לא רק סמארטפון מתקפל. לנובו חשפה את הלפטופ המתקפל הראשון בעולם - פואנטה

לא רק סמארטפון מתקפל. לנובו חשפה את הלפטופ המתקפל הראשון בעולם

הלפטופ המתקפל של לנובו יהיה חלק מסדרת מחשבי ThinkPad X1, ובינתיים נחשפה גרסת דמו מסקרנת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם התרגלנו לרעיון של סמארטפון מתקפל – הנה מגיעה בשורה לא פחות חדשנית: לפטופ מתקפל. חברת לנובו הציגה היום מחשב נייד מלא ראשון בעולם עם מסך מתקפל, ממשפחת מחשבי ה-ThinkPad X1, שהיא סדרה יוקרתית וחזקה של לנובו. קהל היעד, בהתאם, הוא מקצוענים חובבי טכנולוגיה וניידות, למשל אנשי עסקים שמרבים לטוב ומעדיפים שלא להיסחב עם לפטופ שהוא יחסית מסורבל.

הלפטופ המתקפל נראה במידה רבה דומה לטאבלט – משום שהוא אינו מגיע עם מקלדת פיזית. המקלדת היא מקלדת מגע כמובן. מדובר למעשה במסך מתקפל בגודל 13.3 עם תכונות של לפטופ, כולל יציאות USB למשל. מדובר במסך בתצוגת OLED ברזולוציית 2K, אשר פותחה בשיתוף עם LG Displays, וניתנת לקיפול באמצע ולצמצום הרוחב ב-50%.

המחשב מתקפל לצורת ספר, כשהרעיון הוא רב-שימושית בהתאם לצרכים – החל מקריאת הודעות ברשתות החברתיות במצב של חצי מסך, דרך מצב טאבלט מלא שמאפשר גם כתיבה על המסך באמצעות עט אלקטרוני ועד שימוש סטנדרטי במצב קריאה או הקלדה. אפשר כמובן לחבר למסך מקלדת חיצונית.

ומה לגבי העמידות שלו – אותה עמידות שסמסונג למשל כשלה בה כאשר כמעט השיקה לאחרונה את גלקסי FOLD – הסמארטפון המתקפל שלה? ובכן, לנובו מציגה מוצר שנראה עמיד יותר. המסך כולו מצופה עור, והשוליים יחסית עבים.



הגרסה, שנחשפה במהלך כנס Accelerate, היא גרסת דמו מוקדמת, אך לפי ההודעה שמפרסמת LENOVO – ההגעה לחנויות תהיה כבר בשנה הבאה (2020).

ומה יהיה המחיר? הפרט החשוב הזה לא פורסם עדיין.

ומה בגזרת הסמארטפון המתקפל? וואווי תקדים את סמסונג?

כאמור, בשלב הזה כבר היינו צריכים לראות בישראל ובעולם את גלקסי פולד (Galaxy Fold) – הסמארטפון המתקפל של סמסונג, אך כפי שפורסם גם בפואנטה – ההשקה נדחתה לאחר שבלוגרים אשר קיבלו את גלקסי פולד לסקירה גילו בו תקלות רגע לפני תחילת השיווק. המחיר המיועד של גלקסי פולד הוא כ-8,000 שקל – אך בשלב זה לא ידוע בוודאות מתי הוא ייצא לשוק.

המרוויחה הגדולה תהיה כנראה וואווי.

כפי שפרסמנו כאן בהרחבה, Mate X – הסמארטפון המתקפל של וואווי אשר הושק בתערוכת הסלולר בברצלונה – יגיע לשווקים בקרוב ויימכר בישראל במחיר של כ-10,000 שקל.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות