סקירה - סמסונג גלקסי S10: האם ההבטחה לסמארטפון דגל מעולה מתקיימת? - פואנטה

סקירה – סמסונג גלקסי S10: האם ההבטחה לסמארטפון דגל מעולה מתקיימת?

סמסונג גלקסי S10 מגיע עם שלוש מצלמות אחוריות, מסך אינפינטי איכותי ומהירות תגובה. מה החסרונות? כל הפרטים – בסקירת גלקסי S10 של פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סמסונג גלקסי S10 מגיע עם מפרט מפתה ותג מחיר גבוה, והפרסומות מכל עבר ללא ספק רק מגדילות את העניין בו. האם שווה לשדרג את הסמארטפון שלכם ולרכוש אותו? כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה פרסמנו סרטון פתיחת קופסה של גלקסי S10, שהותיר אותנו מסוקרנים באשר לאיכויות המכשיר.

לאחריו, בדקנו את גלקסי S10 במשך תקופה, עם דגש על בדיקת המצלמות (יש 3 כאלה בגב המכשיר) ועל הסוללה. לפני שנגיע להתרשמותנו מהמכשיר, כמה מילים על סדרת S10 בכלל.

כפי שפורסם במדור הסלולר בפואנטה, בהשקת סדרת גלקסי S10 סמסונג נהגה בדומה לאפל, וכללה בה שלושה מכשירים: גלקסי S10 פלוס – שהוא הדגם המשודרג, גלקסי S10 – שהוא הדגם הקלאסי וגלקסי S10e – שהוא הדגם המשונמך. המכשירים נבדלים ביניהם בגודל המסך, במספר המצלמות ותכונות הצילום, במיקום של קורא טביעת האצבע ועוד.

דגם גלקסי S10 מגיע (בין היתר) עם מסך הנמתח מצד אל צד בגודל 6.1 אינץ', חיישן טביעת אצבע על המסך ו-3 מצלמות אחוריות. הוא מתומחר במחיר גבוה יחסית, של 3,500-3,600 שקל (לחצו כאן לכתבה השוואת מחירי גלקסי S10). האם הוא שווה את מחירו?

מסך גלקסי S10

המסך של גלקסי S10 הוא מסך שתענוג לצפות בו. מדובר במסך 6.1 אינץ' 1440×3040 פיקסלים עם תצוגה חדה וצבעים עשירים. אין בו מגרעת, והמצלמה הקדמית שלו ממוקמת בעיגול קטן מצדו הימני העליון. המסך מגיע בטכנולוגיית  Dynamic AMOLED בתצורה של 19:9 וברזולוציית Quad HD Plus. קצוות המסך מעוגלים, מה שקצת מקשה על אחיזה יציבה בו ללא מגן (בכל מקרה, עם מסך כל כך יקר מומלץ להשתמש במגן לטלפון).

סמסונג מבטיחה ב-S10 מסך עמיד במיוחד. במסך משולבת זכוכית גורילה גלאס 6, ובגב המכשיר זכוכית גורילה 5. כדי להגן על המסך, גלקסי S10 מגיע ישירות מהמפעל עם מגן מסך. במהלך הבדיקה המכשיר נפל וניתן היה לבדוק את ההבטחה. כתוצאה מהנפילה המסך אמנם לא נשבר, אך נגרם לו נזק אחר: בתחתית המסך נוצר פס בהיר שנמתח מצד אל צד.

מצלמות גלקסי S10

לראשונה בסדרת ה-S, סמסונג שילבה יותר משתי מצלמות במכשיר. בחלקו האחורי של ה-S10 יש 3 מצלמות הממוקמות זו מתחת לזו: מצלמה לצילום מרחוק (12MP); מצלמה עם זווית רחבה (12MP); ומצלמה עם זווית רחבה במיוחד (16MP), המאפשרת תמונה ב-123 מעלות. המצלמה הקדמית היא של 10MP.
מצלמה גלקסי S10
צילום בגלקסי S10 במצב רגיל. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמות גלקסי S10
צילום בגלקסי S10 בעדשה רחבה במיוחד. צילום: דפנה הראל כפיר
בעת הצילום, המשתמש רואה על הצג שלושה סמלים שמאפשרים לו לבחור בין העדשות, ובנוסף הוא יכול להיעזר בכלי "ממטב הסצנות" שמכוון אותו במה להתמקד. הצבעים חיים ומדויקים, והמסך המצוין מאפשר ליהנות מתמונה עשירה ומלאה בפרטים.
סקירה גלקסי S10
צילום בגלקסי S10 במצב רגיל. צילום: דפנה הראל כפיר

כאשר בוחרים בצילום בעדשה הרחבה במיוחד, אפשר ליהנות מהיכולת להכניס הרבה יותר פרטים לתמונה, אך יש לכך מחיר: מרגישים עיוות מסוים בקצוות והתמונה מעט מעוגלת.

צילום בחושך בחוץ (במצב אוטומטי) הניב גם הוא תמונה חדה ועשירה בפרטים. לעומת זאת, צילום בחושך מאותה נקודה עם זום, מניב תמונה פחות חדה.

גם בצילום בחדר עם אורות מעומעמים, כאשר הדמויות בתנועה (במהלך מסיבה), התמונות יצאו מרוחות.

ומה לגבי השוואת המצלמה לסדרת גלקסי S9? הנה צילום שבוצע מאותה נקודה בשלושת המכשירים: גלקסי S9, גלקסי S9 פלוס וגלקסי S10. שלוש התמונות בוצעו במצב אוטומטי. נראה שאיכות התמונה ב-S10 טובה יותר מהמצלמה של גלקסי S9, אך לא שונה מאוד מאיכות התמונה בגלקסי S9 פלוס.

מצלמה גלקסי S10

טביעת אצבע על המסך

אחד מהיתרונות שגלקסי S10 אמור לספק הוא זיהוי ביומטרי באמצעות טביעת אצבע על המסך (במקום בצד האחורי של הטלפון, כמו ב-S9). אלא שהזיהוי לא עובד טוב – לעתים נדרשים כמה ניסיונות כדי שהמכשיר יזהה את טביעת האצבע ולעתים המכשיר כלל לא מזהה את המשתמש כלל.

זיהוי פנים

לעומת זאת, פתיחת המכשיר בעזרת זיהוי פנים עובדת מצוין – גם בחושך וגם עם משקפיים.

סוללה – גלקסי S10

גלקסי S10 מגיע עם סוללה בנפח 3400mAh. בבדיקת פואנטה, הסוללה הייתה מאכזבת. ביום עבודה רגיל, היא לא החזיקה מעמד עד הערב ללא טעינה. ביום עבודה מאומץ במיוחד, שבו ה-S10 עבד קשה לצורך צילומים רבים ולצורך חיבור כנקודה חמה לצורך גלישה – כבר בשעות הצהריים צנחה הסוללה ל-30% בלבד.

כמובן, קיימת כאן טעינה מהירה וגם טעינה אלחוטית למי שיש לו מטען אלחוטי.

אחד החידושים במכשיר הוא האפשרות להשתמש בו לטעינה הפוכה – כלומר, להניח עליו מכשירים אחרים כדי לטעון אותם.



ממשק, מהירות ונפח אחסון

מבחינת מהירות ותפעול, מדובר בסמארטפון שדוהר קדימה, לא מגמגם ומגיב במהירות, בזכות מעבד מבית סמסונג Exynos 9820 וזיכרון עבודה של 8 ג'יגה RAM.

המכשיר מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד פאי (9), שעליה מולבש הממשק של סמסונג One UI. בין היתר, הממשק הזה מאפשר שיתוף מהיר של תמונות לאינסטגרם, ויצירת אימוג'י אישי מוצלח יותר בהשוואה לסדרת גלקסי S9.

הממשק נוח מאוד, עם שיפור אחד משמעותי בהשוואה לדגמי גלקסי S9: אפשר לייעד את הכפתור הימני, אשר עד כה הוביל את המשתמש ישירות לשירות BIXBY המעצבן שממילא אינו עובד בארץ, לשימוש אחר. מה שכן יש כאן הוא תכונה שנקראת Bixby Routines, אשר מתאימה את הגדרות הטלפון בהתאם למצב שבו נמצאים (למשל, מפעילה אוטומטית את ספוטיפיי כשנמצאים במצב נהיגה).

סמסונג גלקסי S10 מגיע עם נפח אחסון של 128 ג'יגה ויש אפשרות לכרטיס הרחבה. משום מה, בישראל בוחרים להביא גרסה עם סים אחד, למרות שבחו"ל יש סים כפול.

בשורה התחתונה

גלקסי S10 הוא מכשיר מצוין, אך הסוללה לא מספיק חזקה. יש לו מסך מעולה, מנגנון טביעת אצבע בינוני ומצלמה שעושה עבודה נהדרת בשעות היום ובתנאי תאורה טובים. כאשר תנאי התאורה לא מיטביים (באור מעומעם בחדר סגור), המצלמה פחות מוצלחת. בעלי דגם קודם (גלקסי S9) לא צריכים לרוץ ולשדרג את המכשיר, אך לבעלי לדגמים קודמים הוא יספק קפיצת מדרגה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה חדשות צרכנות:

סקירה גלקסי S10



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות