כך תטיילו בקלות בישראל בחגים - פואנטה

כך תטיילו בקלות בישראל בחגים

החגים כבר כאן ויחד איתם הדילמה איפה, מתי ועם מי לטייל. רוצים לנצל את מזג האוויר הנוח של התקופה הקרובה? כך תעשו את זה עם או בלי רכב פרטי

השכרת רכב בחגים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תקופת החגים בישראל ייחודית בהשוואה למדינות אחרות כי היא מתרחשת כמעט מיד אחרי חופשת הקיץ. זה אומר שהורים לילדים לא ממש מקבלים הזדמנות להתאושש, מה גם שתנאי מזג האוויר באוגוסט ובספטמבר עשויים להיות מאוד דומים. במקרים כאלה, השאלה העיקרית היא מה עושים בחגים ואיפה כדאי לטייל.

כל אתרי התיירות והטבע בישראל מלאים בתקופת החגים ומארחים הורים לילדים בטווח רחב של גילאים. אפשרות אחת היא להגיע אל האתרים השונים עם הרכב הפרטי, בעוד האפשרות השנייה היא לשכור רכב או להשתמש בתחבורה ציבורית. הבעיה היא שבחלק מימי החג אין תחבורה ציבורית, לכן כדאי להתמקד באופציה של השכרת רכב בישראל ובתנאים טובים.

טיול עם רכב: בחירת אטרקציות לפי מפת הפקקים

השימוש ברכב פרטי, בין אם שכור ובין אם בבעלות המשפחה, פותח מגוון אפשרויות לטיולים ברחבי הארץ. עם זאת, כל עם ישראל יוצא לטייל פחות או יותר באותם ימים ולכן צפוי עומס על הכבישים. הפתרון הוא לבחור את האטרקציות ואת נקודות הטיול המרכזיות לפי מפת הפקקים ובהתאם לניסיון בשנים קודמות.

אפשר למשל לתכנן מסלול שבו מגיעים לאטרקציות המרוחקות כבר בתחילת החג, אך ממשיכים פנימה אל האטרקציות המרכזיות ככל שהחופש מתקדם. לשם השוואה, אפשרות אחרת היא להתמקם בנקודה אסטרטגית שממנה ניתן לצאת לטיולי כוכב באזור.

אם רוצים לטייל עם הרכב הפרטי והמשפחה, צריך להכין מספיק פעילויות לילדים ולהביא בחשבון את זמן ההגעה ממקום למקום. כאן הרבה תלוי בגיל של הילדים ובבחירה נכונה של האטרקציות, אז שווה להתחיל בתכנון עוד במהלך החופש הגדול.

טיול בלי רכב: הסעות משותפות וטיולים קרוב לבית

החדשות הטובות הן שאפשר לטייל בקלות בישראל בחגים גם בלי רכב. יש מסלולי טיול עירוניים כמעט בכל מקום בארץ, ניתן לשלב אותם עם פיקניק משפחתי בחיק הטבע ואפשר גם להציע לחברים להצטרף. מעבר לכך, בימים של ערבי חג אמורה להיות תחבורה ציבורית בסיסית של רכבות ואוטובוסים ויש גם אופציה של הזמנת מונית או הסעות משותפות.

בכל סוגי הטיולים יש הבדל מסוים בין דתיים ושומרי מסורת לבין כאלה שמחליטים לחגוג באתרי התיירות והטבע. ברוב המקרים, העומס על אתרי התיירות מתחיל בימי חול המועד ואחרי החג עצמו. מנגד, מי שיכול להגיע לאתרי הטבע השונים בזמן ערב החג ירוויח את המקומות הכי טובים ופחות יסבול מהצפיפות.

לסיכום, הדרך לטייל בקלות בישראל בחגים היא להתאים את המסלול לצורכי המשפחה. קודם מחליטים אם לטייל עם או בלי הרכב, אחרי זה בוחרים אטרקציות ובסוף קובעים מתי לצאת.





1
נגישות