דליפת שתן: 4 עובדות שחשוב להכיר - פואנטה

דליפת שתן: 4 עובדות שחשוב להכיר

ידע שווה כוח ובהקשר של דליפת שתן הוא גם עשוי לתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים. אז החל מהיעילות של טיפולים טבעיים ועד ההבדל בין גברים ונשים – הנה 4 עובדות שאתם חייבים לדעת

דליפת שתן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

מלבד הפגיעה באיכות החיים, הבעיה העיקרית עם דליפת שתן היא שמי שסובל ממנה מרגיש לעיתים מובך. תחושת המבוכה גורמת לכך שגברים וגם נשים מסתגרים על רקע דליפת שתן ולא מדברים עליה עם המשפחה או אפילו הרופאים. בין היתר, התוצאה היא חוסר ידע בציבור לגבי דליפת שתן ואת זה צריך למנוע כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה בהתמודדות.
אז הנה למשל 4 עובדות שיוכיחו לכם שידע שווה כוח ובהקשר של דליפת שתן הוא גם עשוי לתרום לשיפור באיכות החיים:

1. טיפולים טבעיים יכולים לעזור

גם הרפואה המודרנית והקונבנציונלית מכירה בכך שטיפולים טבעיים מסוימים יכולים לעזור להפחית תדירות של אירועי דליפת שתן. כך למשל ניתן להתחיל בהחלפת התפריט התזונתי או ויתור על מגרי שלפוחית כגון קפאין, אלכוהול, מיצי הדרים ואוכל חריף.

בהמשך, אפשר לשקול דיקור, צריכת צמחי מרפא לחיזוק טונוס השרירים בסוגרים וכמובן תרגילי קיגל לחיזוק שרירי רצפת האגן. את התרגילים משלבים בשגרת החיים ואת התוצאות אפשר לראות יחסית מהר.

2. יש סוגים שונים של דליפת שתן

מבחינה רפואית, לא רבים יודעים שיש סוגים שונים של דליפת שתן ואבחון נכון של הבעיה הוא תנאי להתמודדות מוצלחת. בפועל, ההבדל העיקרי הוא בין בריחת שתן במאמץ, בריחת שתן מתוך דחיפות, בריחת שתן מעורבת ובריחת שתן ממילוי יתר ויש גם מקרים של בריחת שתן על רקע תפקודי.



3. קיימים ניתוחים וטיפולים תרופתיים

רוב אנשי המקצוע ממליצים לנסות להתמודד עם דליפת שתן בעזרת שינויים התנהגותיים. במידה וזה לא משיג תוצאות, אפשר לנסות טיפול תרופתי ולאחר מכן לשקול גם ניתוחים.
הטיפול התרופתי עדיף על ניתוחים כי הוא פחות מורכב או מסוכן, אך לעיתים אין ברירה ובכל מקרה חשוב להתייעץ עם כמה רופאים שונים לפני שמקבלים החלטה סופית. בפועל, סוגי הניתוחים כוללים TVT, הרמת צוואר השלפוחית ועיבוי דופן השופכה והם נבחרים גם לפי מין המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו.

4. דליפת שתן קיימת אצל גברים ונשים

נשים סובלות מדליפת שתן יותר מאשר גברים, אך התופעה קיימת בשני המינים. זו עובדה שחשוב לזכור כדי להימנע מתחושת מבוכה והיא יכולה גם לעודד פניה לרופא.

לבסוף, דליפת שתן היא תופעה שכיחה מאוד באוכלוסייה שקיימת לפי הערכות אצל מעל 30% מהאנשים הבוגרים. כמו כן, הסיכוי לסבול מדליפת שתן בדרגות חומרה שונות עולה משמעותית אחרי גיל 55 והוא גם קיים בקרב נשים בהריון או אחרי לידה, אנשים שסובלים מדלקות ומחלות בדרכי השתן וכמובן על רקע פגיעה בתפקוד.



1
נגישות