קריסת באליגם: הרשות להגנת הצרכן חוקרת אם הצרכנים הוטעו ביודעין - פואנטה

קריסת באליגם: הרשות להגנת הצרכן חוקרת אם הצרכנים הוטעו ביודעין

בנוסף, לפי מידע שהגיע לרשות להגנת הצרכן, הופעל על צרכנים לרכוש שוב חופשות שהם כבר הזמינו וכבר שילמו עליהן

קריסת באליגם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קריסת באליגם הותירה צרכנים רבים בלי הכסף ובלי המוצר או השירות שהזמינו, וכעת נשאלת השאלה אם החברה (ששמה הרשמי הוא סיטי לייף) שיווקה קופונים ושוברים לצרכנים, בשעה שידעה כי ייתכן שלא יוכלו לממש אותם. אם יוכח שבאליגם המשיכה למכור קןפונים בשעה שידעה כי היא קרובה לחדלות פירעון ולא תוכל לספק את המוצר, מדובר בעבירה פלילית והעונש יכול להגיע לקנס בסך 45 אלף שקל לכל הפרה, ומאסר של עד שלוש שנים. את השאלה הזאת בודקת כעת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, אשר הודיעה היום כי היא פותחת בחקירה כנגד חברת סיטי לייף סטייל, מפעילת אתר באליגם.

כזכור, לפני כשבועיים הוגשה נגד אתר הקופונים באליגם בקשה לכינוס נכסים. האתר אמנם פעיל עכשיו, אך העסקאות המבוצעות בו מנותקות מעסקאות העבר והמטרה של כונס הנכסים, עו"ד אהוד גינדס, היא למכור אותו כעסק חי (ככל הנראה לאחד המתחרים).

אלא שחברת סיטי לייף היא לא היחידה שתימצא במוקד החקירה של הרשות להגנת הצרכן, אלא גם הספקים של באליגם. מדובר בספקים מתחום התיירות – אשר היווה כמחצית פעילותה של באליגם. כיום מחזיקים צרכנים בשוברים פתוחים בהיקף של 3.4 מיליון שקל בתחום התיירות.

ברשות להגנת הצרכן חושדים כי לאחר קריסת האתר, בעוד הצרכנים נמצאים במצב של חוסר אונים משום שהזמינו חופשה ושילמו עליה – ספקי תיירות מסוימים הפעילו עליהם לחץ לשלם שוב עבור החופשה כדי לא לאבד את הכרטיסים.

אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות: ״החקירה באה בעקבות מידע חדש שהתקבלו ברשות". לפי הודעת הרשות, החשד ביחס לבאליגם הוא להטעיה והחשד ביחס לספקים הוא להפעלת השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן. זאת, בשל שיחות חוזרות ושנות לצרכנים שנפגעו כדי לגרום להם לשלם שוב על החופשה.

בנוסף, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מזמינה את נפגעי אתר באליגם להיכנס לאתר הרשות ולהגיש תלונה באמצעות האתר באופן מהיר ופשוט.

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות