התחזקות השקל: כך תרוויחו מירידת הדולר, היורו והפאונד בדיוק בסיילים של נובמבר

התחזקות השקל: כך תרוויחו מירידת הדולר, היורו והפאונד בדיוק בסיילים של נובמבר

התחזקות השקל באה לצרכנים הישראלים בזמן, בדיוק לפני בלאק פריידיי וחופשות חנוכה. אז מה כדאי לקנות והאם המגמה תימשך?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

ושוב זה קורה: השקל חזק, הדולר נמוך, האירו בשפל והפאונד צנח. האירו ירד היום (1.11.21) לשפל היסטורי חדש של 3.627 שקל (בתחילת השנה ערכו היה 4 שקל). הדולר נחלש בכמעט אחוז ל-3.134 שקלים.

בזכות התחזקות השקל, הצרכנים הישראלים יכולים לרכוש יותר מוצרים בפחות כסף – והעיתוי מצוין לאור הסיילים של נובמבר.

 

 

ולא מדובר רק במוצרים. התחזקות השקל אל מול דולר נמוך ויורו נמוך משמעותו שהחופשות זולות יותר. השקל החזק מאפשר לשלם פחות על החופשה, לצאת לחופשה ארוכה יותר, לשלם פחות על הלינה, לבחור יעד אקזוטי יותר ולהוציא פחות על הרכב השכור…

גם כאן העיתוי מצוין, כשהשמיים סוף סוף פתוחים לקראת חופשות חג המולד וסוף השנה האזרחית. באתרים כמו BOOKING.COM מתכננים להציע דילים שווים לקראת בלאק פריידיי – כך שהשילוב בין הדולר והאירו הנמוכים לבין מבצעי נובמבר לא היה יכול להיות טוב יותר.



Booking.com

עבור מי שמתכנן חופשה בחודשים הקרובים, כדאי לנצל את ההזדמנות ולרכוש מט"ח כבר עכשיו (היכנסו לכתבה איפה לקנות יורו).

 

למעשה, בשבוע החולף התחזקות השקל הייתה גבוהה יותר ביחס לדולר בהשוואה למטבעות המובילים בעולם.

אגב, למרות שאנחנו מדברים על מספרים ועל מטבעות – יש כאן גם הרבה פסיכולוגיה, והירידה של הדולר היא גם שבירה של מחסום פסיכולוגי כאשר השער יורד אל פחות מ-3.2 ש"ח.

גם כשמדברים על השקל, הידיעה שהאירו נמצא בשפל של 20 שנה מול השקל לא יכולה להשאיר אותנו אדישים.

 

 

אמנם, אין לדעת אם המטבעות הללו לא ייחלשו עוד יותר ביחס לשקל, אבל מי שלא רוצה לקחת סיכון, יכול להזמין כעת מוצרים וליהנות ממחיר טוב וגם משילוח חינם באמזון בקנייה מעל 49 דולר (המבצע חל על מוצרים רבים, אך לא על כולם). גם קניות באתרים הבריטיים משתלמות יותר כעת.

מה קרה למטבעות העיקריים בשנה החולפת?

האמת היא שהשקל מתחזק מול הדולר כבר הרבה זמן, הרבה-הרבה זמן… 13 שנה בערך. אבל מה שקורה בימים האחרונים הוא מחזה מפתיע גם ביחס למגמה שראינו בשנים האחרונות, שכן בתוך 10 ימים הדולר נחלש מ־3.23 ש"ח ל-3.16 ש"ח.

דווקא מטבעות אחרים מתחזקים מול הדולר, מה שמעיד על כך שמדובר בהתחזקות השקל יותר מאשר בהיחלשות הדולר.

שער הדולר בשנה החולפת

(מקור: בנק ישראל)

פואנטה בטלגרם

שער האירו בשנה החולפת

(מקור: בנק ישראל)

שער הפאונד בשנה החולפת

(מקור: בנק ישראל)

 

עד כמה שווה לקנות מט"ח היום?

אחרי שנה וחצי שבהם ישראלים לא יכלו או לא רצו לטוס לחו"ל, לאחרונה נראה שיותר ויותר אנשים מתגברים על הפחד ומנצלים את השמיים הפתוחים כדי לטוס. כמובן, לשם כך לעתים קרובות יש לעבור בדיקת קורונה לפני טיסה, אבל הטרחה ככל הנראה בטלה בשישים לעומת ההנאה המובטחת.

אם אתם בין אלה שטסים בזמן הקרוב, נצלו את ההזדמנות וקנו מט"ח כעת. למעשה, גם אתם יודעים שתטוסו בחודשים הקרובים, כדאי לנצל את השער הנמוך. עבור מי ששואל את עצמו איזה כרטיס אשראי הכי משתלם בחו"ל, התשובה מורכבת וכדאי לבצע השוואה בין הכרטיסים העומדים לרשותכם.

עד מתי שקל חזק?

מובן שאיש אינו יכול להשיב אם ומתי ישובו הפאונד, האירו והדולר להתחזק אל מול השקל. השבוע הגיע המטבע האמריקני לרמה של 3.1005 שקלים – שפל של 25 שנה. גם האירו המשיך לצנוח ונסחר סביב שער של 3.5984 שקלים.

כאמור, גם שער הפאונד מזמן לא היה נמוך כל כך. למעשה, המטבע הבריטי עמד השבוע על שער של 4.236 שקלים לפאונד. מישהו זוכר שפעם השער שלו היה יותר מ-6 ש"ח? אפשר רק להניח שמצבו של הפאונד למשל לא יכול להשתפר פלאים בתקופה המיידית, גם אם הוא יתחזק מעט.

ומה לגבי הדולר? יש הרבה חשיבות למדיניות של בנק ישראל, ובמקביל כמובן התרחשויות בכלכלה האמריקנית. הנבואה כמובן ניתנה לשוטים, אבל לא מופרך להניח שהשקל יישאר מטבע חזק לפחות בעתיד הנראה לעין.

לקנות או לא לקנות מוצרים אונליין בבלאק פריידיי?

כמובן, ההמלצה שלנו תמיד בפואנטה היא לא לקנות סתם, לא לפוצץ את הבית במוצרים שאתם לא צריכים ולא לבזבז כסף שאין לכם, אבל אם יש מוצרים שאתם עוקבים אחריהם הרבה זמן באתרים שונים, ובמיוחד אם מדובר במוצרים יקרים (לא במוצר שעולה 5 פאונד והמשלוח שלו עולה יותר) – זה כנראה זמן טוב לרכוש אותם.

 

 

רוצים להזמין מחו"ל מוצרים שאי אפשר להזמין בארץ? האזינו לפודקאסט טריפל

 

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות