עכשיו יש גם כספומט מט"ח בדואר ישראל - פואנטה

עכשיו יש גם כספומט מט"ח בדואר ישראל

בלי להמתין בתור ועם שער המרה מוזל, כספומט מט"ח בדואר ישראל יכול להיות במקרים מסיומים הדרך המשתלמת להחליף כסף

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ככל שהישראלים טסים יותר, כך מתחממת התחרות על המט"ח שהם קונים. דואר ישראל כבר שנים מנסה למתג את עצמו כמשתלם ביותר לקניית מט"ח, וכעת לראשונה הוא מכריז על הצבת כספומט מט"ח ב-15 סניפים בארץ (הכספומט מנפיק רק דולר או אירו). השער בכספומט מט"ח בדואר ישראל נמוך יותר ב-4.50 אגורות מאשר בדלפק, כך שלצרכנים שמגיעים לסניף דואר שבו יש כספומט כזה עדיף לא למשוך בדלפק.

סכום המשיכה המקסימלי הינו 500 דולר/אירו ללא עמלת משיכה מהכספומט – אך אפשר למשוך פעם אחר פעם. המשיכה אפשרית באמצעות כל כרטיס אשראי.

כאמור, הכספומטים ממוקמים ב-15 סניפי דואר, ממסעדה בצפון ועד באר שבע בדרום. מדובר בשני סניפים בראשון לציון, וכן בירושלים, קריית אונו, חולון, תל אביב, חיפה, שפרעם כרמיאל, נצרת עילית ומג'דל שאמס.

מי שאינו מעוניין בדולר או אירו, יצטרך להזמין בדואר ישראל (מתוך 27 מטבעות) ולשלם מראש. את הכסף אפשר לאסוף בדלפקי בנק הפועלים באולמות הדיוטי פרי בנתב"ג בטרמינל 3 ו-1, 24/7.

העיתוי להשקת הכספומטים אינו מקרי, והוא תוכנן לתקופת פסח בשל הגידול החד במספר הטסים (ברשות שדות התעופה מדווחים על יותר מ-80,000 איש בנתב"ג ביום הראשון של חול המועד).

עוד בדואר: כרטיס נטען

כזכור וכפי שפורסם בפואנטה, דואר ישראל משווק גם כרטיס נטען שהוא כרטיס דולרי מבית ויזה, וכן השיק לפני כשנה כרטיס נטען מבית מסטרקארד בשלושה מטבעות – שקל, אירו וליש"ט. אבי בלו, מנהל בנק הדואר, מזכור כי"הכרטיסים הנטענים ניתנים להטענה בסניפי הדואר במזומן, באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות העברה בנקאית, עד לסכום של 20,000 שקל, והם בטוחים לשימוש בחו"ל במאות אלפי בתי עסק ללא צורך בקישור לחשבון בנק, וללא חשש מהונאות או גניבות".



לדברי בלו "לכרטיסים הנטענים יתרונות רבים: אין צורך בפתיחת חשבון בנק, ניתן להטעינם בקלות ובפשטות. במקרה של אובדן או גניבה, ניתן לחסום את הכרטיס והכסף מאובטח ויוחזר לבעל הכרטיס. הכרטיסים בתוקף ל- 5 שנים בעלות חד פעמית של 45 שקל, ניתן להשתמש בהם גם לנסיעות נוספות וכן לקניות ללא עמלות בחנויות מקומיות בארץ, באתרים ישראלים או באתרי סחר בינלאומיים".

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. לא ברור האם המשיכה אפשרית רק בכרטיסי אשראי או גם בכרטיסי כספומט/חיוב (לרבות כרטיס חיוב מידי וכרטיסים נטענים שמנפיק בנק הדואר עצמו, האם החיוב בכרטיסי אשראי הוא מידי או דחוי למועד החיוב החודשי (כמו עסקה רגילה בארץ), והאם העסקה כרוכה בעמלת חלפנות דרך חברת האשראי (גם אם בנק הדואר לכשעצמו אינו גובה עמלת המרה).

נגישות