חזרה לבית הספר: מחירי הילקוטים והציוד ירדו. כך תקנו בזול - פואנטה

חזרה לבית הספר: מחירי הילקוטים והציוד ירדו. כך תקנו בזול

ההוצאה על הציוד לקראת החזרה לבית הספר מגיעה לאלפי שקלים למשפחה. אם חיכיתם לרגע האחרון, הרווחתם – המבצעים בעיצומם ואפילו תיקי קנקן ואדידס אפשר למצוא בהנחה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שחיכה עד הרגע האחרון עם הקניות לבית הספר, כנראה עשה בשכל. ימים ספורים לפני סוף החופש הגדול, המבצעים בשיאם ואפשר לחסוך מאות שקלים בקנייה. כך למשל, באופיס דיפו נמכרים ילקוטים בעשרות אחוזי הנחה וברשת טויס אר אס קונים ב-250 שקל ומשלמים 200 שקל.
בין המוצרים שמחירם ירד אפשר למצוא גם כלי כתיבה, כמו מחברות, מרקרים, תיקיות קלמרים ויומנים.

כאמור, את הירידה החדה ביותר אפשר לראות במחירי הילקוטים, מילקוטי קל גב ואאוטדור ועד ילקוטי אדידס ותיקי KANKEN הפופולריים. כך למשל, ילקוט אורתופדי של קל גב נמכר באופיס דיפו בתחילת החופש בכ-400 שקל, וכעת בסוף החופש הגדול בכ-290 שקל. הנה עוד כמה דוגמאות:

תיק אדידס
ילקוטים ב-99 שקל בקרביץ. צילום: דפנה הראל כפיר
תיקי KANKEN בהנחה
תיקי KANKEN (קאנקן) בהנחה ברשת גרפוס. צילום: דפנה הראל כפיר
תיק ציור
תיק ציור בהנחה ברשת קרביץ. צילום: דפנה הראל כפיר

רק 10% מההורים מוציאים פחות מ-1000 שקל

כמובן, גם אחרי ההנחות, מדובר במחירים גבוהים שמסתכמים במאות שקלים לכל תלמיד, כך שמשפחה ישראלית ששולחת 3 ילדים לגן ולבית הספר, נפרדת מסכום גבוה מאוד שכדאי לנסות לצמצם אותו.

לפי סקר של המועצה לצרכנות, יותר ממחצית מההורים מההורים חשים שההוצאות על בית הספר עלו בהשוואה לשנה שעברה. מדובר גם בהוצאות על ציוד וגם בהוצאות כמו תשלומי הורים, הסעות ועוד. כ-30% מההורים מדווחים על הוצאה של 1000-2000 שקל על ילד אחד עבור החזרה לבית הספר, ורק 10% מוציאים פחות מ-1000 שקל.

לכן, כדאי לעשות מאמץ לצמצם את ההוצאה, גם אם אין כל כך חשק להתחיל להשוות מחירים וגם אם זה כרוך בקצת ויכוחים עם הילדים, שרוצים הכול חדש וממותג.

כדאי גם לזכור שלא חייבים לחפש את הציוד דווקא בחנויות לציוד משרדי – לפעמים אפשר למצוא מחירים טובים בחנויות אחרות, החל מרשתות שיווק כמו רמי לוי, דרך רשתות כמו מקס סטוק ועד אתרי הסחר הבינלאומיים, כמו עלי אקספרס או EBAY (הזמנה מאתרים אלה כבר לא תגיע בזמן לתחילת השנה, אבל אפשר להזמין ציוד שאינו דחוף).

למי שמטייל עכשיו בחו"ל מומלץ בהחלט להעיף מבט בחנויות – משום שלעתים קרובות אפשר למצוא ציוד לבית הספר במחירים משתלמים מעבר לים.

חזרה לבית הספר: טיפים לצמצום ההוצאה

בכל מקרה, למי שנמצא כעת בארץ ונמצא בשלב הקניות, הנה כמה טיפים לצמצום ההוצאה:

לא לקנות ציוד ממותג

הימנעו ככל האפשר מרכישת מוצרים ממותגים, במיוחד כאשר מתנוססות עליהם דמויות שעלולות להפסיק לעניין את הילד בשנה הבאה (למשל, מחברות של קבוצות כדורגל או של דמויות דיסני). לפי הסקר, רק כ-35% מההורים קונים לבית הספר ציוד לא ממותג בלבד, ועוד כ-60% קונים גם ציוד ממותג וגם ציוד לא ממותג.

השוואת מחירים מקיפה תחסוך מאות שקלים

אל תתעצלו, בצעו השוואת מחירים גם בתוך החנות עצמה וגם בין החנויות. קיימים פערים עצומים, למשל בתחום מחברות הספירלה שבני נוער אוהבים להשתמש בהן. לפי הסקר של המועצה לצרכנות, רק כרבע מההורים מקפידים לעשות השוואת מחירים באופן קבוע לפני רכישת ציוד לבית הספר.



שימו לב מה מגלה השוואת מחירים פשוטה: בעוד שבקרביץ נמכר מארז של 3 מחברות ספירלה במבצע לא אטרקטיבי של כ-40 שקל, בטויס אר אס נמכרת מחברת ספירלה אחת בכ-10 שקלים בעידן 2000 אפשר לקנות 5 מחברות ב-35 שקלים. ברשת קרביץ יש אפילו מחברות ספירלה שעולות כ-16 שקל למחברת אחת (!).על אותו מדף בדיוק, יש גם מחברות אחרות, עם אותו מספר דפים, במחיר הרבה יותר נמוך.

בדיקה מקדימה 

אל תלכו עם הרשימה שקיבלתם מבית הספר באופן אוטומטי לחנות הקרובה, בדקו קודם מה נשאר לכם בבית מהשנים הקודמות, וסביר שנשאר לכם לא מעט.

לא לקנות את כל הציוד בבת אחת

הבית הוא לא מחסן… כאשר אתם קונים כמויות גדולות של מחברות וכלי כתיבה, יש סיכוי גבוה שתשכחו מה קניתם ובעוד כמה חודשים תרוצו לקנות את אותם פריטים שוב.

התארגנות בקבוצת רכישה

יש כיתות שכבר למדו את השיטה – מתאגדים וקונים באופן מרוכז מהחנות השכונתית בהנחה. כך, גם תומכים בעסק מקומי וגם משלמים פחות.

לא קונים פריטים חדשים כל שנה

נכון שזה נורא נחמד להתחדש, אבל האם באמת הקלמר והילקוט מהשנה שעברה לא יכולים לשמש את הילדים שנה נוספת? הילקוטים היום מיוצרים מבדים איכותיים שמחזיקים מעמד שנים, ואין סיבה להחליפם בכל שנה. כביסה טובה בהחלט יכולה לרענן את הציוד ולאפשר עוד שנה של שימוש.

בשורה התחתונה, חזרה לבית ספר היא עסק יקר, במיוחד כאשר מציידים כמה ילדים. השוואת מחירים, בדיקה מקדימה והימנעות מהיסחפות אחרי טרנדים זמניים יסייעו לצמצם את ההוצאה במידה מסוימת.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות