מיקרוסופט מפתיעה: משיקה סמארטפון עם מסך כפול - Surface Duo - פואנטה

מיקרוסופט מפתיעה: משיקה סמארטפון עם מסך כפול – Surface Duo

במקום מסך גמיש, הפתרון שמיקרוסופט מציעה ב-Surface Duo הוא מסך כפול – וזה נראה לא רע בכלל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי כמה שנים שבהן מיקרוסופט לא ייצרה סמארטפונים, כעת היא מכריזה על סמארטפון מפתיע: Surface Duo. מדובר בסמארטפון עם מסך כפול – אך לא כזה שהמסך שלו גמיש או מתקפל, אלא סמארטפון עם שני מסכים המופרדים בציר. מדובר במכשיר שנכנס לכיס ומריץ אפליקציות אנדרואיד (מיקרוסופט עבדה עם גוגל על התוכנה שמפעילה את המכשיר). כל אחד משני המסכים של Surface Duo הם בגודל 5.6 אינץ', והם נפתחים למכשיר שבו אפשר לעבוד במגוון צורות בהתאם לצורך (מסך אחד גדול, שתי אפליקציות במקביל וכו').


Surface Duo של מיקרוסופט: נכנס לזירה מגוונת

מיקרוסופט נכנסת כאן לטריטוריה שכל היצרניות הגדולות נכנסות אליה: סמארטפון מתרחב, אלא שהפורמט שהיא מציעה שונה מהפורמט של סמסונג או של וואווי. כפי שפורסם בפואנטה, גלקסי פולד (Galaxy Fold) של סמסונג החל להימכר בארה"ב בימים האחרונים, לאחר השקה בדרום קוריאה. הסמארטפון המתקפל של סמסונג מגיע עם מסך גמיש, כך שמדובר בטכנולוגיה מסובכת ויקרה, וזו גם הסיבה למחיר של גלקסי FOLD, העומד על 1,980 דולר (לפני מסים).

גם וואווי Mate X, הסמארטפון המתקפל של וואווי אשר יושק כנראה בשבועות הקרובים, מתבסס על טכנולוגיה דומה של מסך גמיש.

מיקרוסופט, לעומת זאת, לא פיתחה טכנולוגיה מסובכת אלא פשוט פתרה את האתגר ב-Surface Due באמצעות שני מסכים נפרדים אשר נצמדים זה לזה כאשר פותחים את הסמארטפון.

הפתרון הזה מזכיר את הסמארטפון המתרחב ש-LG הכריזה עליו:  LG G8X ThinQ. הסמארטפון הזה מציע מסך כפול באמצעות הנרתיק הייעודי שאיתו הוא נמכר. כדי להשתמש בשני המסכים, יש לחבר את המכשיר.

יש לציין כי במירוץ אחר הסמארטפון המתרחב משתתפת גם מוטורולה, שצפויה להשיק סמארטפון מתקפל בחודשים הקרובים.

ומה לגבי אייפון מתקפל? נכון לעכשיו, אין צפי לכך. כפי שפורסם בפואנטה, נכון לעכשיו נראה שהמכשיר המתקפל הראשון שאפל תשיק יהיה אייפד.

אגב, בין כל השמות המפוצצים של המסכים הכפולים כדאי להזכיר גם את החברה הסינית ROYOL, אשר הציגה בתערוכת הסלולר בברצלונה MWC 2019 מסכים גמישים גם בסמארטפון וגם בפריטים אחרים, החל מכובעים ועד תיקים.

ומתי נראה את הסמארטפון המתקפל של מיקרוסופט Sueface Duo? עקרונית, המכשיר הזה ושאר המכשירים שהכריזה עליהם מיקרוסופט יושקו לקראת שנת 2020, אך בארץ ככל הנראה לא נראה אותם כלל, כפי שלא ראינו את דגמי ה-SURFACE האחרים שמיקרוסופט משווקת בחו"ל ומשום מה בוחרת שלא לשווק בארץ.

גלקסי פולד

 



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות