עוד שירות בתשלום באל על: להיות ראשונים בעלייה למטוס תמורת 6 דולר לכיוון - פואנטה

עוד שירות בתשלום באל על: להיות ראשונים בעלייה למטוס תמורת 6 דולר לכיוון

האם תהיו מוכנים לשלם עוד כסף עבור Priority Boarding באל על ומה חושבים לקוחות החברה על ההחלטה להציע תור מקוצר לעלייה למטוס בתשלום?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה קורה באל על? החברה ממשיכה במגמה שהחלה לפני מספר חודשים בדרך להפיכתה לחברת לואו קוסט, והפעם עם מהלך שנוי במחלוקת. החל מהשבוע היא מציעה לנוסעים עוד שירות בתשלום נוסף: קדימות בתור בעלייה למטוס (Priority Boarding) – בעלות של 6 דולר לכיוון. ואיך מגיבים הנוסעים? אם בא לכם לצחוק קצת, שווה להיכנס לעמוד של אל על בפייסבוק ולקרוא את התגובות, אשר נעות בין גיחוך לבין תהייה מי בכלל רוצה לעלות ראשון למטוס.

אל על אמנם לא המציאה את הרעיון לגבות תשלום על Priority Boarding, אך הוא לא נפוץ בחברות סדירות אלא מן הסתם בחברות לואו קוסט. נזכיר כי אל על עוברת תהליך של "לואו-קוסטיזציה" כבר תקופה ממושכת, שהחלה בהחלטתה לבטל את מותג הלואו קוסט UP, אשר אותו היא הפעילה ל-5 יעדים בלבד. במקום זאת, החל מאפריל 2018 אל על החלה למכור כרטיסים במחירים מדורגים לכל היעדים באירופה – בדיוק כמו חברות לואו קוסט, כך שבעת ההזמנה נוסעי אל על בוחרים בין כרטיס טיסה לייט, קלאסיק ופלקס (Lite; Classic; Flex). העדיפות בעלייה למטוס (Priority Boarding) קיימת בכרטיס היקר באופן מובנה, וכעת היא תוצע בתשלום למי שקונה את הכרטיסים הזולים יותר.

  • כרטיס Lite: כרטיס בסיסי הכולל עלייה למטוס רק עם כבודת יד אישית, תיק יד וארוחה חמה. תשלום נוסף על שליחת מזוודה לבטן המטוס, הושבה מראש ושינוי הכרטיס, ללא אפשרות ביטול.
  • כרטיס Classic: כרטיס הטיסה הקלאסי הכולל עלייה למטוס עם כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה חמה, הושבה מראש (לא כולל מושבי תיירים פלוס ומושבים מועדפים) ושליחת מזוודה לבטן המטוס. שינוי וביטול בתוספת תשלום.
  • כרטיס Flex: הושבה מראש כולל מושבי תיירים פלוס ומושבים מועדפים, צ’ק אין בדלפקים ייעודיים, שליחת 2 מזוודות לבטן המטוס, עלייה למטוס עם כבודת יד אישית, שני תיקי יד, עדיפות בעלייה למטוס, ארוחה חמה, שינוי כרטיס בתוספת דמי טיפול, ביטול טיסה בכרטיסים במחלקות הגבוהות ללא עלות, ובשאר המחלקות בתשלום דמי ביטול מופחתים.

אלא שזה לא נגמר כאן, אלא להפך, רק התחיל. כפי שפורסם כאן במדור התיירות באתר חדשות הצרכנות פואנטה, לאחר מכן החליטה אל על להרחיב את שיטת התמחור המדורג גם לטיסות למזרח הרחוק ולאפריקה. ההזמנות במודל הזה החלו בינואר 2019 לטיסות שהחלו לצאת באפריל 2019.



כמה עולה טיסה באל על?

אל על המשיכה לשנות את מדיניות התמחור שלה ולצעוד לעבר חברות הלואו קוסט כאשר החליטה שבמקום מחירון ברור וקבוע, המחירים החדשים באל על משתנים בהתאם ליעד ולביקוש. כמה עולה מזוודה באל על? כמה עולה בחירת מושב? תלוי מתי, תלוי לאן… המחיר לבחירת מושב ושליחת המזוודה אינו אחיד, ונע בין 7 ל-40 דולר לכיוון.

כאמור, כעת לכל מרכיבי המחיר מצטרף סעיף נוסף שאפשר להוסיף – סעיף העדיפות בעלייה למטוס (Priority Boarding). האם זה תענוג כזה גדול לעלות ראשונים למטוס? לא בהכרח, אבל באל על מניחים שיש כאלה שירצו לממש את האפשרות כדי להבטיח לעצמם מקום נוח עבור תיק היד או לקצר את התור.

הנוסעים, כאמור, מגיבים בציניות ומציעים לאל על להתחיל לגבות גם תור על כניסה לשירותים. דף הפייסבוק של החברה משמש כר נרחב להערות עוקצניות לאור ההחלטה לגבות תשלום אפילו על התור בעלייה למטוס…

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 

 

פואנטה

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות