לימודי ביטוח – אפשרויות עיקריות - פואנטה

לימודי ביטוח – אפשרויות עיקריות

בין אם ביטוח פנסיוני ובין אם ביטוח אלמנטרי, לא משנה במה תרצו לעסוק – כדאי שתשקלו היטב היכן תעברו את לימודי הביטוח כדי לקבל את ההכשרה הטובה ביותר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עולם הביטוח מהווה מוקד משיכה משמעותי מבחינה תעסוקתית עבור ישראלים וישראליות מדי שנה. מדובר באחד התחומים היציבים לאורך שנים רבות בכל הנוגע למספר הנרשמים והנרשמות, מספר הנשאר יציב לאורך תקופות ארוכות ומעיד תמיד על עניין רב בתעסוקה בתחום זה. זאת, מכיוון שעולם הביטוח מצטייר בעיני רבים כתחום יציב ומבטיח מבחינה תעסוקתית, שכן כמות הביטוחים שכולנו רוכשים רק הולכת ועולה לאורך השנים, בעוד שמרבית התחומים האחרים מתאפיינים בעיקר בתזזיתיות ובחוסר ודאות.

מהם המסלולים העיקריים והמומלצים העומדים בפני המתעניינות והמתעניינים בעבודה בתחום הביטוח? הנה שניים מהמסלולים המומלצים והאטרקטיביים שאליהם ניתן לגשת באמצעות הרשמה לקורסים יעודיים.

ביטוח פנסיוני

אחד המושגים החמים בשנים האחרונות בעולם הביטוח, ובאופן כללי בשוק הפיננסים בארץ, הוא ביטוח פנסיוני. המשק הישראלי עובר מזה קרוב לשני עשורים רפורמה מקיפה ומרחיקת לכת בתחום הפנסיה, וכיום מחויבים כל עובדת ועובד בישראל (עצמאים ושכירים כאחד) להחזיק בחיסכון פנסיוני ולהפקיד לתוכו כסף מדי שנה (במקרה של שכירים גם המעסיק מחויב בהפקדת סכום מסוים).

כך, בתוך כעשור בלבד נוצר פתאום ביקוש עצום במשק הישראלי לאנשי מקצוע מהעולם הפנסיוני – יועצים פנסיוניים, משווקים פנסיוניים ואנשי מקצוע נוספים, כאשר העוסקים בתחום זה מהווים אנשי ביטוח לכל דבר ועניין – סוכני ביטוח המתמחים בביטוח פנסיוני (פנסיה היא פוליסת ביטוח לכל דבר ועניין…).



על מנת לעסוק בביטוח פנסיוני באופן מקצועי וחוקי, יש לעבור מספר בחינות המועברות מטעם הרשות לניירות ערך והממונה על הביטוח במשרד האוצר, כמו גם לעבור תקופת התמחות מסוימת בטרם מקבלים את רישיון התעסוקה המאפשר תעסוקה עצמאית בתחום.

רשימת המבחנים המדוברים כוללת בחינות ביסודות הכלכלה והחשבונאות, קורס במימון וסטטיסטיקה וכמובן – קורס יסודות הביטוח. בנוסף, יש לעבור בחינות גמר וספציפית בחינת גמר פנסיוני, העוסקת לעומק בידע הנדרש לצורך עבודתו של איש הביטוח המתמחה בעולם הפנסיוני.

עבור כל אחת מהבחינות הללו ניתן להירשם לקורס ייעודי, כזה המכין ספציפית לקראת בחינה זו, ומעלה משמעותית את הסיכויים של הניגשות והניגשים לבחינה לצלוח אותה בהצלחה.

ביטוח אלמנטרי

בעוד שרבים בוחרים כיום להתמקצע בתחום הביטוח הפנסיוני, עדיין קיים כמובן ביקוש גבוה ביותר גם לעיסוק המוכר וה"קלאסי" בביטוח, זה שאנחנו מכירים מסוכן הביטוח המשפחתי מימים ימימה. תחום זה מכונה בעגה המקצועית "ביטוח אלמנטרי", וכולל בתוכו את מרבית סוכני הביטוח העצמאיים, סוכנים העובדים במסגרת חברות ביטוח גדולות ועוד, אלו המציעים לנו ביטוחי רכב ודירה, ביטוח רכוש או ביטוח תאונות מסוג זה או אחר.

גם במקרה זה, על מנת לעסוק באופן רשמי בביטוח אלמנטרי יש להחזיק ברישיון סוכן ביטוח מטעם המדינה, ולצלוח סדרת בחינות דומה לזו שהוזכרה בהקשר של ביטוח פנסיוני. במקרה זה, נדרש סוכן הביטוח העתידי לעבור גם בחינה נוספת המכונה "מקצועית ב' " (בנוסף למקצועית א', אשר נדרש לה גם סוכן הביטוח הפנסיוני). בחינות אלו עוסקות בעולם ניירות הערך, המהווה במובנים רבים זירת פעולה מרכזית עבור סוכן הביטוח.

יש לציין כי "ביטוח אלמנטרי" הוא שם כללי יחסית, וכולל בתוכו מספר תחומים שונים. כך, סוכני ביטוח שונים העוסקים לעיתים בתחומים שונים לחלוטין, החלו כולם את דרכם במסלול זה של רכישת רישיון סוכן ביטוח מטעם הגורמים הרלבנטיים במדינה.

הסיכוי הטוב ביותר להצליח – לימודי ביטוח יעודיים

העיסוק בעולם הביטוח מהווה אפשרות אטרקטיבית עבור כל מי שבאמת מתעניין/ת בתחום ויש לו המוטיבציה הנדרשת על מנת לעסוק בו. ישנן דרכים שונות לעשות זאת. כאמור, מבחינת המדינה נדרשים המעוניינים לעסוק בתחום לצלוח סדרה של בחינות, כמו גם לעמוד במספר התחייבויות נוספות דוגמת סיום תקופת התמחות וכדו'.

הדרך הטובה והמומלצת ביותר להבטיח מעבר חלק של כל הבחינות, כמו גם למצוא מקום התמחות בשלב מוקדם ולסיים את כל התהליך בפרק זמן מינימלי, היא כאמור הרשמה לקורסי הכנה ממוקדים לקראת כל אחת מהבחינות הללו. ספציפית, במקרה של בחינות כמו יסודות הביטוח או גמר פנסיוני, מדובר בקורסים מעולם הביטוח המעניקים ידע נחוץ והכרחי רב, מסייעים לעשות סדר בבלגן ולגשת לסדרת הבחינות המאתגרת בצורה הטובה ביותר. אחוזי ההצלחה של הניגשים בעקבות קורס הכנה מדבר בעד עצמו ומעיד על רמת האפקטיביות של שיטת הכנה זו.

באדיבות האקדמיה לפיננסים, האקדמיה המובילה בתחום של השכלה פיננסית בישראל: קורס ביטוח, לימודי נדלן, לימודי שוק ההון ועוד.

היכנסו לרשימת הקורסים הקרובים באקדמיה לפיננסים מבית BDO
https://www.bdo-academy.co.il/courses_list/

 



1
נגישות