אפליקציית המוניות יאנגו משיקה: מחיר ידוע מראש

אפליקציית המוניות יאנגו משיקה: מחיר ידוע מראש

נוסע שמזמין מונית דרך אפליקציית המוניות יאנגו, יכול לבחור אם לשלם מחיר שנקבע מראש או להפעיל מונה. מנכ"ל יאנגו ישראל: "התעריף מחושב על סמך נתונים שאספנו"

יאנגו
yango
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סיפורו של כתב ה-BBC ששילם 80 שקל על נסיעה של שתי דקות במונית בתל אביב הכה גלים בימים האחרונים, גם בגלל הפרצוף הישראלי המכוער שנחשף דרך הסיפור הזה וגם משום שלא מעט אנשים, ולא רק תיירים, מצאו את עצמם משלמים מחיר מופרז לנהג מונית. השירות החדש של אפליקציית המונות יאנגו (yango) פותר את הבעיה: לקוח שמזמין מונית דרך יאנגו, יודע מראש כמה תעלה הנסיעה. המחיר משתנה משעה לשעה ומאזור לאזור, משקף את התעריף לפי מונה מנקודת המוצא על היעד, תוך שקלול של עומסי התנועה – וזאת על סמך מחקר נסיעות שעשתה יאנגו בישראל בחצי השנה האחרונה מאז שהושקה בישראל. בתקופת ההשקה, למשך מספר שבועות, תינתן הנחה של 25% על המחיר.

לדברי יניב אלפי, מנכ"ל יאנגו ישראל, ההנחה נועדה למנוע מצב שהתעריף שנקבע ללקוח מראש יהיה גבוה מהתעריף שהיה נגבה באמצעות המונה. "כל "נסיעה ביאנגו תהיה במחיר קבוע מראש, ובשלב ראשון זולה ב-25% מהמחיר שהלקוח אמור היה לשלם במונה", אומר אלפי. "אנחנו הולכים על קו מאוד ברור – שקיפות והגינות ללקוח. מאפשרים ללקוח לדעת את המחיר מראש, וכך הוא לא מסתבך".

יניב אלפי, מנכ"ל יאנגו ישראל
יניב אלפי, מנכ"ל יאנגו ישראל

במסיבת עיתונאים לרגל השקת השירות, שאלנו את אלפי כיצד הנוסע יכול להיות בטוח שהמחיר הקבוע מראש משתלם יותר מאשר מחיר נסיעה עם מונה:

אלפי: "זה לא יכול לקרות. בדקנו ושקללנו את הנתונים מהרבה מאוד נסיעות בחצי השנה האחרונה, ושיעור הטעויות שלנו באומדן המחיר שואף לאפס".

פואנטה: "ומה קורה במצב הפוך, כלומר, במצב שהמחיר שנקבע מראש נמוך יותר ממחיר הנסיעה בפועל? מי סופג את ההפסד הכספי?"

אלפי: "חברת יאנגו סופגת את ההפסד, אנחנו לא מעמיסים את זה על נהג המונית".

הנוסע, אגב, יכול בכל מקרה לא לשלם מחיר קבוע מראש, אלא לבחור לנסוע עם מונה.

כך מנסה יאנגו לרכוש את אהדת הנוסעים והנהגים

כפי שפורסם כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות, אפליקציית המוניות יאנגו, השייכת לקבוצת YANDEX הרוסית, הושקה לפני חצי שנה.

מאז ההשקה ועד היום, ניתנת הנחה של 50% על הנסיעה הראשונה (עד 30 שקל).

ליאנגו אין נהגים משלה. היא מציעה את השירות בשיתוף עם תחנות מוניות שעובדות עם נהגים מורשים. בין השותפים נמצאת תחנת מוניות “הקסטל”, שיש לה 650 מוניות.

בישראל האפליקציה פועלת בכמה אזורים בארץ, החל מחיפה, תל אביב ואזור המרכז, דרך אשקלון ואשדוד ועד בית שמש ורחובות, אך עדיין לא בכל הערים והאזורים. לדברי אלפי, אזורי השירות ממשיכים להתרחב במקביל לגיוס נהגים.

בעולם פועלת yango ב-15 מדינות, בראשן כמובן רוסיה. רוב המדינות האלה הן מדינות מזרח אירופה לשעבר, וכעת מתחילה החברה להתרחב למערב אירופה. ישראל היא בין המדינות הראשונות מחוץ לאירופה שבהן yango פועלת.

המתחרה העיקרית של יאנגו בישראל היא GETT (לשעבר גט טקסי) – ולכן יאנגו מציעה לנהגים תנאים הרבה יותר טובים משל גט טקסי ויש לא מעט נהגים שמעדיפים לעבוד איתה: "בגט טקסי גובים ממני 1,300 שקל לחודש וביאנגו לא גובים ממני כלום", סיפר לי נהג מונית.

לאחרונה פתחה יאנגו בתל אביב מרכז שירות לנהגים, שם הם יכולים לנוח באמצע היום. מבחינת נהגים רבים, מדובר בצ'ופר משמעותי. בנוסף, הנהגים מציינים לטובה את העובדה שיש להם כתובת אנושית לפנות אליה: "בגט אין שירות לקוחות – גם לא לנהגים", אומר נהג מונית שעובד עם גט ועם יאנגו, "לעומת זאת, ביאנגו יש עם מי לדבר, יש לנו כתובת לפנות אליה אם יש בעיה כלשהי או אם יש לנו הצעות כלשהן".

האם החיזור של יאנגו אחרי הנהגים יימשך? נראה שנכון לעכשיו, כל עוד החברה רוצה לגדול ולהתרחב לכל חלקי הארץ, ביאנגו מבינים שבלי לגרום לנהגים להעדיף אותם, אין להם סיכוי מול גט. בנוסף, נזכיר, קיימת גם תחרות מצד אפליקציית אובר ומצד אפליקציית רקסי (raxi) – אשר הוקמה ע"י נהגי המוניות עצמם כדי להתמודד עם תנאי השוק שמכתיבה גט.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פרסום באתר חדשות הצרכנות פואנטה: תוכן שמייצר לידים ונוכחות ברשת





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


תגובות: 4

  1. זה יכול היה להיות מאוד נחמד אם הייתי מצליח להזמין מונית, אבל כל פעם שאני מנסה אין מוניות זמינות אז מה זה שווה לי כל המבצעים וחידושים האלה?

  2. מבצע מבורך של חברת יאנגו ישראל
    ברצוני לציין שבכל נסיעה חייב הנהג להפעיל מונה

  3. אולי בחו"ל זה יכול לעבוד אבל בישראל, לפחות ממה שאני יודע, אסור לגבות פיקס פרייס על נסיעה אלא רק לפי מונה, אני בכלל לא בטוח שהמהלך הזה חוקי…אם זה היה חוקי, אני בטוח שכולם היו עובדים ככה…

  4. המחירים עכשיו של יאנגו באשקלון דומים למחירי מוניות הרגילים אז אין טעם להפעיל את האפליקציה ולהזמין כאשר יש מוניות בעיר או לטלפן ולהזמין זה לפעמים יותר נח ומהיר יותר מאשר ש האפליקציה מוצאת מונית

נגישות