האותיות הקטנות בחברות הסלולר חוזרות - החל מתא קולי ועד חבילות מנופחות - פואנטה

האותיות הקטנות בחברות הסלולר חוזרות – החל מתא קולי ועד חבילות מנופחות

מי היה מאמין שחברות הסלולר יעזו לגבות תשלום על תא קולי שאיש לא צריך ואיש לא משתמש בו? וזו רק אחת מהשיטות לעשות כסף קל על חשבון הצרכנים. קבלו הצצה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תשלום על תא קולי, דמי מעבר של מאות שקלים, גביית עשרות שקלים על כרטיס סים ומתנות "חינם" – אם כל הטריקים האלה של חברות הסלולר נשמעים לכם מוכרים, זה לא במקרה. היינו שם – ועכשיו אנחנו חוזרים לשם, לפחות בחלק מהחברות. שבע שנים אחרי מהפכת הסלולר – נראה שהתחרות הקשה גורמת לחברות הסלולר לשכוח את הלקח שלמדו, והן מחזירות לחיינו כל מיני חיובים מיותרים וגם את שיטת מצליח שבעבר באמת הצליחה לעתים קרובות. כך למשל, חלק מחברות הסלולר מחזירות מן המתים את החיוב על התא הקולי. אמנם, אף אחד לא באמת צריך תא קולי בעידן הוואטס אפ, שמאפשר גם לכתוב וגם להשאיר הודעות קוליות, אבל זה לא מפריע לפלאפון, פרטנר, סלקום, גולן טלקום והוט מובייל לגבות על זה כמה שקלים בחודש. הרעיון פשוט – צרכנים רבים לא ממש קוראים את כל השורות בחשבון, ולא ישימו לב לעוד כמה שקלים שנוספו לחשבון שלהם על שירות שהם לא צריכים.



פלאפון למשל, פשוט הודיעה ללקוחות באמצעות הודעת SMS שרובם בטח לא לא קראו – כי החל מ-14.6 היא מתחילה לגבות תשלום על התא הקולי. בנדיבותה הרבה היא מאפשרת לצרכנים לבטל את השירות, אלא שהביטול צריך לבוא ביוזמתם. במילים אחרות, פלאפון מתחילה לגבות מ-2.546 מיליון לקוחות כ-7 שקלים בחודש על שירות תא קולי שאיש מהם לא צריך, מה שמייצר לה הכנסה פוטנציאלית של יותר מ-17.5 מיליון שקל בחודש. רק אלה מביניהם שישימו לב לכך ויטרחו להתקשר לבטל את השירות, יחסכו מעצמם את אותם 7 שקלים מיותרים.

פלאפון לא לבד, גם בסלקום השירות המיותר הזה שהתחילו לגבות עליו כסף רק לאחרונה עולה כ-7 שקלים בחודש, רק שסלקום "מעניקה" אותו חינם בשלושת החודשים הראשונים.

אז כמה עולה לנו התא הקולי המיותר בחברות שהתחילו או מתחילות לגבות כסף?

פלאפון: 6.90 שקל בחודש
סלקום: 6.90 שקל בחודש
פרטנר: 4.90 שקל בחודש
הוט מובייל: 4.90 שקל בחודש
גולן טלקום: 1.90 שקל בחודש

לא רק תא קולי – יש עוד שיטות לחלוב כסף

תא קולי הוא לא השיטה היחידה לגבות כסף. הנה עוד כמה שיטות:

דמי מעבר

בעידן שבו ניידות בין חברות הסלולר היא תהליך פשוט וקל, חלק מחברות הסלולר גובות לא מעט כסף על סים ועל דמי מעבר. מה שלא פחות חצוף הוא הגבייה של החברה על דמי מעבר בין מסלול למסלול בתוך החברה עצמה. הסכומים יכולים להיות כה גבוהים – עד כי הם יהפכו את המעבר ללא משתלם.

את דמי המעבר ההזויים ביותר גובה סלקום מהמנויים שלה עצמה. לא זו בלבד שהיא מציעה חבילות לא אטרקטיביות (100 ג'יגה ב-60 שקל לחודש), היא גובה כ-300 שקל על דמי מעבר מתוכנית לתוכנית בתוך סלקום. את הסכום המופרך הזה היא מציינת רק בתקנון, כמובן – ולא בקישור למבצע עצמו. טרחנו וצילמנו עבורכם את המסך, כדי שתוכלו לראות במו עיניכם:

עלות הסים

גם כרטיסי הסים הם דרך לייקר את המעבר, משום שרוב החברות גובות כ-20 שקל לכרטיס. חשוב לדעת שאפשר להתמקח גם על כרטיסי הסים, כך שאם למשל אתם מעבירים 4 מנויים, תוכלו להגיע למצב שיוותרו לכם על תשלום של לפחות כרטיס סים אחד, אם לא יותר.

חבילת גלישה מנופחת ומיותרת

דרך אחרת לייצר הכנסות משירותים לא נחוצים היא להציע חבילת גלישה עצומה שאיש לא צריך. כך למשל סלקום מציעה חבילת 100 ג'יגה בעלות חודשית של כ-60 שקל, ומציעה להוסיף עוד 100 ג'יגה חינם לשלושה חודשים. כמובן שאין צרכן אחד בעולם שצריך חבילה של 200 ג'יגה – אבל הרעיון הוא שכעבור שלושה חודשים אותו צרכן ישכח, ולחשבון שלו יתווספו כ-15 שקל נוספים בכל חודש.

דחיפת מוצרים מיותרים ב"מתנה"

אין ארוחות חינם ואין מתנות חינם – לכאורה זה כלל ברזל. אבל כבר כמה שנים שצרכנים מתלוננים על כך שנציגי שירות בחברות התקשורת משכנעים אותם לקבל "טאבלטים מתנה", או לחילופין אוזניות ורמקולים שהם אפילו לא יודעים איך להשתמש בהם. חודשים אחרי העסקה, מסתבר להם שהמוצרים הללו כרוכים בתשלום חודשי, ואפילו לא תשלום חודשי נמוך אלא הרבה יותר גבוה מהשווי האמיתי של המוצרים.

יש חברות הגונות – חשוב להצביע ברגליים

מה שחשוב לזכור הוא שבניגוד לפעם, כיום יש תחרות – והתחרות הזאת עובדת לטובת הצרכנים העירניים הנבונים, שלא הולכים שולל אחרי נציגים מבלבלים או ניסוחים מעורפלים. כאשר מבצעים השוואת חבילות סלולר, יש להשוות לא רק את המחיר, אלא גם את משך החבילה, את ההטבות הנוספות ואת נפח הגלישה.

כמה עולה חבילת סלולר של 80-100 ג'יגה ולכמה זמן?

We4G רמי לוי גולן טלקום הוט מובייל
נפח גלישה 80 ג'יגה 80 ג'יגה 100 ג'יגה 100 ג'יגה
לכמה זמן לכל החיים שנה שנתיים שנה
הטבות נוספות 200 דקות לחו"ל ו-1 ג'יגה גלישה בחו"ל 240 דקות לחו"ל 100 דקות לחו"ל
מחיר 33 שקל כ-33 שקל 35 שקל 39 שקל

 

019 פלאפון סלקום פרטנר
נפח גלישה 100 ג'יגה 100 ג'יגה 100 ג'יגה 100 ג'יגה
לכמה זמן שנה 5 שנים "ללא פקיעה" שנה
הטבות נוספות 500  דקות שיחה לחו"ל ליעדים נבחרים גלישה חופשית בפייסבוק, ווייז, סנאפצ'אט, אינסטגרם, טוויטר, וואטס-אפ, טלגרם 500 דקות לחו"ל 350 דקות שיחה לחו"ל ל-42 יעדים  + אפל מיוזיק לחצי שנה
מחיר 33 שקל כ-60 שקל כ-60 שקל כ-80 שקל

לא כל החברות נוקטות שיטות של דחיפת שירותים. בחברת 019 אין בכלל תא קולי, למשל, ובחברת We4G לא גובים עליו כסף.

קראו עוד כתבות שיחסכו לכם כסף בפואנטה:

דפנה הראל כפיר





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות