מה עומד מאחורי פתיחת עסק בישראל? - פואנטה

מה עומד מאחורי פתיחת עסק בישראל?

החל מציוד משרדי, דרך השגת מימון ועד פתיחת תיק במע"מ – מה צריך לדעת כשחושבים על הקמת עסק עצמאי?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)
הקמה של עסק בארץ היא מהלך שעשוי להיות מניב ומוצלח, אך גם מפחיד וכרוך בלא מעט פרוצדורות והכנות. ננסה לעשות מעט סדר בשולחן העבודה, כאשר ראשית נציין שיש להפריד בין הקמה לבין שיווק, ובין סדרים מנהלתיים לבין רכישת ציוד משלים.

ראשית, סדר!

רגע לאחר שמבינים אם אתם עומדים להיות עסק מורשה, פטור, או חברה בע"מ ורגע לאחר שמסיימים הליכי רישום מול הרשויות ולפתוח תיק במס הכנסה, מוטב לעצור ורק אז להתחיל להניע את העסק. בין אם עומדים לחפש לקוחות ולשווק ובין אם הכוונה היא להתניע פרויקטים, חובה לוודא שיש עם מה לעבוד, החל מהרמה הבסיסית ביותר – ציוד משרדי. כך המשרד יתחיל להיראות כמקום עבודה, ואפשר יהיה לכתוב הערות, לתלות תזכורות, לתייק באופן נוח, לבצע חישובים, ולצאת לדרך בצורה נוחה ויעילה. אי לכך, אחת המשימות הראשונות היא למצוא בית עסק מקצועי לממכר ציוד משרדי, כזה שמאפשר הזמנה און ליין, היצע נרחב וכמובן מחירים נוחים.



מניעים ואז עוצרים

העסק התחיל להניע? מצוין, זה בדיוק הזמן לעצור ולקחת הפסקה, להכין כוס קפה ולנשום – לבחון באופן רגוע מה עובד ומה תקוע, מה יכול להמשיך לרוץ ומה דורש איפוס מחדש, כאשר הרבה פעמים שווה להכניס למשוואה ייעוץ עסקי, וזאת כדי שהוא יעזור לנתב משאבים, לפתור בעיות, לנתב כהלכה כוח עבודה ובאופן כללי יעניק דחיפה קדימה באמצעות טריקים ידועים וניסיון מוכח.

הוצאה מוכרת

כל עסק צריך למזער הוצאות, ועל כן רצוי שיהיו כמה שיותר הוצאות מוכרות. הוצאה מוכרת יורדת מהברוטו, כך שחלק יותר קטן מחויב במס, משמע פחות תשלומי מסים.

אילו הוצאות מוגדרות כהוצאות מוכרות? כל מה שקשור במישרין לרווחי העסק (כולל מוצרים משרדיים, טלפון קווי וכדומה), הוצאות מעורבות (כאלה שבחלקן משמשות עבור צרכים פרטיים וחלקן עבור צרכים עסקיים, כגון דלק וטלפון סלולרי), וכאלו שמוכרות עבור עסקים שפועלים מהבית (כגון מים, ארנונה, אגרות וכדומה). כמו כן, תמיד יש הוצאות ייחודיות, למשל עבור שיווק.

רישיון עסק

עבור מי שמוגדר עוסק פטור, חשוב לוודא שהוא אינו חורג מתקרת ההכנסה. כמובן, אם עוברים סכום מסוים, צריך להירשם כעוסק מורשה.

למותר לציין כי כאשר מדובר בעוסק מורשה, עליו להוציא חשבונית מס שכוללת מע"מ (בעת החיוב) ומדי חודשיים עליו לדווח למע"מ.

זה כמובן רק הבסיס, ויש עוד לא מעט פרטים שלא כל אזרח מן השורה יודע, לכן תמיד שווה להיעזר בהנחיה מקצועית, קרי רואה חשבון.

מה שבטוח, בכל הנוגע לעסק, מוטב לבחון כל דבר באופן נקודתי, אחרת ניתן להסתכן בקנסות ואף בסגירת העסק. כך למשל יש לוודא שהעסק ממוקם במבנה מורשה ושהרשות המקומית מעניקה רישיון עסק.

הלוואות

גם עסקים מובילים לא פעם נזקקים להלוואה, ולו מתוך מטרה לשפר, לצמוח, לייעל ולהרוויח יותר. מכאן שעל כל עסק להבין כמה נכון עבורו להלוות ומהן האופציות, ופה נציין בקצרה שהאופציות כוללות את חברות כרטיסי האשראי, הבנקים השונים ואף קיימות הלוואות חוץ בנקאיות שבין היתר כוללות הלוואות חברתיות, הלוואות בערבות המדינה (שווה לבחון זכאות) וכדומה. כמו כן, תמיד רצוי לוודא מה מתאים ולבחון שלא מדובר בשוק האפור ושכן מדובר בפריסה הגיונית.

שנסכם? פתיחת עסק עשויה להיות קלה ומוצלחת, אך בדרך יש לקבל עזרה ולבחון את התמונה השלמה. המון בהצלחה!



תגובות: 0

נגישות