מהו הסופר הכי זול? פער גדול בין רמי לוי לבין הרשתות היקרות בבדיקת משרד הכלכלה - פואנטה

מהו הסופר הכי זול? פער גדול בין רמי לוי לבין הרשתות היקרות בבדיקת משרד הכלכלה

השוואת סל המוצרים הבסיסי של משרד הכלכלה והלמ"ס לא מפתיעה לגבי הסופר הכי זול, אך מסייעת לדעת מאילו רשתות מזון עדיף להתרחק. הנה פערי המחירים

איזה סופר הכי זול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




להשוואת רשתות מזון מעודכנת לחודש מרץ 2020 – לחצו כאן

 

לפני כחצי שנה החל משרד הכלכלה, באמצעות המועצה לצרכנות, בהשוואת מוצרים של סל מוצרים קבוע, מתוך מטרה לא רק לסייע לצרכנים לדעת איזה סופרמרקט הכי זול, אלא גם להפעיל לחץ על רשתות השיווק להוזיל סל מוצרים בסיסי. רמי לוי הוא רשת השיווק הזולה באופן עקבי בהשוואות אלה, אבל מעניין לבדוק גם את פערי המחירים וגם, כמובן, מיהן הרשתות היקרות שעדיף להתרחק מהן. מחירו של הסל שנבדק עמד ברשת רמי לוי על 832 שקל, ואילו ברשת טיב טעם שהייתה היקרה בבדיקה, נמכרו אותם מוצרים בדיוק ב-1,059 שקל, כלומר – פער של 227 שקל! ולא רק טיב טעם, הרשתות היקרות האחרות בבדיקה היו סטופ מרקט (1,046 שקל), קו-אופ שופ (1,002 שקל), פרש מרקט,זול ובגדול וחצי חינם.

לעומתן, רשתות זולות מלבד רמי לוי היו ויקטורי ויינות ביתן.

ומה לגבי שופרסל, הרשת הגדולה בארץ? שופרסל שלי קרובה למחיר הממוצע, ואילו שופרסל דיל יחסית זולה.

הסל גובש על-ידי משרד הכלכלה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, והוא כולל השוואת מחירים של 68 מוצרים ב-21 רשתות שיווק.

ההשוואה מגלה ירידה קלה במחיר הממוצע של הסל מאז דצמבר 2018 (3%), כאשר ברשתות המוזלות הירידה גבוהה יותר ועומדת על 6%, שהם 57 שקל.



מחירי הסל הבסיסי של משרד הכלכלה, יוני 2019

חשוב לדעת לא רק מי הסופר הכי זול, אלא גם מי יקר

רשתות המזון שנכללו בהשוואה הנן הרשתות המוגדרות קמעונאי גדול לפי חוק המזון, ואשר עונות לתנאי לפיו שיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ-80%.

כמובן, יש להביא בחשבון שכאשר רשתות השיווק יודעות מהו הסל שנבדק, הן יכולות להוזיל דווקא את המוצרים האלה. אולם, במשרד הכלכלה סבורים שמאחר שמדובר במוצרי צריכה יחסית בסיסיים – זה לא באמת משנה מה תהיה הסיבה שבגללה מחיריהם יירדו, העיקר שיירדו.

לפי משרד הכלכלה, מאז חודש דצמבר רשת מגה בעיר הציגה ירידה של 12.5%, ורשת שופרסל שלי הציגה ירידה של 11.5%. מחסני השוק, שופרסל דיל ושופרסל אקסטרה הציגו ירידות מחירים של 9%.

בין הרשתות המוזלות לבין עצמן יש פער גדול של 14% (138 שקל) – ולכן כדאי גם ביניהן לעשות השוואת מחירים.

באילו מוצרים נרשמה ירידת מחירים?

כאמור, הסל הנבדק כולל 68 מוצרים. מדובר במגוון רחב הכולל חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, מוצרי טואלטיקה ומוצרי ניקיון. סל זה מהווה כ-45% מסך ההוצאה הממוצעת על צריכה של משקי הבית. המוצרים שנבחרו להרכיב את הסל הם המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר.

המוצרים בהם נרשמה ירידת המחירים המשמעותית ביותר: בצל יבש במשקל, עגבניות טריות, דאודורנט ספריי דאב, כרוב לבן, שקיות אשפה, גזר טרי ארוז, דאודורנט אקס, קונדישינר הד&שולדרס, תה ויסוצקי קלאסיק, נייר טואלט לילי, פסטרמה על גחלים טירת צבי.

המחירים מבוססים על נתוני שקיפות מחירי המזון באמצעות אפליקציית "פרייסז".

פואנטה



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות