כל הרכבים גניבים, השאלה היא כמה זמן ייקח לפרוץ אותם - פואנטה

כל הרכבים גניבים, השאלה היא כמה זמן ייקח לפרוץ אותם

עדיין לא נמצאה הדרך הבטוחה ביותר למנוע מגנב מיומן לגנוב כל רכב שבעולם, אבל מערכות מיגון טובות יכולות לעכב אותו, או להכביד עליו את העבודה עד לכדי ייאוש. להלן סקירת נושא גניבות הרכבים בארץ ואילו מערכות עוזרות ומעכבות את גניבתם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

מאת: אמיר הדר

קניתם רכב? תתחדשו, אבל אל לכם לשכוח לרכוש ביטוח רכב מקיף שיגן עליכם מפני ההוצאה הכספית שגוררת אחריה גנבת רכב או התאונה שחלילה לא תבוא. בעת רכישת ביטוח רכב מקיף יש לוודא כי הפוליסה כוללת סעיף שמתייחס לגנבת רכב, ולבדוק את תנאיה בקפידה. כמו כן, יש לשים לב כי חברות ביטוח מסוימות דורשות מבעל הרכב להתקין בו אמצעי מיגון שונים, ולא משלמות את כספי הביטוח אם בעל הרכב המבוטח אינו עומד בדרישות אלו. זאת בעיקר מפני שתופעת גנבות הרכב בארץ תופסת תאוצה משנה לשנה, בעקבות שיטות גנבה חדשות שפיתחו הגנבים בישראל. השיטה הנפוצה ביותר היא יצירת מפתח חדש בתוך הרכב, על-ידי חיבור למחשב הרכב משקע התקשורת – בדרך זו הגנב יוצר מפתח חדש ומבטל את הישן של בעל הרכב. בעזרת שיטה זו נגנבים קרוב למחצית מהמכוניות ולכן כדאי ומומלץ מאוד להתקין אמצעי מיגון שיישמרו על רכבכם אצלכם, וכעת תזכו להכיר אותם.

כספת למחשב הרכב

אחת משיטות הפריצה הנפוצות לדגמי מכוניות רבים היא הגעה לזירה עם מחשב רכב מוכן, כזה אשר מסוגל לעקוף את המערכות המנטרלות בקלילות ויעזור לגנב להדהיר את המכונית אל מחוז חפצו. כדי להתמודד עם השיטה הפשוטה והמבריקה הזו, פותחה כספת מיוחדת שנועלת את מחשב הרכב בתוך תא המנוע באופן כזה שאי אפשר לשלוף את המחשב כדי להחליף אותו, אחד מאמצעי המיגון שחברות הביטוח ממליצות עליהן לפני רכישת ביטוח רכב – כספת. כספת טובה תכביד בוודאי על פעולותיו של הפורץ מלאתר את הכבלים שנכנסים למחשב, לגזור ולמשוך אותם לשימושו. על ידי התקנת כספת שכזו, תוכלו לשמור על רכבכם מגניבות, במיוחד לאור השיטה החדשה שגנבי המכוניות בארץ הצליחו לפתח.



מערכת איתור

מערכת האיתור, ה-GPS, היא למעשה מערכת לוויינים שמציעה איתור מדויק על פני כל כדור הארץ, והיא מאפשרת מעקב גם אחרי מכונית שנגנבה ולא רק ניווט ביטוח אל עבר מחוז חפצנו. מערכת האיתור המותקנת ברכב משדרת את תנועת המכונית אל מוקד מאויש, שיודע להוציא מרדף, או לפחות לשלוח למשטרה דיווחים מדויקים על מיקומה של המכונית במידה ונגנבה.

כאשר מדובר במכוניות יקרות או גנבות במיוחד, דורשות לעתים חברות הביטוח מערכת נוספת לגיבוי, כזו שתהיה מוסתרת במכונית במקרה שהגנב יידע לנטרל את מערכת האיתור הבסיסית.

אזעקה

מערכת האזעקה, אמצעי המיגון הישן והמוכר ביותר, מופעלת ברוב המקרים כאשר היא מאתרת חדירה לרכב באמצעות כמה סוגי חיישנים שמזהים התנהגויות חשודות כגון: ניפוץ שמשה, שינוי בנפח הרכב, פתיחה של מכסה המנוע או דלת של המכונית וכמובן – התנעת הרכב.

במשך שנים רבות האזעקה הייתה אמצעי יעיל אילולא הייתה מופעלת גם מבלי שייקרו אחד מהמקרים שצוינו לעיל – כיום, רוב האזעקות מופעלות גם במקרי שווא ולכן רובנו מעדיפים להתעלם מקול אזעקה מאשר לברר את פשרו, אבל חשוב לציין כי האזעקה אינה מונעת את גניבת הרכב, היא רק דואגת שכל הסביבה תדע מזה.

אימובילייזר וקודנית

פירוש המילה הלועזית הזו בתרגום חופשי הוא "מונע הזזה", אם כי לעברית תורגם המונח ל"משבת מנוע". למעשה, כדי למנוע את הזזת המכונית, השיטה של האימובילייזר היא למנוע את מעבר הדלק מהמיכל אל המנוע עצמו. באשר לשחרור ההשבתה של המנוע, הוא מתרחש בכמה אופנים שמשתנים מאימובילייזר לאימובילייזר: שלט רחוק, קרבה בין מגנטים חשמליים או הקלדת קוד שחרור. חשוב לציין כי משבת מנוע מותקן לעתים קרובות ביחד עם קודנית – כאן הקוד אינו מיועד למנוע הזרמת דלק למנוע, אלא להכביד על גנב שמשתמש במערכות לפריצת רכבים מלהפעיל את מערכת ההנעה של הרכב.

אם כך, לבטח הבנתם שהרבה יותר בטוח, זול ומשתלם להתקין את אמצעי המיגון השונים שצוינו לעיל. נכון, בעת רכישת רכב וביטוח רכב מקיף, העלויות של אמצעי המיגון הללו אולי גבוהות לנוכח העלויות הראשונות, אבל לטווח הרחוק הן יחסכו לכם הרבה מאוד כסף ובעיקר הרבה מאוד עצבים.



1
נגישות