יוניליוור מייקרת את כריות, קינמונים, קוקומן וכן את שוקולד קליק ועוד - פואנטה

יוניליוור מייקרת את קורנפלקס כריות, קינמונים, קוקומן וכן את שוקולד קליק ועוד

אם אתם קונים דגני בוקר קוקומן, כריות ואחרים, בקרוב תשלמו יותר בשל הקטנת אריזות. אבל רגע, למה להמשיך לקנות? תגובת הצרכנים תשפיע על התהוותו או בלימתו של גל עליות מחירים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הקטנת מוצרים היא תופעה מכוערת שבעבר אולי הצליחה לעבור מתחת לרדאר כדרך לייקר את המוצרים מבלי שהצרכנים יבחינו בכך, אבל בזמן האחרון היא כבר הרבה יותר שקופה. רק לפני כמה חודשים היינו עדים לגל התייקרויות של מוצרי צריכה רבים, והנה יוניליוור עושה זאת שוב. בחודש הבא (נובמבר 2019) תייקר יוניליוור את קורנפלקס כריות, קוקומן, קינמונים וקורנפלקס בטעם דבש, וכן אריזות של קליק ואריזות קרקרים נשנושים – וזאת באמצעות הקטנת המוצרים. ליתר דיוק, אריזות המוצרים ודאי לא ישתנו, אך התכולה שבתוכן תקטן ואתם תמצאו את עצמכם מסיימים לאכול הרבה יותר מהר.



עליית המחירים של כריות ומוצרי יוניליוור האחרים

בכמה קטנה התכולה ובכמה מתייקר המחיר? הנה הרשימה המלאה

מוצר משקל קודם משקל חדש אחוז שינוי במחיר המחירון ל-100 גרם תכולה
סדרת מוצרי כריות 750 גרם 686 גרם 9% +
קוקומן 500 גרם 375 גרם 15%+
קורנפלקס בטעם דבש 500 גרם 448 גרם 12% +
קינמונים 500 גרם 372 גרם 11% +
סדרת מוצרי קליק בתפזורת 75 גרם 65 גרם 15%+
נשנושים שמנת בצל / נשנושים  זעתר 300 גרם 260 גרם 15% +
נשנושי קרקר 350 גר' 350 גרם 300 גרם 17%+
נשנושי קרקר 6 דגנים 325 גרם 300 גרם 8%+

 

הקטנת אריזות – פגיעה כפולה

הסיבה לייקר את המוצרים בדרך של הקטנת אריזות היא סיבה כפולה. לא רק שזו עליית מחירים סמויה, משום שרוב הצרכנים לא שמים לב לכך שהתכולה קטנה וגם לא מסוגלים לחשב את ההתייקרות ל-100 גרם,אלא שהצרכנים רצים לקנות שוב ושוב את המוצרים הרבה יותר פעמים.

כך למשל, אם אריזת קינמונים הספיקה לצרכן מסוים לשבוע, כעת היא תספיק לו לחמישה או שישה ימים, ואז הוא ירוץ ויקנה עוד אריזה ועוד אריזה.

במילים אחרות, לא רק שהוא משלם יותר על כל אריזה, הוא אף קונה הרבה יותר. מבחינת החברה זו כמובן עסקה מושלמת.

הקטנת אריזות – מה הצרכנים יכולים לעשות?

הצרכנים אוהבים להתרגז על הקטנת אריזות, אך ממשיכים לקנות את המוצרים. אלא שהם שוכחים שהכוח נמצא בידיים שלהם. אף אחד מהמוצרים הללו שיוניליוור בוחרת לייקר כעת אינו מוצר חיוני. לא זו בלבד שאלה לא מוצרי מזון חיוניים, רבים מהם אף מזיקים לבריאות (זו הזדמנות מצוינת להציץ בכמות הסוכר שמכיל מוצר כמו "כריות", ואפילו ב"כריות מופחתות סוכר" שהושקו לפני שנה וחצי ואף סוקרו כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה במדור "בדיקות מוצרים").

הצרכנים לא חייבים לקנות את המוצרים הללו בכלל, ואם הם בכל זאת מעוניינים במוצרים כמו כריות או קינמונים – כדאי שיזכרו שיוניליוור היא לא היצרנית היחידה.

הצרכנים אינם לקוחות שבויים, והחלק שלהם במשוואה הוא להצביע בארנק ולא לקנות מוצרים שהוקטנו. זו הדרך היחידה להעביר ליצרניות את המסר, ובמידה שהמסר הזה לא יעבור, יתייקרו גם מוצרים אחרים של יוניליוור ושל חברות אחרות.

תגובת יוניליוור: "אנו מגיבים לעלייה במחירי התשומות"

מיוניליוור נמסר בתגובה: "הקטנת האריזות ועליית המחירים באו על רקע העלייה בתשומות הייצור בשנים האחרונות, לרבות עלייה משמעותית בשכר העבודה. החברה ספגה בשנים האחרונות את העלייה בתשומות ונקטה בפעולות התייעלות על מנת להימנע מעליות מחיר נוספות. עליית המחיר נעשתה לאחר בחינה יסודית, במספר מוצרים מצומצם וכמוצא אחרון, ואינה מגלמת את מלוא העלייה בתשומות. המידע אודות השינוי והמשקל החדש יוצגו באופן בולט וברור בחזית האריזות החדשות. גם לאחר עליית המחיר ל- 100 גרם, מוצרים אלו צפויים להימכר במחיר תחרותי ביחס למתחרים מובילים בקטגוריה".

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

קורנפלקס כריות



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות