מה זה הסכם SAFE ואיך להשיג השקעה לסטארט-אפ?

איך להשיג השקעה לסטארט-אפ שלכם?

כאשר חברת סטארט-אפ נמצאת בתחילת דרכה, מייסדיה זקוקים ללא מעט כסף עבור החברה ועבורם. לשם כך, דרוש כל הסכם safe. הנה הפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל חברה צריכה תקציב התחלתי על מנת שתוכל להתחיל לפתח את הרעיון שלה. כאן נסביר על הדרך הטובה ביותר להשיג השקעה כבר בתחילת הדרך – הסכם SAFE.

הצורך בהשקעה

כאשר חברת סטארט-אפ נמצאת בתחילת דרכה, הרעיון המתפתח שלה עוד לא מכניס כספים ולכן מי שעובד בה לא יכול להתפרנס ממנה.

היות שכך, כל חברת סטארט-אפ בכל שלב בדרך שלה, זקוקה למשקיעים, אשר ישקיעו מהונם האישי מתוך אמון בחברה ובמה שהיא מפתחת ובכך יאפשרו לה להתקיים למשך תקופה כזו או אחרת. במהלך תקופה זו, החברה תוכל לפתח את הרעיון והשאיפה היא שכולם, כולל המשקיעים, ירוויחו מהשקעה זו בסופו של דבר.

מהו הסכם SAFE?

הסכם SAFE הוא הסכם בין חברת הסטארט-אפ לבין המשקיעים הפוטנציאליים שלה. המילה SAFE מורכבת מראשי התיבות: Simple Agreement for Future Equity, והכוונה היא שמדובר על הסכם העוסק בהכנסות העתידיות של החברה, מהן ירוויח המשקיע לצד החברה עצמה.

מה ההסכם אומר?

מן הסתם, התנאים הספציפיים משתנים מהסכם להסכם. אבל הפרטים הכלליים דומים למדי בכל ההסכמים. ראשית, בהסכם SAFE אין צורך בהערכת שווי החברה, מפני שההשקעה אינה תלויה בשווי החברה, אלא במה שבעלי החברה מציעים למשקיע בעתיד. לדוגמה, כאשר מתקיים סבב גיוס נוסף, המשקיע יכול לרכוש בעלויות נמוכות יותר חלק מהחברה וכך הוא נהנה מרווחיה.

להסתכל אל העתיד

כאמור, הסכם SAFE לא מסתמך על שווי החברה או על הכנסותיה העכשוויות, אלא שוויה העתידי. היות שכך, התנאים הרשומים בהסכם כוללים בעיקר מצבים כגון גיוס הון נוסף, הנפקה, מכירה וכדומה. בכל אחד ממצבים אלו, המשקיע נהנה מזכויות מוסכמות מראש וככל שההשקעה בוצעה בשלב מוקדם יותר, כך המשקיע נהנה מזכויות גדולות יותר. לדוגמה, אם משקיע אחד השקיע ממש בתחילת דרכה של החברה ואחרי שנה נעשה סבב גיוס נוסף, המשקיע הראשון ייהנה מיותר זכויות מאשר המשקיע השני.

למי מומלץ הסכם SAFE?

הסכמה על הסכם SAFE בין חברת סטארט-אפ לבין משקיע מומלצת לכל חברה בתחילת הדרך, על מנת שתוכל להמשיך ולהתפתח ולכל משקיע, שרואה פוטנציאל בחברה ורוצה לאפשר לה לגדול ולהתפתח ורואה את האפשרות להרוויח מהשקעה זו. כמובן, הסוד להצלחת ההסכם הוא בחירת חברת סטארט-אפ עם רעיון טוב ועובדים שיכולים לממש את הפוטנציאל הגלום בו וכמובן, בחירת משקיע שיוכל לכוון ולתרום גם מניסיונו.

את ההסכם מומלץ לנסח בעזרת אנשי מקצוע, שיוכלו לעבור אתכם על כל התנאים ולהסביר אותם לשני הצדדים באופן ברור. כמו כן, איש המקצוע יוכל להצביע על אפשרויות, שייתכן שלא חשבתם עליהן וכך כל הקצוות יהיו סגורים הן לחברה והן למשקיע.

תגובות: 0

נגישות