בא לכם לנגן בדרך לעבודה? כלי נגינה חברתיים הוצבו במתחם הבורסה לשימוש ציבורי - פואנטה

בא לכם לנגן בדרך לעבודה? כלי נגינה חברתיים הוצבו במתחם הבורסה לשימוש ציבורי

מאחורי הפינות המוזיקליות עומדת חברת "גן וצליל", כשהכלים מעוצבים בצורה מזמינה ומבטיחים גם למי שלא יודע לנגן – להצליח וליהנות מהחוויה

כלי נגינה חברתיים בפינות מוזיקליות גן וצליל
כלי נגינה חברתיים בפינות מוזיקליות במתחם הבורסה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם עובדים באזור מתחם הבורסה או סתם מסתובבים באזור ובדיוק בא לכם לנגן את התשיעית של בטהובן או את "שבט אחים ואחיות", תוכלו לבחור כעת בין תופי קצב, מטלופון וכלי נגינה אחרים שהוצבו באזור מתחם הבורסה ברמת גן ומיועדים לשימוש העוברים והשבים. השימוש בכלי הנגינה הוא חינמי לחלוטין, כשהמטרה היא ליצור קשרים חברתיים ואווירה מוזיקלית שמחברת בין אנשים.

מדובר בכלי נגינה עמידים לפגעי מזג האוויר, כך שהם אמורים להחזיק מעמד גם בגשם, גם בשמש הקופחת וגם בלחות של הקיץ הישראלי.

לנגן בלי יידע מקדים – פינה מוזיקלית במתחם הבורסה ברמת גן. צילום: גן וצליל

מדובר בפרויקט משותף של מנהלת הבורסה ר"ג וחברת "גן וצליל" המקימה פינות מוזיקליות, כאשר מול הכלים מותקנים שלטים המסבירים איך לנגן, וכוללים שירים לדוגמה וסיפורים מאחורי השירים.

חברת "גן וצליל", שהוקמה בשנת 2013, מונעת מהחזון להגדיל את החשיפה לכלי נגינה, כדי לחבר את עולם הצליל והחברה. "אנו מאמינים שכלי נגינה מובילים תהליכים חברתיים וכי האדם מושפע מסביבתו ומהנקרה בדרכו, מתוך האמונה הזאת ייסדנו את כלי הנגינה החברתיים הנמצאים במקומות נגישים", נכתב באתר החברה.

כלי הנגינה מעוצבים בצורה מזמינה וצבעונית, כשהרעיון הוא לפנות לכל בגילאים בכל רמות היידע. מערכות למידה המוטמעות בכלים מאפשרות גם למי שאינו יודע לנגן לעשות זאת – משום שהן מדריכות את הנגן צעד אחר צעד בשימוש בכלי.

כמו כן, מוטמן בכלים קוד שניתן לסרוק באמצעות הסמארטפון ולהגיע לבנק שירים באתר בחברה.

פינה מוזיקלית ברחוב היצירה ברמת גן. צילום: חברת "גן וצליל"

החזון של "גן וצליל" משתלב עם האסטרטגיה כוללת של מנהלת הבורסה – להפוך את מתחם הבורסה נגיש לא רק לעובדים במתחם, אלא גם לפעילות משפחות בסופי שבוע.

הכלים פזורים בפינות מוזיקליות הממוקמות ברח' היצירה, כיכר בצלאל, ברח' תובל ובשביל אביס.

פסנתר ברכבת

הצבת כלי נגינה במרחבים פתוחים היא דרך מוצלחת לשיפור האווירה, ומי שעושה זאת כבר כמה שנים זו רכבת ישראל, אשר ברבות מתחנות הרכבת הציבה פסנתרים.

הנוסעים עוצרים לכמה דקות, מתיישבים מול הפסנתר, מנעימים את זמנם של הנוסעים האחרים וממשיכים בדרכם. גם בשדות תעופה רואים מדי פעם פסנתרים לרווחת הכלל.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות