק מדי שנה מהם התנאים המוצעים לכם בפוליסה, מהי ההשתתפות העצמית ואילו כיסויים נוספים יש לכם בפוליסה. אפשר להוסיף הרחבות שונות אותם תוכלו להפעיל במקרי ביטוח שונים. נרחיב על כך מעט:

האם יש לכם הרחבות נוספות?

חלק מהפוליסות לביטוח מקיף לרכב כוללות כיסוי במקרה של נזק לשמשות הרכב, גנבה של תיק ומסמכים אישים מהאוטו או פריצה לרכב במקרה ששכחתם את המפתחות בפנים. אם אחד מהמקרים האלה התרחש ויש לכם כיסוי מספיק אתם יכולים לחסוך בין מאות לאלפי שקלים בהפעלת הביטוח מבלי להעלות את הפרמיה השנתית שלכם.

מתי הפרמיה השנתית עולה לאחר הפעלת הביטוח?

אחד השיקולים הכספיים מעבר להשתתפות העצמית שכדאי לקחת בחשבון כאשר מחליטים אם להפעיל את ביטוח הרכב הוא עלות הפרמיה השנתית לאחר התביעה. במקרה של תאונות קשות יחסית תגלו כי עלות הפרמיה בשנתיים עד שלוש שנים הבאות תהיה גבוהה יותר. מדוע? מחיר הפרמיה נקבע על בסיס של חישובים סטטיים. לאחר ש"הוכחתם" לחברת הביטוח כי אתם עשויים להיות מעורבים בתאונת דרכים נוספת קיים סיכוי גבוה יותר שתהיה תביעה בעתיד וחברת הביטוח מתאימה את מחיר הפוליסה השנתית לגובה סיכון זה.

הרכב נגנב – הפעם חייבים להפעיל את הביטוח

אחד המקרים הנפוצים שבהם לא עולה השאלה אם להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף היא במקרה שהרכב נגנב. כיסוי כנגד גנבת רכב הוא השיקול העיקרי בבחירה שלכם לבחור בחברה המעניקה פוליסה איכותית בביטוח מקיף. לאחר הקריאה למשטרה וניסיון לאתר את הרכב במהירות התקשרו לחברת הביטוח שלכם ודווחו על הגניבה. אם הרכב לא אותר החברה תפצה אתכם בשווי הרכב בהתאם לשנתון ולמצבו.

לסיכום, לא כל פגיעה ברכב מצדיקה הפעלה של פוליסת הביטוח שלכם. כדאי לקחת בחשבון שיקולים כמו עלות התיקון, מי אשם בתאונה וכן את גובה ההשתתפות העצמית שלכם. כאשר אתם מזמינים ביטוח רכב בשנה הבאה קחו בחשבון שיתכן וכדאי להוסיף לפוליסה הרחבות שיכולות לחסוך לכם בעתיד סכום כספי גדול.


תגובות: 0

נגישות