חיתולי בייביסיטר במבצע מוגבל בזמן: החזירו חיתולי האגיס וקבלו בייביסיטר - פואנטה

חיתולי בייביסיטר במבצע מוגבל בזמן: החזירו חיתולי האגיס וקבלו בייביסיטר

בחברת בייביסיטר רוצים שגם ההורים הנאמנים להאגיס יתנסו בבייביסיטר, ומוצאים דרך יצירתית לעשות זאת – טרייד אין לחיתולים. מי יותר איכותי ומי יותר זול?

בייביסיטר מול האגיס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חיתולים הם הוצאה יקרה של כל הורה בישראל, אבל לפחות בשנים האחרונות יש הרבה יותר תחרות בענף, תחרות שבעבר לא הייתה קיימת כאשר השוק נשלט ע"י האגיס ופמפרס בלבד. המותג שמחולל את התחרות הזאת כבר כמה שנים הוא בייביסטר, יצא לזמן מוגבל במהלך מאוד אגרסיבי והעלה את התחרות שלב: טרייד אין… הכוונה היא החלפת חיתולי האגיס בחבילת חיתולי בייביסטר חינם. הרעיון הוא שההורים ימסרו את חיתולי האגיס שברשותם, אפילו אם מדובר בחיתולים בודדים, ויקבלו אריזת בייביסיטר בתמורה. המטרה: לחשוף עוד הורים, במיוחד כאלה שכבר קנו האגיס וייתכן שהם עד כה היו נאמנים למותג הזה – לחיתולי בייבסיטר.

גם בלי מבצע – חיתולי בייביסיטר בדרך כלל זולים יותר מהאגיס ויחסית זולים באופן כללי. כרגע למשל נמכרת באתר ויקטורי אונליין אריזת חיתולי בייביסיטר שלב 4, הכוללת 42 חיתולים, בכ-35 שקל (כ-83 אגורות לחיתול). שתי חבילות נמכרות באתר ויקטורי אונליין במבצע ב-55 שקל.

חבילת האגיס דריי שלב 4 המכילה 44 חיתולים עולה 39.90 שקל – כלומר כ-90 אגורות לחיתול, ועד סוף החודש היא במבצע של 37.90 שקל.

חבילת שלב 4 בייבי דריי של פמפרס, המכילה 46 חיתולים, עולה כ-45 שקל (כלומר, 97 אגורות לחיתול).

כאשר משווים את מחירי החיתולים – חשוב לבדוק כמה חיתולים יש באריזה ולא להסתכל על המחיר הכולל של האריזה, משום שהחברות מייצרות אריזות בגדלים שונים, ולעתים אף מקטינות את תכולת האריזה.

חיתולים שלב 4
באתר ויקטורי (16.5.2019)
האגיס דריי פמפרס דריי בייביסיטר
מחיר לאריזה 39.90 ל-44 חיתולים 44.90 ל-46 חיתולים 34.90 ל-42 חיתולים
מחיר לחיתול 90 אגורות לחיתול 97 אגורות לחיתול 83 אגורות לחיתול

במילים אחרות, חיתולי בייביסיטר זולים יותר מהאגיס וממתחרים אחרים – אך במוצר כמו חיתולים, ההורים לא מסתכלים רק על המחיר. לכן, בבייביסיטר מנסים להוכיח להורים בכל דרך שחיתולי בייביסיטר לא פחות איכותיים מחיתולי האגיס. בבייביסיטר מתגאים בבדיקת ספיגה שנעשתה במאי 2018 במעבדת SGS, שבחנה את רמת הספיגה של חיתול האגיס מול בייביסיטר באמצעות תמיסת מלח. באותה בדיקה, החיתול של בייביסטר ספג טוב יותר, והחברה יצאה בקמפיין.

עם זאת, בבייביסיטר מאמינים שאין כמו התנסות כדי להוכיח להורים שמדובר בחיתול איכותי – ולכן יצאו במהלך הטרייד אין. אמנם מדובר במבצע לזמן קצר, שמסגרתו ניידת של בייביסיטר עוברת בין ההורים ומבצעת את ההחלפה, אבל המטרה ברורה והדרך שנבחרה היא דרך יצירתית.

לדברי ירדן בארי מנהלת השיווק של בייביסיטר, "מעבר לתוצאות המעבדה המצוינות, אנחנו כל הזמן שומעים מצרכנים כמה הם מרוצים מחיתולי בייביסיטר וכמה הם מופתעים לטובה. אנחנו יוצאים למהלך הזה במטרה להמשיך ולהפיץ את הבשורה כי בייביסיטר מעמיד חלופה מצוינת בשוק החיתולים עם חיתול דק, גמיש ובעל ספיגה מנצחת לצד מחירים נגישים. מה אפשר לבקש יותר מזה?"

מה העלתה בדיקת החיתולים שבוצעה בחדשות?

מן הסתם, הצרכנים מעדיפים להסתמך על בדיקות אובייקטיביות יותר מאשר בדיקה שבוצעה על-ידי בייביסיטר עצמה. בדיקה כזאת בוצעה בנובמבר 2018 בתוכנית הכלכלית בערוץ 12 בעזרת מכון התקנים, וגם בה דורג החיתול של בייביסטר בציונים גבוהים. בבדיקה נבחנו בעיקר שתי קטגוריות: בדיקת חלחול (בודקים כיצד החומר מחלחל בתוך החיתול, כך שהצרכים לא ילכלכו את כל הבגדים) ובדיקת הספיגה. בשני המקרים, בייביסיטר דורג גבוה לצד האגיס ולייף.

מה מגלים נתחי השוק?

התחרות בענף החיתולים עזה והשוק צומח. כך, גודל השוק עלה מ-671 מיליון יחידות חיתולים, ל-686 מיליון. בייביסיטר – המשווקת ע"י ניאופארם – מתחרה אמנם לא רק בהאגיס, המשווקת ע"י קימברלי-קלארק. בענף פועל מותג חזק נוסף – פמפרס, המשווק ע"י פרוקטר אנד גמבל, וכן המותגים הפרטיים של סופר פארם (לייף בייבי) ושופרסל (שופרסל בייבי). למרות זאת, נתח השוק העיקרי בענף הוא של האגיס, ונראה שמבחינת בייביסיטר – האתגר הוא לפצח את ההורים ששומרים נאמנות להאגיס.

נתחי שוק כמותיים של החיתולים בישראל

  2017 2018
בייביסיטר 7.4 7.4
האגיס 43.8 45.6
פמפרס 21.0 19.3
PL 8.1 9.3
טיטולים 18.4 16.9

נתחי שוק של החיתולים בישראל מתחילת השנה עד אפריל

   04/18  04/19
בייביסיטר 8.0 8.8
האגיס 45.6 45.6
פמפרס 19.5 16.6
PL 8.4 10.7
טיטולים 17.4 17.1

בשורה התחתונה, נראה שההורים ממשיכים לשמור נאמנות להאגיס בגלל הרגלים, מודעות גבוהה למוצר וגם איכות – אף שמבחינת איכות יש גם למתחרים הרבה מה להציע.

פואנטה

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. לא ברור מהכתבה איך לעשות את הטרייד אין וגם באתר של החברה אין מידע.

נגישות