אפל קארד, כרטיס האשראי של אפל, הושק רשמית ומבטיח עד 3% החזר כספי - פואנטה

אפל קארד, כרטיס האשראי של אפל, הושק רשמית ומבטיח עד 3% החזר כספי

מאות מיליוני אמריקנים בעלי אייפון יכולים לקבל אפל קארד, גם מי שהתקשה לקבל אשראי. עם החזר כספי בלתי מוגבל ובלי עמלות, כרטיס האשראי של אפל עשוי לחולל מהפכה

אפל קארד
אפל קארד APPLE CARD
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חמישה חודשים אחרי ההכרזה, הושק רשמית כרטיס האשראי של אפל, אפל קארד (Apple Card) ונפתח לכלל הלקוחות (הם רק צריכים אייפון 6 ומעלה בשביל זה). כרטיס אשראי של אפל אינו עניין של מה בכך – ולחברות האשראי הוותיקות יש סיבה לחשוש. מדובר בכרטיס אשראי שונה מכרטיסי האשראי האחרים לא רק מבחינת עיצוב (מדובר בכרטיס טיטניום בעיצוב מינימליסטי ואלגנטי המאפיין את אפל), אלא גם באופי השימושים בו. הדבר הבולט ביותר בכרטיס האשראי אפל קארד הוא שאין עמלות – ועמלות כידוע הן הלחם והחמאה של חברות האשראי.

בנוסף, מדובר בשירות אשראי שמבוסס גם על הכרטיס הפיזי וגם על שימוש וירטואלי. כלומר,  הרעיון באפל קארד הוא שאפשר להשתמש בו בשילוב האפל פיי (Apple Pay), שירות התשלומים של אפל, או ככרטיס עצמאי (למשל במקומות שלא מקבלים Apple Pay).



Cash Back: אפל משנה את כללי המשחק בנושא ההחזר על רכישות

מאפיין נוסף הוא הקאש-בק (Cash Back) – כלומר, כסף חזרה שהלקוח מקבל על שימושים לצורך שימוש חוזר – כאשר בניגוד לכרטיס אשראי רגיל, ההחזר הוא יומי (כלומר, לא צריך לחכות לסוף החודש) וללא הגבלה או תקרה.

אפל חותמת על הסכמים עם רשתות וגופים עסקיים שונים בעולם, שבהם תעבוד תוכנית הקאש-בק, וכמובן מציעה את ההחזר הכספי על מגוון השירותים והמוצרים שלה עצמה. הצרכנים מקבלים חזרה 2% מסכום הרכישה באפל קארד באמצעות שירות התשלומים אפל פיי (Apple Pay), ו-3% ביום כאשר הם רוכשים באמצעות אפל קארד ואפל Pay מוצרי אפל שונים (החל מרכישות באפ-סטור ועד רכישות בחנויות אפל, באתר אפל, באייטיונס וכו'). אפל החלה גם לשתף פעולה עם אפליקציית המוניות אובר (UBER), לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם, כך שהלקוחות שמשלמים לאובר באפל קארד מקבלים 3% חזרה. כאשר הם משתמשים רק בכרטיס המגנטי הפיזי, הם מקבלים Cash Back של 1% מהעסקה.

בכסף שמצטבר הם יכולים להשתמש לרכישות נוספות או להעביר הלאה לבני משפחה או לחברים. מבחינה זו, הכרטיס מהווה בעצם גם חלופה לאפליקציית תשלומים (כמו האפליקציות שאנו מכירם בישראל – פפר, ביט או פייבוקס). כלומר, לקוח מסוים שביצע עסקאות והצטבר לו כסף בחשבון ה-pay back, יכול להעביר את הכסף לחבר שהוא חייב לו כסף, למשל.

אפל קארד: פירוט שימושים וחישובי ריבית

הזמנת הכרטיס מתבצעת ע"י אפליקציית הארנק של אפל (Wallet App) והשימוש בו מתאפשר מיד אחרי ההזמנה. באפל מדגישים כי לכרטיס אין עמלות כלל, לא בארה"ב ולא על שימוש בינלאומי. בנוסף, הם מבטיחים תמיכה 24/7 באמצעות שליחת הודעות דרך האייפון.

אחת הנקודות העיקריות שאפל מתגאה בהן הוא הסיוע להתנהלות פיננסית חכמה שהלקוח מקבל. אפל משתמשת בבינה מלאכותית ומציגה ללקוח פירוט של העסקאות שלו בכל רגע, כולל שמות בתי העסק והמיקומים שבהם היה. בנוסף, הוא יכול להיעזר בתחשיבים שמראים לו באיזה אופן כדאי לו לשלם מבחינת הריבית שהוא משלם בסוגים שונים של אמצעי תשלום.

השורה התחתונה: תחרות בריאה בתחום האשראי לצרכנים

כניסתה של אפל לשוק האשראי היא מהלך מסקרן שיכול לייצר שינויים בענף כרטיסי האשראי. אפל מאפשרת גם לאנשים שעד כה לא יכלו לקבל אשראי לבקש כרטיס אפל קארד, ובמקרים רבים בקשתם מאושרת. כמובן, מאחר שאפל אינה חברת אשראי בעצמה, היא הייתה צריכה שותף עסקי. השותף הזה הוא בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס (Goldman Sachs), שנכנס באופן הזה בצורה מהיר ועמוקה לתוך האשראי הצרכני בארה"ב.

לפני מספר ימים, אפל פתחה אפשרות להזמין אפל קארד רק למי שנרשם מראש, וכעת הכרטיס פתוח לכל הצרכנים בארצות הברית. כדי להגיש בקשה, המבקש צריך להיות אזרח ארה"ב מעל גיל 18, בעל כתובת מגורים בארה"ב ובעל מכשיר אייפון.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות