רכבת ישראל: החל מדצמבר תוגבל עלייה לרכבת עם אופניים ללא תיק ייעודי - פואנטה

רכבת ישראל: החל מדצמבר תוגבל עלייה לרכבת עם אופניים ללא תיק ייעודי

שימו לב להנחיות החדשות של רכבת ישראל: עלייה לרכבת עם אופניים תוגבל בשעות העומס. ומה לגבי קורקינטים חשמליים?

אופניים רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רכבת ישראל תתחיל ליישם מדיניות חדשה הנוגעת לעלייה לרכבת עם אופניים החל מ-1.12.19. אם יש לכם אופניים מתקפלים ואתם נוהגים להעלות אותם לרכבת, שימו לב כי לפי הנוהל החדש תוגבל העלאת אופניים לרכבות בשעות העומס בימי חול, ואופניים מתקפלים יורשו להיכנס לרכבת בתיק נשיאה ייעודי בלבד. בשעות השפל ובסופי שבוע תתאפשר העלאת כל סוגי אופניים לרכבות. המדיניות החדשה לא כוללת הגבלה על קורקינטים מתקפלים – שאותם עדיין אפשר להעלות לרכבת בכל שעות היממה ללא תיק.

יש להניח כי התוצאה תהיה שרבים יוותרו על נסיעה ברכבת כליל, או שייאלצו למצוא פתרון לאופניים. ברכבת ישראל אומרים כי אחד הפתרונות שהם מנסים לקדם הוא שיתופי פעולה עם חברות אופניים וקורקינטים שיתופיים על מנת לספק שירותי השכרה לשימוש נוסעי הרכבת מתוך מתחמי התחנות.


כך או כך, המדיניות החדשה מכעיסה רוכבים רבים. ברכבת ישראל אומרים כי ההחלטה התקבלה באישור משרד התחבורה, ונובעת מהרצון לצמצם את הפגיעה שנגרמת לבעלי מוגבלויות, אשר סובלים מהעומס ומחסימת המעברים והדלתות כתוצאה מריבוי האופניים החשמליים. "בעשור האחרון יותר משהוכפלה כמות הנסיעות ברכבת, מ-35.9 מיליון בשנת 2010, ל-67.7 מיליון בשנת 2018. נתון זה כולל צמיחה חסרת תקדים במספר הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, אשר צפוי לחצות את רף ה-65 אלף נסיעות בשנת 2019", אומרים ברכבת. "משתמשי הרכבת שעולים אליה עם אופניים, בשעות השיא, עושים שימוש בקרון הייעודי לנוסעים עם מוגבלויות, ובשל כך קיימת פגיעה בשירות לנוסעים אלו. במקרים רבים נקשרים האופניים למעקות הבטיחות ולמעברים, באופן שחוסם נוסעים עם מוגבלויות שונות. בנוסף קיימים רוכבים שאינם נשמעים להנחיות הבטיחות, קושרים את אופניהם בכניסות לקרונות הרגילים, תוך חסימת דלתות הקרון באופן שפוגע בכלל משתמשי הרכבת ומסכן אוכלוסיות נעזרות כגון אזרחים ותיקים, עגלות תינוקות וכו'. בשל כך נגרמת פגיעה בשירות, עיכובים ואיחורי רכבות".

חלק מנוסעי הרכבת הגיבו בציניות ובכעס בעמוד הפייסבוק של רכבת ישראל. הטענה המרכזית שלהם היא שהדבר יביא לכך שנוסעים רבים ייאלצו לוותר על נסיעה ברכבת, מה שיגדיל את מספר המכוניות הפרטיות על הכביש. המענה של רכב ישראל לטענות הוא שההחלטה התקבלה למרות המודעות לחשיבות האופניים כאמצעי תחבורה ירוק ויעיל: "זאת, על מנת לאזן בין צרכי משתמשי הרכבת כולם, ולאפשר מתן שירות לנוסעים עם מוגבלויות בהתאם לחובתה החוקית של הרכבת".

מהם הכללים לעלייה לרכבת עם אופניים?

• אופניים מתקפלים יורשו להיכנס לרכבת בשעות השיא כאשר הם ארוזים בתיק נשיאה ייעודי.
• למעט בשעות השיא, תתאפשר הכנסת כל סוגי האופניים (מלבד גלגלי בלון), בין תשע בבוקר לשלוש אחה"צ, ובין שבע בערב לשש בבוקר (09:00-15:00; 19:00-06:00), וכן בימי שישי ומוצאי שבת בכל השעות.
• ניתן יהיה להמשיך ולהעלות לרכבת קורקינטים מתקפלים בכל שעות היממה.

פיילוט: מתקני חניה מוגנים מגניבה ב-4 תחנות

מן הסתם, נוסעם המגיעים לרכבת באופניים יזדקקו כעת ליותר מקומות חניה לאופניים. ברכבת ישראל אומרים כי הם פועלים להגדלת מספר מתקני החניה הייעודיים בתחנות: "מתחמים אלה מאפשרים קשירה נוחה וקלה של עשרות זוגות אופניים בחינם. זאת לצד עשרות מתקני עגינה וקשירה מברזל, הפזורים בסביבת התחנות".

בנוסף ברכבת מקימים מתחמים מתקני חנייה רובוטיים מתקדמים: "מתקנים אלה בטוחים מגניבות ונזקים, ומאפשרים שימוש מהיר וללא כוח אדם, באמצעות אפליקציה ייעודית. מתקנים אלה יוצבו במסגרת פיילוט בארבע תחנות רכבת מרכזיות, ויאפשרו אכסונם של מאות זוגות אופניים בכל מתקן".

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

הנוסע המתמיד




היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות