גלקסי A80: המצלמה שעושה את ההבדל - פואנטה

גלקסי A80: המצלמה שעושה את ההבדל

גלקסי A80 הוא אחד המכשירים החדשניים ביותר של סמסונג, בזכות מצלמה מסתובבת שהופכת את צילום הסלפי לאיכותי מתמיד ואת המסך לנקי מתמיד. תמונה שווה אלף מילים…

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בזמן שכל יצרניות הסמארטפונים מחפשות את הפתרון האידאלי למצלמת סלפי שלא תפריע למסך – סמסונג מצאה אותו במצלמה המסתובבת של גלקסי A80. היתרון של המצלמה המסתובבת כפול ואפילו משולש: ראשית, כאמור, הוא פותר את בעיית המגרעת שמוקדשת בדגמים אחרים למצלמת הסלפי; שנית, הוא מייצר מצב שהאיכות זהה בעת צילום רגיל ובעת צילום סלפי; ושלישית, הוא מאפשר להשתמש באפקט הלייב פוקוס גם בסרטוני וידאו.

המצלמה המסתובבת בגלקסי A80 היא גולת הכותרת של הסמארטפון החדשני של סמסונג, אבל מלבדה יש עוד כמה תכונות מעניינות שהוא מציע. גלקסי A80 הוא האח הבכור בסדרת גלקסי A של סמסונג, שהושקה לאחרונה כסדרת מכשירי ביניים. מכשיר ביניים אמרנו? אולי מבחינת המחיר, אך לא מבחינת התכונות. בסמסונג שילבו במכשיר גם קורא טביעת אצבע במסך, סוללה חכמה, נפח אחסון נדיב וזיכרון עבודה גדול.

לראות את כל התמונה

כאמור, החידוש העיקרי בגלקסי A80 הוא במצלמה המסתובבת. למעשה, ברגע שהמשתמש לוחץ על הסלפי – המצלמה פשוט נשלפת ומסתובבת. מעבר לתחושה המגניבה והמתוחכמת, זה גם מאוד יעיל.

מצלמה מסתובבת
המצלמה המסתובבת בגלקסי A80. צילום: דפנה הראל כפיר

מערך הצילום בגלקסי A80 כולל 3 מצלמות: המצלמה העיקרית היא מצלמת 48 מגה-פיקסל, המצלמה השנייה היא עדשה אולטרה-רחבה בזווית של 123 מעלות ובאיכות של 8 מגה פיקסל, המאפשרת לתפוס שטח רחב כמעט כמו שהעין רואה, והמצלמה השלישית היא מצלמת עומק 3D (המכונה גם מצלמת ToF), שמספקת צילומי עומק. המעבר מעדשה לעדשה מתבצע בקלות דרך המסך.

בעת צילום בעדשה אפשר להכניס הרבה יותר פרטים לתמונה. השוואה של תמונות שצולמו מאותה נקודה בשני המצבים ממחישה את ההבדל:

מצלמה A80
צילום בעדשה רגילה בגלקסי A80. צילום: דפנה הראל כפיר
מצלמה גלקסי A80
צילום בעדשה רגילה בגלקסי A80. צילום: דפנה הראל כפיר
גלקסי A80 מצלמה
צילום סלפי בגלקסי A80. צילום: דפנה הראל כפיר
גלקסי A80 מחיר
צילום במיקוד חי בגלקסי A80. צילום: דפנה הראל כפיר

כמו בגלקסי S10, גם כאן צילום במיקוד חי מאפשר לטשטש את הרקע גם בעת הצילום וגם אחרי הצילום, כאשר אפשר גם לשחק עם האפקטים, להפוך חלק מהתמונה לשחור לבן ועוד.

מצלמה מסתובבת
צילום במיקוד חי ב-A80, ולאחר מכן שימוש באפקט שחור-לבן.

אם נחזור לצילומי הסטילס, סמסונג מבטיחה כאן איכות גבוהה של צילום בכל שעה ביום. תמונות שצולמו בתנאי תאורה לא אידאליים וגם בחושך יצאו מוצלחות, כפי שאפשר לראות בתמונות שצילמנו.

מצלמה גלקסי A80
צילום בלילה בגלקסי A80 עם פלאש – במצב אוטומטי. צילום: דפנה הראל כפיר
מצלמה גלקסי A80
צילום בלילה בגלקסי A80 – במצב לילה עם פלאש. צילום: דפנה הראל כפיר
מצלמה גלקסי A80
צילום בלילה מאותה נקודה במצב צילום לילה ללא פלאש בגלקסי A80. צילום: דפנה הראל כפיר

מיקוד חי ושיפור יציבות בסרטוני וידאו

כאמור, את תכונת המיקוד החי, שרבים ממשתמשי סמסונג התאהבו בה בזכות צילומי סטילס, אפשר כעת לקבל גם בסרטוני וידאו, כך שהמשתמש יכול להתמקד באובייקט ולטשטש את הסחות הדעת ברקע.

כמובן, מאחר שמדובר באותה מצלמה עבור צילומי סלפי וצילומים רגילים – את המיקוד החי אפשר להפעיל גם בעת צילום סרטון סלפי.

בנוסף שולבה כאן תכונה של ייצוב צילומי הווידאו (Super Steady). חשוב לזכור להפעיל אותה (היא מופיעה בסרגל העליון עם אייקון של יד) אם אתם מצלמים סרטון כאשר אתם בתנועה למשל, משום שהיא מפחיתה את תנודות הווידאו. כמובן, התכונה הזאת זמינה כאן גם במצב הצילום הקדמי.

כדאי לדעת שכאשר מצלמים במצב זה, אי אפשר לעשות זום אין תוך כדי הסרטה.

Quick Measure: מצלמת העומק, אגב, מאפשרת סריקה ומדידה של אובייקטים. מדובר בתכונה ששמה Quick Measure, שמטרתה לחשב מרחק, עומק ושטח של אובייקטים תלת-ממדיים (לכן המצלמה מכונה מצלמת 3D). כדי להשתמש בתכוה זו יש להיכנס לתיקיית סמסונג וללחוץ על Quick Measure, לבחור ס"מ או אינצ'ים, לכוון את המצלמה אל האובייקט כדי למדוד אותו ולצלם.

מסך גדול ואיכותי, עם תצוגה מצד אל צד

גלקסי A80 מגיע עם FHD+ Super AMOLED גדול של 6.7 אינץ' בפריסה של 1080×2400 פיקסלים. התצוגה יפה וחדה וקל להשתמש בו גם באור שמש ישיר. סמסונג מתארת את המסך במונח New Infinity Display, כאשר הכוונה היא שבהיעדר מצלמת סלפי בתוך המסך – התצוגה מלאה לחלוטין ונטולת הפרעות מצד אל צד.

כמו בסדרת הדגל גלקסי S10 וכמו בדגמים גלקסי A70 וגלקסי A50, גם כאן יש מנגנון זיהוי טביעת אצבע על המסך.

מהי סוללה חכמה?

ה-A80 מגיע עם סוללת 3,700 מיליאמפר שמוגדרת ע"י סמסונג "סוללה חכמה". הכוונה היא שהסמארטפון לומד את הפעולות שהמשתמש מבצע באופן שגרתי וכך לומד לנהל את הסוללה באופן אופטימלי. הסוללה מאפשרת להעביר יום שלם מבלי לטעון את המכשיר, ובכל מקרה סמסונג שילבה כאן גם טעינה מהירה של של 25 וואט. המטען המהיר מצורף בערכה, ואיתו כבל שיש לו יציאת USB Type C משני הצדדים.

נפח אחסון וזיכרון עבודה

נפח  אחסון של 128 ג'יגה זה כבר כמעט סטנדרט בסמארטפונים האחרונים של סמסונג, ולא רק בגלקסי S10 אלא גם כאן בחלק מהמכשירים בסדרת A, למשל A50 ו-A70. גם כאן, כמובן, סמסונג שילבה את נפח האחסון הנדיב הזה, לצד זיכרון עבודה של 8 ג'יגה RAM – מה שמאפשר להשתמש בטלפון בצורה חלקה ובלי לדאוג שעוד רגע ייגמר המקום.

האקו-סיסטם של סמסונג – גם בגלקסי A80

האקו-סיסטם של סמסונג בא לידי ביטוי גם בגלקסי A80. למעשה, ככל שיש לכם יותר מוצרים חכמים של סמסונג, כולל המוצרים הלבישים שלה, כך תוכלו ליהנות מחוויה שלמה יותר ומהנאה רציפה שעוברת בטבעיות בין האוזניות האלחוטיות סמסונג BUDS, הטאבלט, השעון החכם, הלפטופ, וכמובן, הטלוויזיה החכמה של סמסונג.

גלקסי A80 – מחיר

כאמור, גלקסי A80 מוגדר ככשיר לשוק הביניים, כלומר, לא מכשיר פרימיום – וכך הוא גם מתומחר.

המחיר של גלקסי A80 עומד על 2,650 שקל – מה שהופך אותו למכשיר היקר ביותר בסדרת גלקסי A, אך הרבה מתחת למחיר של סדרת גלקסי S או גלקסי NOTE 9.

בשורה התחתונה

גלקסי A80 הוא מכשיר טוב ומהיר, עם מערך צילום מתקדם ומסך איכותי.

כאמור, בגלקסי A80 סמסונג מביאה אל סדרת הביניים A יכולת שהיא לא שילבה עד עתה גם בסדרת גלקסי S10 היוקרתית שלה: מצלמה מסתובבת. התכונה הייחודית הזאת ממצבת את גלקסי A80 במקום שונה מכל שאר מכשירי הביניים, ללא תחרות.





נגישות