סקירה: גלקסי S10 פלוס - 5 מצלמות, מסך חד ואיכותי וסוללה טובה - פואנטה

סקירה: גלקסי S10 פלוס – 5 מצלמות, מסך חד ואיכותי וסוללה טובה

גלקסי S10 פלוס הוא אחד המכשירים היקרים בישראל. האם הוא משתלם? היכנסו לסקירת גלקסי S10 פלוס של פואנטה וצפו בתמונות וברשמים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סמסונג גלקסי S10 פלוס הוא אחד הסמארטפונים הטובים ביותר שיש היום בשוק – כאשר החיסרון העיקרי שלו הוא מחירו הגבוה. לאחר בדיקה שנמשכה כמה וכמה שבועות, השוואת הסמארטפונים של פואנטה בהחלט ממקמת אותו בצמרת, לצד וואווי P30 PRO (שנסקר כאן לאחרונה) ואייפון XS. מה הופך אותו לכזה? כל התשובות בסקירת גלקסי S10 פלוס, אבל עוד לפני כן נזכיר כמה מילים לגבי סדרת S10 שהשיקה סמסונג בסוף פברואר 2019. כמו אפל לפניה, אשר השיקה את האייפון האחרון בשלוש גרסאות (אייפון XS, אייפון XS MAX ואייפון XR), גם סמסונג השיקה את סדרת גלקסי S10 בשלוש גרסאות (גלקסי S10 פלוס, גלקסי S10 וגלקסי S10e). שלושתם מכשירי דגל, אך בדרגות שונות של איכויות. כאן במדור הסלולר של "פואנטה חדשות צרכנות" פרסמנו לאחרונה את סקירת גלקסי S10, וכעת אפשר לעמוד על ההבדלים בינו לבין גלקסי S10 פלוס.

מסך גלקסי S10 פלוס: חד, איכותי ועם טביעת אצבע

המסך של גלקסי S10 פלוס מגיע בגודל 6.4 אינץ' (לעומת 6.1 אינץ' בגלקסי S10), עם צבעים עשירים ותצוגה חדה שהעין פשוט מתמכרת אליה – וללא מגרעת (!). סמסונג מגדירה את התצוגה Dynamic AMOLED, כאשר מדובר במסך הראשון שלה שקיבל את תקן +HDR10. התצורה היא של 19:9 והרזולוציה היא Quad HD Plus. המסך נמתח מצד אל צד וגולש לצדדים. שתי המצלמות הקדמיות ממוקמות בצד ימין למעלה. במהלך הבדיקה לא חשנו שהן מפריעות, אך עקרונית אפשר גם לבטל אותן באמצעות שינוי בהגדרות שמייצר פס כהה בחלק העליון של המסך – כך שבעצם מפסידים מעט שטח מהמסך אך מקבלים תצוגה מלאה לגמרי.

אחד החידושים בסדרת גלקסי S10 היא שחיישן טביעת האצבע עבר לחזית המכשיר. על פניו, זו בשורה מצוינת – משום שהמיקום של טביעת האצבע בחלק האחורי של הסמארטפון הוא לא נוח ומעכב את הפתיחה. הבעיה היא שהחיישן לא עושה עבודה מספיק טובה. לא רק שצריך ללחוץ יחסית חזק, אלא שלעתים קרובות המשתמש נדרש להניח את האצבע כמה פעמים ובזוויות שונות עד שהסמארטפון נפתח. נתקלנו בבעיה כזו גם בגלקסי S10.

הזכוכית על המסך היא גורילה גלאס 6.

אגב, בסמסונג אומרים כי הם הפחיתו את האור הכחול הנפלט מהמסך ב-42% – אך זו הבטחה שקצת קשה לבדוק…

מצלמות בגלקסי S10 פלוס: האם 5 מצלמות עושות את העבודה?

מכשיר הדגל היוקרתי של סמסונג, גלקסי S10 PLUS, מציע 5 מצלמות: שלוש אחוריות ושתיים קדמיות. המצלמות שממוקמות בגב המכשיר כוללות עדשה רחבה עם חיישן 16 מגה פיקסל F2.2 ושדה ראייה של 123 מעלות; חיישן 12 מגה פיקסל שמבצעת זום אופטי כפול 2 (טלפוטו) ומפתח צמצם F2.4; וחיישן 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי (OIS) ומפתח צמצם F1.5/F2.4. המעבר בין המצלמות מתבצע באמצעות לחיצה על האייקון במסך תוך כדי צילום.

מצלמה גלקסי S10 פלוס
צילום בגלקסי S10 פלוס במצלמה עם חיישן 12 מגה פיקסל רגילה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמה גלקסי S10 פלוס
צילום בגלקסי S10 פלוס בעדשה רחבה של 123 מעלות. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמה גלקסי S10 פלוס
צילום בגלקסי S10 פלוס בעדשת טלפוטו. צילום: דפנה הראל כפיר

בבדיקה שלנו התמונות באור יום יצאו חדות, עם צבעים עשירים מאוד.

כדאי לשים לב שכאשר מצלמים בעדשה הרחבה, מצליחים להכניס לתמונה הרבה מאוד פרטים – אך הקצוות של התמונה אינם מושלמים ומעט מרוחים.

בצילום לילה מרחוק התמונות טובות ברוב במקרים, בצילום לילה מקרוב מורגש גרעון.

צילום לילה גלקסי S10 פלוס
צילום לילה מרחוק של מופע תחת כיפת השמיים. צולם במצלמת 12 מגה פיקסל של גלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר

יש גם אפשרות לבצע מיקוד חי ולשחק עם הרקע ועם האובייקט (למשל האויבייקט מצולם בשחור-לבן והרקע צבעוני). זה אמנם גימיק, אבל הוא לחלוטין משדרג את התמונה וזה נחמד.

מיקוד חי גלקסי S10 פלוס
צילום במיקוד חי בגלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
מיקוד חי גלקסי S10 פלוס
צילום במיקוד חי בגלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
מיקוד חי גלקסי S10 פלוס
צילום במיקוד חי בגלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
מיקוד חי גלקסי S10 פלוס
צילום במיקוד חי בגלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר

השורה התחתונה מבחינת צילום רגיל היא שמדובר בסמארטפון עם מצלמות מצוינות.

צילומי סלפי באור יום גם הם טובים, אך בלילה בינוניים יחסית. נזכיר כי בחזית המכשיר יש שתי מצלמות – האחת עם חיישן 10 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.9, והשנייה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.2. גם כאן יש מצב פורטרט שמאפשר לשחק בהגדרות כמו בצילום אחורי.

סוללה

היתרון הגדול הנוסף של גלקסי S10 פלוס הוא הסוללה – במיוחד בהשוואה לגלקסי S10 שבתנאים מסוימים אפילו לא מגיע לסוף היום ללא טעינה. גלקסי S10 פלוס מצויד בסוללת 4100 מיליאמפר/שעה, שמביאה את המשתמש לסוף היום עם 20%-30% בשימוש יחסית סטנדרטי של שימוש ברשתות חברתיות, גלישה ועוד. כמובן, שימוש במצלמה מחליש את הסוללה מהר יותר, אבל בסה"כ עבור מי שמבקש לצאת מהבית רגוע ולא להיות לחוץ על מטען בסביבה – הסוללה בהחלט מספקת שקט נפשי.

כמצופה מסמארטפון דגל יקר, לגלקסי S10 פלוס יש טעינה מהירה ויכולת לטעינה אלחוטית (מטען מהיר מסופק בערכה, מטען אלחוטי צריך לקנות בנפרד). אחד החידושים בסדרת S10 היא יכולת הטעינה השיתופית, כך שאפשר לטעון באמצעותו מכשירים אחרים כמו אוזניות ה-BUDS של סמסונג, אייפון XS ועוד.



ממשק

מי שנוהג להשתמש במכשירי אנדרואיד ובפרט במכשירי סמסונג, ישחה כמו דג במים גם ב-S10 Plus – למרות שזו הפעם הראשונה שסמסונג מציגה כאן את הממשק החדש שלה One UI (המולבש על אנדרואיד פאי 9). ממשק One UI מביא כמה חידושים כמו שיתוף מהיר של תמונת לאינסטגרם, ושימוש במחוות כדי להפעיל את הסמארטפון (מחוות בתצוגה במסך מלא). המשמעות היא שאפשר להחליק מלמטה למעלה כדי לבצע פעולה שמחליפה את כפתור החזרה, כפתור הבית ומנהל האפליקציות.

עבור מי שאוהב גימיקים, יש כאן אפשרות ליצור אימוג'י אישי מוצלח יותר מאשר בדגמים קודמים.

סמסונג עדיין לא ויתרה על העוזרת הקולית ביקסבי – אשר לישראלים היא חסרת שימוש, אך לפחות אפשר להגדיר את הכפתור שמפעיל אותה להפעיל משהו אחר.

חומרה, נפח אחסון

סמסונג גלקסי S10 פלוס מגיע עם נפח זיכרון של 128 או של 512 ג'יגה וזיכרון עבודה של 8 Giga RAM.

משום מה, סמסונג ישראל בוחרת לא להביא לישראל את הדגמים עם הסים הכפול, אך הרוכשים בחו"ל ייהנו גם מתכונה זו.

המכשיר מצויד, כמובן, גם בתקן עמידות למים IP68.

גלקסי S10 פלוס: חוויית משתמש

חוויית המשתמש בגלקסי S10 פלוס היא לרוב טובה מאוד, למעט פתיחת המכשיר בטביעת אצבע שכאמור מצריכה שיפור. טכנולוגיית זיהוי הפנים עובדת טוב מאוד, גם בחושך, וכך חוסכת למשתמש את הגמגום שבפתיחת המכשיר באמצעות טביעת אצבע.

המכשיר גדול ולא מאפשר שימוש ביד אחת, אך יש לא מעט משתמשים שזה לא מפריע להם.

הצפייה במסך היא פשוט תענוג, וכך גם הצילום.

בעת שיחה, קורה לעתים קרובות שמקשים מסוימים נלחצים – וזה מפריע לניהול השיחה (במיוחד כשלוחצים בטעות על "השתק").

בשורה התחתונה

גלקסי S10 פלוס הוא אחד המכשירים היקרים ביותר בישראל כיום – אז האם הוא משתלם? זו כמובן שאלה שקשה להשיב עליה, משום שהכול תלוי במצבו הכספי של הרוכש, בסמארטפון הנוכחי שלו ובדרישות שלו מסמארטפון. בדיקת פואנטה מעלה שמדובר במכשיר מעולה שלא יאכזב את רוכשיו.

עבור מי שמתלבט בין גלקסי S10 לגלקסי 10 פלוס, כדאי לקחת בחשבון שהסוללה של ה-S10 פלוס הרבה יותר טובה.

עבור מי שמתלבט אם לשדרג מ-S9 פלוס – להערכתנו אין שום סיבה, משום ש-S9 פלוס הוא מכשיר מצוין והשדרוג אינו מצדיק הוצאה כה גבוהה.

עבור מי שמתלבט בין גלקסי S10 פלוס לבין וואווי P30 PRO – התחרות קשה בין שני מכשירים מעולים, אך טביעת האצבע בוואווי P30 PRO מהירה יותר, והמחיר עבור 128 ג'יגה נמוך יותר (כ-3,135 שקל).

מחיר גלקסי S10 פלוס

גלקסי S10 פלוס בנפח 128 ג'יגה: כ-4,000 שקל.

גלקסי S10 פלוס בנפח 512 ג'יגה: כ-5,000 שקל.

קראו עוד כתבות בפואנטה:

פואנטה



 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות