סקירה: LG G8S - סמארטפון מוצלח ומהיר במחיר שפוי. היתרונות והחסרונות - פואנטה

סקירה: LG G8S – סמארטפון מוצלח ומהיר במחיר שפוי. היתרונות והחסרונות

עם מסך מצוין ומצלמות טובות, LG G8S הוא חלופה טובה למכשירים יקרים יותר. יש לו גם חסרונות, כמו מגרעת גדולה במסך, אבל התמורה בעד הכסף טובה

LG G8s
LG G8s
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

LG G8S הוא סמארטפון מעניין בשל השילוב בין תכונות מתקדמות שמאפיינות סמארטפונים יקרים לבין מחיר לא גבוה. אמנם, חסרות בו כמה תכונות שכבר התרגלנו למצוא בסמארטפונים אחרים, אבל בסך הכול הוא מציע יופי של תמורה בעד מחירו. LG G8S הוא למעשה אחיו של LG G8, אשר הושק בתערוכת הסלולר בברצלונה ולא נמכר בארץ. הוא מגיע עם עיצוב מעט מיושן, אך עם מסך איכותי. מה עוד הוא מבטיח ומה הוא מקיים?

LG G8S: מסך

ל-LG G8S יש מסך לא גדול ביחס לסמארטפונים אחרים שיצאו לאחרונה, וזה לאו דווקא חיסרון. מדובר במסך בגודל 6.21 אינץ', מסוג G-OLED ברזולוציית FullHD+, ציפוי זכוכית גורילה 5 ותמיכה ב-HDR10. המסך שטוח, כמעט ללא קימורים. הצבעים עשירים, די נוח לצפות בו באור שמש ישיר וכיף להתבונן בתמונות או לצפות בנטפליקס. החיסרון הוא המגרעת הגדולה בחלקו העליון של המסך, שאנחנו כבר לא רגילים לראות בסמארטפונים בחודשים האחרונים (למשל שיאומי Mi 9T שנסקר כאן לאחרונה). המגרעת נועדה לאפשר לסמארטפון להציע תכונה ייחודית של הפעלת תכונות מסוימות באמצעות הנפת היד – אשר לטעמי אינן חיוניות.

LG G8S: מצלמת Z, אבטחה ו-Air Motion

ב-LG מתגאים כי שילבו ב-G8S תכונה שלא קיימת בסמארטפונים אחרים: Z Camera. באתר החברה נכתב כי "מצלמת Z עושה שימוש בתאורה אינפרה אדומה ובטכנולוגיית חיישן ToF במטרה לספק הגנה ביומטרית חזקה יותר. היא אף מאפשרת רזולוציה יוצאים דופן לתמונות סלפי".

עוד הם מדגישים כי בעזרת תנועה פשוטה, אפשר לבצע בקלות פעולות כמו מענה לשיחות או הגברת עוצמת הקול.

בין היתר, הרעיון בכל הפיתוח הזה הוא לאפשר פתיחה של המכשיר באמצעות זיהוי פנים בתלת-ממד או באמצעות העברת היד מעליו ע"י זיהוי ורידים מכף היד. שתי הדרכים הללו לא פעלו באופן עקבי, והתוצאה היא שהמשתמש מעדיף או נאלץ להזין קוד כניסה, או להיכנס באמצעות קורא טביעת האצבע שנמצא מאחור ועובד מצוין.

 LG G8S: מצלמות

כמו בסמארטפונים אחרים, LG G8S מציע מערך צילום משולש: עדשה ראשית עם 12 מגה-פיקסל שמלווה במייצב תמונה אופטי, עדשת רחבה של 137 מעלות עם חיישן 13 מגה-פיקסל (יותר מהמקובל בסמארטפונים אחרים שמגיעים עם כ-123 מעלות), ועדשת זום אופטי עם חיישן של 12 מגה-פיקסל שמספקת זום של עד פי 2. המעבר בין העדשות מתבצע על-ידי לחיצה על האייקון המופיע על המסך בצורת עץ, אך חבל שהמשתמש לא רואה באיזו מצב הוא נמצא ביחס למצבים האחרים.

התמונות יוצאות חדות ומלאות פרטים, בעיקר בתנאי תאורה נוחים של אור יום מלא.

LG G8S
צילום ב-g8 8s עדשה רגילה. צילום: דפנה הראל כפיר

צילום בעדשה רחבה מניב תמונה מעוגלת בקצוות.

מצלמה LG G8S
צילום ב-LG G8S בעדשה רחבה. צילום: דפנה הראל כפיר

כמו בסמארטפונים אחרים, גם כאן יש אפשרות לזיהוי סצנות באמצעות בינה מלאכותית. שימוש במצב זה מדגיש מעט את הצבעים ואת הניגודיות, והוא לא הכרחי לדעתי.

צילום במצב בוקה (מיקוד באובייקט וטשטוש הרקע) מניב תוצאות יפות.

מצלמת הסלפי מגיעה עם 8 מגה פיקסל, עם אפשרות לתמונת בוקה (טשטוש הרקע) ועם תכונת הייפוי שמאפיינת כיום טלפונים רבים.

מצלמת סלפי LG G8S

אחת התכונות המייחדות את LG G8S הוא ה-Z CAMERA (מצלמת ה-Z) – שמאפשרת לגזור את דמות המצולם ולייצר סביבה רקע אחר, למשל רקע חלק.

צילומי הלילה פחות מוצלחים וחסרים בהם פרטים.

Lg g8s: חומרה, נפח אחסון ומהירות

LG G8s
LG G8s thinQ

Lg g8s הוא סמארטפון מהיר המצויד בערכת השבבים Snapdragon 855 של קוואלקום, נפח אחסון של 128 ג'יגה (אפשרות להרחבה עד 2 טרה) וזיכרון עבודה בנפח 6 גיגה-בייט. המכשיר מהיר וכיף לעבוד איתו.

Lg g8s: סוללה

הסוללה אינה עומדת בתחרות מול סמארטפונים כמו סדרת גלקסי A של סמסונג, Mi 9T של שיאומי או Redmi Note 7 של שיאומי. מדובר בסוללה של 3,550 מילי-אמפר/שעה. ביום עבודה גדוש, היא מגיעה למצב של מחצית מהאנרגיה כבר באמצע היום. הטעינה גם היא לא עומדת בסטנדרטים והיא יחסית איטית.

מה עוד מציע המכשיר?

המכשיר מגיע עם יציאה סטנדרטית לאוזניות, וזה יתרון. בנוסף, הוא מגיע עם עמידות למים ולאבק בתקן IP68.

בשורה התחתונה

Lg g8s הוא סמארטפון טוב. חבל ש-LG לא ויתרה על הגימיקים של פתיחת הנעילה באמצעות זיהוי פנים או קורא הוורידים בכף היד – לטובת פתיחת המכשיר באמצעות מנגנון זיהוי טביעת אצבע על המסך.

נזכיר כי בחודשיים הקרובים יושקו בעולם כמה סמארטפוני דגל יקרים, כמו גלקסי נוט 10, אייפון 11, הסמארטפון המתקפל גלקסי FOLD והסמארטפון המתקפל מייט X של וואווי. מדובר במכשירים יקרים מאוד שמטרתם למשוך את השוק למעלה, בזמן שצרכנים רבים מעדיפים סמארטפונים זולים יותר אשר כיום מספקים תמורה איכותית. המחיר שבו המכשיר נמכר הופך אותו לחלופה טובה מאוד לסמארטפונים יקרים יותר.

מחיר LG G8s

מחיר רשמי: כ-2,750 שקל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות