חשוב להכיר: מצבר פריקה עמוקה - פואנטה

חשוב להכיר: מצבר פריקה עמוקה

מצבר פריקה עמוקה, בשונה ממצבא רגיל, הוא מצבר "רטוב" ובדרך כלל אינו מיועד לרכב פרטי. מה חשוב לדעת לפני שקונים מצבר כזה?

מצבר פריקה עמוקה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

שלא כמו מצבר יבש, שאינו מכיל נוזל חומצתי, מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר "רטוב" המכיל נוזל, שמסייע לניצול חוזר של האנרגיה שהצטברה בו בזמן פעילותו. מצברים מסוג פריקה עמוקה לרכבים לא מיועדים בדרך כלל לרכבים פרטיים סטנדרטיים, אלא ניתן למצוא אותו בין השאר במכונות לשטיפת רצפות, בכלי רכב ימיים כמו סירות או יאכטות ובשימוש באנרגיה סולארית.

מצבר פריקה עמוקה הוא בעל יכולת לטעינה מחודשת, מה שמאפשר להשתמש בו בכל פעם מחדש וזאת הודות למבנה שלו, שכולל לוחות מתכת עבים ומבנה צפוף המכיל יותר חומר פעיל. יחד עם זאת, מצבר פריקה עמוקה מצריך תחזוקה קפדנית, משום שהוא מתמלא ומתרוקן תדירות ותהליכים אלו משפיעים על הבלאי הטבעי שלו.

בדיקה מקיפה של מצבר פריקה עמוקה אחת לכמה חודשים תבטיח את אורך חיי המדף שלו ותאפשר ליהנות ממנו לזמן ארוך יותר, ללא תקלות פתאומיות.



כיצד לבדוק מצבר פריקה עמוקה?

כאמור, מצבר פריקה עמוקה יש לבדוק באופן קפדני, כדי לוודא כי הוא ימשיך לפעול כראוי. כדי לבדוק מצבר פריקה עמוקה, ראשית חשוב להתבונן היטב בחלקו החיצוני ולחפש אחר סדקים, שריטות, שברים וכדומה. כמו כן, יש לבדוק כי הוא נקי מלכלוכים ומקורוזיה ובמידה ומוצאים אותו מלוכלך, לנקות בעדינות בעזרת מטלית לחה. חשוב להסתכל היטב ולחפש נוכחות של נוזלים אך יש לעשות זאת בזהירות יתרה, משום שהנוזל הדולף עלול להיות החומצה הנמצאת בנוזל ואין לגעת בה בידיים חשופות. שנית, יש לבדוק כי הכבלים של המצבר שלמים וכי כל החיבורים חזקים.

במידת הצורך, יש לחזק את החיבורים עד למקסימום האפשרי. בנוסף, יש לבדוק אחת לכמה חודשים את כמות המים במצבר, שכן מצבר פריקה עמוקה ללא מים עלול להיהרס. אם מוצאים כי צריך להוסיף מים, חשוב להכניס את המצבר לטעינה לפני כן.

איפה קונים מצבר פריקה עמוקה?

מצבר פריקה עמוקה חשוב לקנות בחנות מוכרת ואמינה. צוות החנות צרי להיות צוות מקצועי מומחה בתחום המצברים וחלפי הרכב, אשר יכול לתת ייעוץ מקיף ואף שירותי בדיקות ותיקונים, מעבר למכירה עצמה. מכיוון שמדובר במצבר המכיל חומרים רגישים ושמשמש לכלי רכב תפעוליים ומסיביים, אסור להתפשר על איכות המצבר שרוכשים כמו גם על איכות המקום שבו קונים את המצבר.

אם אתם מחפשים מצבר פריקה עמוקה, וודאו כי החנות שממנה אתם קונים מספקת לכם מגוון רחב של מצברים עבור כל סוגי הרכבים, בין היתר, מצבר שנפ לקלנועית, ויכולה לספק לכם הסבר מפורט על כל אחד מהם, כולל אופן הבדיקה.

מחיריו של מצבר פריקה עמוקה עשויים להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים כמו המותג המייצר אותו, תקופת האחריות ועוד. לכן, חשוב שמצד אחד תקנו מצבר פריקה עמוקה שעומד בתקציב שלכם ומצד שני לא תתפשרו על האיכות והעמידות שלו, כדי שהמחיר יהפוך להשקעה משתלמת ותוכלו ליהנות ממנו לזמן רב.



עוד כתבות מעניינות בפואנטה

1
נגישות