משרד התקשורת: "חברות הסלולר משקרות לצרכנים. אין חובה לגבות דמי מעבר" - פואנטה

משרד התקשורת: "חברות הסלולר משקרות לצרכנים. אין חובה לגבות דמי מעבר"

אם ביקשתם לעבור למסלול אחר בתוך חברת הסלולר שלכם ונציג השירות אמר לכם שעליכם לשלם דמי מעבר בהנחיית משרד התקשורת – הוא שיקר לכם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רק לאחרונה פרסמנו כאן בפואנטה מספר פעמים כי חלק מחברות הסלולר חזרו לשקר, להסתיר אותיות קטנות ולהמציא חיובים מופרכים. טיפלנו בהרחבה בהחלטה להתחיל לחייב את הלקוחות על תא קולי – שירות שאף אחד לא משתמש בו, וגם פרסמנו תלונה של לקוחה בת 80 נגד סלקום בגין טאבלט "מתנה" שהיא חויבה בגינו. כעת גם משרד התקשורת מתעורר, לפחות לגבי התנהלות מסוימת אחת מני רבות שנוקטות חברות הסלולר: גביית דמי מעבר מתוכנית לתוכנית בתוך החברה, בטענה שמדובר בהנחיה של משרד התקשורת.

משרד התקשורת הוציא הודעה חריגה בחריפותה שלפיה הוא נחשף לאחרונה לנוהג פסול של "העברת מידע שגוי בענין דמי מעבר בין סלי שירותים". באופן הזה הוא מנסח בעדינות תופעה חמורה: נציגי חברות הסלולר נהגו לומר למנויים כי משרד התקשורת הורה להן לגבות דמי מעבר כאשר מנויים מחליפים תוכנית בתוך החברה.

כידוע, לעתים קרובות מנויים משלמים על חבילה מסוימת, ואז החברה מפרסמת חבילה זולה יותר. במצב כזה, הם מבקשים לעבור מחבילה לחבילה – אך לחברה אין אינטרס שהם יעשו זאת. לכן, היא גובה דמי מעבר שבאמצעותם היא מנסה להרתיע מנויים ותיקים מלשפר את תנאיהם. עם זאת, נראה שלחברה לא נעים להודות בפני המנויים כי מדובר בהחלטה חזירית ושרירותית שהיא קיבלה בעצמה, ולכן היא מגלגלת את האחריות אל משרד התקשורת – ומשקרת למנויים בטענה שמדובר בהנחיה של משרד התקשורת. באופן הזה היא גם גורמת להם לחשוב שהם ישלמו דמי מעבר בכל חברה, למרות שזה לא נכון.

כעת במשרד התקשורת מבהירים כי על פי חוק, חברות הסלולר רשאיות לגבות דמי מעבר בגין מעבר כזה אך בוודאי שאין חובה.

מנכ"ל משרד התקשורת הפיץ אתמול מכתב הבהרה לבעלי הרישיונות, המדגיש את החומרה בה רואה המשרד תופעה של הטעייה צרכנית באופן מגמתי ומכוון, ודורש לחדול מפרקטיקה זו לאלתר.

כמה עולים דמי מעבר?

כאמור, דמי מעבר זו המצאה מקוממת שהגו רוב חברות הסלולר, והן מחליטות באופן שרירותי ממי לגבות אותם ומה יהיה גובהם.

כך למשל, סלקום לא מתביישת לגבות על דמי מעבר כ-300 שקל (!), כפי שניתן לראות כאן בצילום המסך מתוך אתר סלקום:

כמובן, סכום כזה הופך כל מעבר בתוך סלקום ללא כדאי, והדבר הנכון עבור לקוח סלקום שרוצה להחליף חבילה הוא פשוט להתנייד לחברת סלולר אחרת.

יש גם צדיקה בסדום – חברת We4G, שלא גובה דמי מעבר ומאפשרת למנוייה לעבור מתוכנית לתוכנית ללא חיוב.

דמי מעבר





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות