בא לכם סמארטפון מתקפל? גלקסי FOLD של סמסונג ומייט X של וואווי תכף כאן - פואנטה

בא לכם סמארטפון מתקפל? גלקסי FOLD של סמסונג ומייט X של וואווי תכף כאן

אם יש לכם 8,000-9,000 שקל, בספטמבר תוכלו לרכוש סמארטפון מתקפל – סמסונג גלקסי FOLD או וואווי מייט X. מה ההבדל ביניהם ואילו עוד מוצרים מסקרנים בדרך?

וואווי מייט X - הסמארטפון המתקפל של וואווי (Mate X)
וואווי מייט X - הסמארטפון המתקפל של וואווי (Mate X)
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עכשיו זה רשמי. בעוד חודשיים, אולי קצת פחות, נוכל לקפל את הסמארטפון. סמסונג הכריזה כי היא סיימה לתקן את הליקויים שהתגלו בסמסונג גלקסי FOLD – סמארטפון מתקפל שהיא השיקה בסוף אפריל ונאלצה לגנוז לפני היציאה לחנויות בשל תקלות מביכות שהתגלו בו. המועד החדש של השקת גלקסי פולד עדיין לא ידוע באופן מדויק, אבל מדובר בחודש ספטמבר – ממש בקרוב. סמסונג לא לבד – גם וואווי תשיק את הסמארטפון המתקפל שלה, וואווי מיי X, בספטמבר. עדיין לא ידוע התאריך המדויק. למעשה, ייתכן שוואווי אפילו תספיק להקדים את סמסונג.

עדיין לא ברור מתי שתי ענקיות הסלולר האלה יחלו למכור את הדגמים המסקרנים הללו בישראל – אבל יש להניח שזה יקרה בסמוך מאוד להשקה בעולם, כפי שקרה עם מכשירים קודמים.

כמה יעלה גלקסי פולד וכמה יעלה וואווי MATE X?

נזכיר כי כדי להתחדש בסמארטפון המתקפל של סמסונג ושל וואווי תצטרכו להצטייד בלא מעט כסף – למעשה, הרבה יותר כסף מכפי שדרוש לכם כדי לרכוש סמארטפון רגיל.

המחיר בארה"ב לסמסונג גלקסי פולד יהיה כ-2,000 דולר (ליתר דיוק, 1,980 שקל). כן, אתם לא מתבלבלים, לא 2,000 שקל, 2,000 דולר. מדובר כמובן במחיר לפני מסים. כך למשל המס בניו יורק עומד על 8.875%, כך ששם גלקסי פולד יעלה כ-2,178 דולר.

בישראל דובר לפני מספר חודשים על מחיר של כ-8,000 שקל.

אם תעדיפו לרכוש את הסמארטפון המתקפל של וואווי, מייט X, תצטרכו להצטייד בסכום גבוה יותר – כ-2,580 דולר (כ-2,300 אירו), שהם קצת יותר מ-9,000 שקל.

אגב, המחיר גבוה – אבל המכשירים בהזמנה המוקדמת של גלקסי FOLD באפריל אזלו מהר מאוד. כאמור, בסופו של דבר המכשיר לא שווק והכסף הוחזר.

למה בכלל צריך סמארטפון מתקפל?

הרעיון בסמארטפון מתקפל הוא שאפשר לשפר את חוויית השימוש. בשנים האחרונות ראינו כיצד המסכים הולכים וגדלים, עד כי הגיעו למצב שלא נוח לאחוז את המכשיר ביד ואי אפשר לתפעל אותו ביד אחת. מצד שני, המשתמשים גולשים יותר באינטרנט, צופים באמצעות הסלולרי בסרטים באורך מלא ומשתמשים בו ככלי עבודה. לכן, הם היו רוצים מסך גדול יותר.

סמארטפון מתקפל כמו גלקסי FOLD או וואווי מייט X אמור לתת מענה לצרכים המתנגשים הללו – ולאפשר מצד אחד שימוש במסך יחסית צר ומצד שני שימוש במסך רחב, בהתאם לצורך.

מה ההבדלים בין וואווי מייט X לגלקסי FOLD?

אמנם, שני הסמארטפונים הללו מביאים איתם את בשורת המסך המתקפל, אבל המפרט שהם מציעים לא זהה. גלקסי FOLD הוא מכשיר קצת יותר קטן, גם כאשר הוא סגור וגם כאשר הוא פתוח. גם הסוללה שלו קצת יותר חלשה, אך נפח האחסון המירבי שלו עומד על 1 טרה, לעומת חצי טרה בוואווי מייט X. לגלקסי פולד יש לו 6 מצלמות, לעומת 4 של וואווי Mate X.

מה עם אייפון מתקפל?

דיברנו כל כך הרבה על גלקסי FOLD ועל מייט X, אבל מה עם אפל, האם האייפון המתקפל בדרך? אחר שהפטנט של אפל למסך מתקפל אושר – נראה שאנחנו קרובים מתמיד גם לאייפון, אייפד ומכשירים אחרים של אפל שיצוידו במסך מתקפל. לפי השרטוטים שפורסמו לראשונה באתר patently apple – יש כמה סוגים של קיפולים, ויש הניח שאפל בוחנת כעת מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

לנובו ושיאומי

בין היצרניות הנוספות אפשר למצוא את לנובו, שחשפה סרטון של הסמארטפון המתקפל RAZR, וכמובן את שיאומי – אולי היצרנית הכי מסקרנת בשל הנטייה שלה להציע מוצרים במחירים יחסית נמוכים.

מנכ"ל שיאומי פרסם לאחרונה סרטון שבו הוא מציג את הגרסה הראשונית של הסמארטפון המתקפל של שיאומי, ומה שמעניין הוא שהקיפול מתבצע משני הצדדים.

הסמארטפון של חברת ROYOL כבר נמכר

חברה אחרת, שפחות מוכרת בישראל אך זכתה לקהל מתעניינים בתערוכת הטכנולוגיה בברצלונה בפברואר 2019, היא חברת ROYOL.

סמארטפון מתקפל
סמארטפון מתקפל של חברת ROYOL הסינית

מדובר בחברה סינית שכבר משווקת סמארטפון מתקפל, ואפשר להשיג אותו באתר האינטרנט שלה בארה"ב בסכום של 1,588 דולר (כ-5,750 שקל לפני מסים).

לנובו – גם לפטופ מתקפל

מי שבינתיים מביאה חידושים בגזרת המסכים המתקפלים לעולמות המחשבים היא חברת LENOVO. כפי שפורסם במדור הטכנולוגיה והדיגיטל ב"פואנטה חדשות צרכנות", לנובו הכריזה על לפטופ מתקפל שיושק בעוד מספר חודשים.

הדגם הראשון של הלפטופ המתקפל של לנובו

הרעיון בלפטופ כזה הוא שהמקלדת היא מקלדת מגע, וקהל היעד הוא בעיקר אנשים שנוסעים הרבה עם הלפטופ שלהם ומחפשים פתרון יותר קומפקטי.

נוביה – שעון מתקפל שהוא סמראטפון

שעון-סמארטפון חכם עם מסך מתקפל של נוביה
שעון-סמארטפון חכם עם מסך מתקפל של נוביה. צילום: דפנה הראל כפיר

חברה סינית אחרת שמקדמת את המסכים הגמישים היא נוביה – אשר הכריזה לאחרונה על סמארטפון לביש שמשמש גם כשעון חכם הנקרא נוביה אלפא ((NUBIA ALPHA). השעון-סמארטפון מצויד במסך גמיש ומוארך. המסך הוא מסך OLED באורך 4.01 אינץ’ – כלומר, המסך הגדול ביותר בעולם שיש כיום במוצר לביש.

כל הפרטים המאוד מעניינים מופיעים בכתבה המלאה על השעון החכם עם המסך הגמיש של נוביה, שפרסמנו כאן בעת ההכרזה מתערוכת הסלולר בברצלונה.

מסכים מתקפלים גם על תיקים וכובעים

אגב, חברת ROYOL ממש לא מסתפקת בסמארטפון מתקפל, והיא משלבת מסכים מתקפלים בכל מיני מוצרים ופריטים, למשל כובעים ותיקים.

מסך גמיש של חברת ROYOL על כובע. צילום: דפנה הראל כפיר

תיקים שבהם משולבים מסכים גמישים הוצגו בתצוגת האופנה של לואי ויטון במאי 2019 בניו יורק.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

סמארטפון מתקפל

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות