לקוחה בת 80 בתלונה נגד סלקום: "נציגה נתנה לי טאבלט וממיר מתנה. התברר שהם בתשלום"

בת 80 בתלונה נגד סלקום: "נתנו לי טאבלט וממיר מתנה. התברר שהם בתשלום"

רק לאחר שהלקוחה התנתקה מחבילת הטריפל בסלקום, היא גילתה שהיא מחויבת על מוצרים שנציגת השירות הבטיחה כ"מתנה"

תלונה נגד סלקום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם חשבנו שתופעת ה"מתנות" בחברות הסלולר פסה מן העולם, היינו אופטימיים. לפני מספר שנים כיכבה פלאפון בפרשת ה"טאבלטים במתנה", ותלונות על תופעה דומה הגיעו גם נגד פרטנר וסלקום. מאז התופעה פחתה – אך ממש לא נעלמה. מדובר בשיטה שפוגעת לעתים קרובות בצרכנים מבוגרים ותמימים, שמגיעים למוקדי השירות כדי להחליף ציוד או לתקן אותו (למשל סמארטפון שהתקלקל), ונציגי השירות מציעים להם לקבל באותה הזדמנות עוד פריט "חינם" – בדרך כלל טאבלט. הלקוחות סבורים כי הם קיבלו מתנה, אך התשלום עבור אותה מתנה מסתתר בין שורות החשבונית החודשית שהם לא תמיד קוראים לעומק. במקרים רבים, רק אם הם מתנתקים מהחברה הם מגלים שבעצם לא קיבלו מתנה, אלא פותו לרכוש מוצר מיותר ללא ידיעתם. כעת הגיעה לפואנטה תלונה נגד סלקום מקשישה בת 80 שנכוותה מהתנהלות דומה, שבה נציגת שירות מציעה לה מוצרים לא נחוצים במתנה, ולאחר מכן מסתבר שזו כלל אינה מתנה.

הקשישה הייתה לקוחת טריפל של סלקום, כלומר, מנויה לשירות הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון הקווי. לפני מספר חודשים, פנתה למוקד השירות של סלקום ברחובות כדי להחליף את שלט הטלוויזיה שהפסיק לעבוד. נציגת השירות החליפה את השלט, אך באותה נשימה הציעה לה גם ממיר אפל TV וטאבלט.

הלקוחה היא כאמור אישה מבוגרת, ואין לה שמץ של מושג כיצד משתמשים באפל TV וגם לא בטאבלט, אך השתכנעה לקחת אותם לאחר ששאלה מספר פעמים והובהר לה שהיא מקבלת אותם חינם. לדבריה, לא הונפקה לה חשבונית או קבלה ולא היה תיעוד כלשהו שהיא קיבלה.

לאחר מספר חודשים, כאשר הלקוחה התנתקה מסלקום, היא הופתעה לגלות כי ממשיכים לחייב אותה בסכום של כ-59 שקל בחודש על הציוד שקיבלה. רק אז הבינה שהיא למעשה לא קיבלה מתנה אלא קנתה מוצרים שאיננה צריכה – בשווי כולל של 2,124 שקל.

היא פנתה אל סלקום והתלוננה, אך נאמר לה שהיא חתמה על עסקת רכישת הציוד ולכן היא צריכה לשלם עליו. לטענת נציגת השירות, הלקוחה קיבלה הודעת sms עם החוזה והייתה צריכה להיכנס לקישור כדי לחתום. כאמור, מדובר בלקוחה מבוגרת בת 80 – אשר סוג כזה של תקשורת כלל לא מתאים לכישוריה וליכולותיה. הלקוחה עמדה על כך שלא היה דבר כזה, וכאשר ביקשה לראות את החתימה – גילתה שהחתימה אינה חתימתה. בתגובה נאמר לה שזו חתימה דיגיטלית.

בסלקום המשיכו להתעקש כי הלקוחה קיבלה מידע מדויק לגבי העלויות ולא הסכימו לזכות אותה. לא הועילו גם הפניות למחלקת פניות הציבור של סלקום.

רק לאחר הפנייה לפואנטה, זוכתה הלקוחה.

תגובת סלקום: "הפנייה טופלה"

בסלקום מסבירים כי יצרנו קשר עם הלקוחה וטיפלנו בפנייתה במלואה".

לא מקרה בודד

חיפוש בגוגל מגלה מקרים נוספים של לקוחות שהציפו תלונה נגד סלקום על "מתנות" בתשלום. כך למשל פורסם במאקו על בן 78 שקנה מסלקום טלפון ב-560 שקל ושילם 2,400 – כאשר ההפרש הלך לטובת טאבלט "מתנה". גם באותו מקרה החברה טענה שהוא חתם על העסקה במודעות מלאה לעלויות. הלקוח לא ויתר. הוא תבע את סלקום, והשופטת פסקה לטובתו. כל הפרטים מופיעים בכתבה על התלונה נגד סלקום שפורסמה במאקו באוגוסט 2017.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. מזה התברר זה בכונה הם גנבים עם רשיון. גם אני קיבלתי טאבלט מתנה ללא תשלום והתברר גם שהוא פיתאום נהייה
    בתשלום אמרו תעות ולא עזר לי שילמתי 3100 ש"ח על החיים

נגישות