סקירה: גלקסי NOTE 10 פלוס - האם הוא שווה את המחיר? - פואנטה

סקירה: גלקסי NOTE 10 פלוס – האם הוא שווה את המחיר?

גלקסי נוט 10 פלוס מציע מסך עצום ואיכותי, סוללה חזקה, וכמובן, עט מגע משודרג שמשמש כשלט רחוק. מה עם המצלמה? כל הפרטים בסקירת גלקסי NOTE 10 פלוס

גלקסי נוט 10 plus
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גלקסי NOTE 10 פלוס הוא אחד המכשירים הטובים ביותר בשוק היום, והעובדה שהוא מצויד בעט מגע מבדלת אותו כמובן מהמכשירים האחרים. סקירת פואנטה מגיעה אחרי כמה שבועות של שימוש, תוך דגש על התכונות המשמעותיות ביותר עבור המשתמשים – סוללה, מצלמה, איכות מסך, פתיחת המסך, וכמובן, עט המגע. נזכיר כי לראשונה, סמסונג השיקה השנה שני מכשירים בסדרת NOTE: גלקסי נוט 10 וגלקסי נוט 10 פלוס, אשר על ההבדלים ביניהם תוכלו לקרוא בכתבה על השקת גלקסי NOTE 10 במדור הסלולר של פואנטה.

עוד נציין כי בניגוד למכשירי דגל אחרים, את גלקסי נוט 10 ואת גלקסי נוט 10 פלוס אפשר היה למצוא כבר מרגע ההשקה במחיר נמוך יחסית למכשיר הדגל בסדרת NOTE, וזאת בשל התחרות העזה בענף הסלולר, שגולשת מתחרות על מחירי חבילות הסלולר גם לתחרות על מחיריהם של מכשירי סמסונג.

אז מה אהבנו ומה פחות אהבנו? הפרטים כאן בסקירת גלקסי נוט 10 פלוס:

מסך: גלקסי Note 10 פלוס

המסך של גלקסי נוט 10 פלוס עצום. מדובר במסך קמור 6.8 אינץ' (לעומת 6.4 אינץ' בגלקסי NOTE 9) באיכות מצוינת – רזולוציה של 3020×1440 פיקסלים (+Quad HD) ופאנל מסוג Dynamic AMOLED. מסגרת האלומיניום בקצוות המסך דקיקה מאוד, כך שיחס הגוף-מסך עומד על 91%. האמת היא שהמסך כל כך גדול, עד כי יש מי שהוא לא יהיה לו נוח. עבור מי שאוהב מסכים גדולים – הוא תענוג. לקוחות שרוצים מסך קצת יותר קטן (ועדיין גדול), יכולים לרכוש את גלקסי נוט 10, שמגיע עם מסך 6.3 אינץ'.

בכל מקרה, סמסונג לא שילבה כאן פתרון למצלמת הסלפי – כך שהיא עדיין נמצאת בתוך המסך בצורה עיגול קטן בחלק העליון (זו הסיבה שהמסך נקרא Infinity-O). לרוב של המשתמשים זה לא יפריע, כי העין לומדת להתעלם מזה. בסה"כ, המשתמש מקבל חוויה של מסך גדול וכמעט מלא לחלוטין.

התצוגה חדה ועשירה. באור שמש ישיר היא טובה, אך לא מעולה.

מי שמחפש את מתג הכיבוי וההדלקה של המכשיר, יגלה שסמסונג הפכה אותו לכפתור וירטואלי על המסך משמאל למעלה.

סמסונג לא שדרגה את קצב רענון המסך (בניגוד לסמארטפון המתחרה One Plus 7 PRO שיש לו קצב רענון מסך של 90 mHz), אבל נראה שיש מעטים המשתמשים שזה יפריע להם. המסך כן תומך בתקן HDR 10 Plus המספק טווח צבעים רחב בצפייה בתכנים תומכים, למשל, בנטפליקס.

אחת הנקודות החשובות שנוגעות למסך היא מנגנון זיהוי טביעת אצבע. סמסונג שילבה אותו ב-N0TE 10, כמו שהיא שילבה אותו בסדרת גלקסי S10 ובחלק ממכשירי סדרת גלקסי A – אבל הפעם הוא עובד מצוין. מי שחשש ממנגנון זיהוי טביעת האצבע בגלקסי נוט 10 פלוס, ישמח לגלות שמספיק ניסיון אחד והמכשיר נפתח. קורא טביעת האצבע מאפשר שחרור מהיר ונוח מהנעילה באופן שנותן לו יתרון משמעותי על פני המתחרה שלו מבית סמסונג, כלומר גלקסי S10 פלוס  או גלקסי S10.

גלקסי NOTE 10  פלוס: מצלמה

סמסונג מציעה בגלקסי NOTE 10 פלוס מערך צילום מרובע:

  • מצלמת Telephoto עם חיישן 12 מגה-פיקסל ומפתח f/2.1 עם זום אופטי 2x ומייצב תמונה אופטי
  • מצלמה ראשית עם זווית רחבה עם חיישן 12 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/1.5
  • מצלמה אולטרה רחבה עם 16 מגה-פיקסל
  • מצלמת DepthVision: עדשה זו מבצעת מדידת עומק ונעשה בה שימוש כאשר משתמשים בלייב פוקוס (מיקוד חי)

 

מצלמות גלקסי NOTE 10 PLUS

בנוסף, יש כמובן מצלמת סלפי של 10 מגה-פיקסל ומפתח צמצם בגודל f/2.2.

המצלמה של גלקסי נוט 10 פלוס טובה מאוד, אבל יש גם נקודות לשיפור. רוב הזמן וברוב המצבים התמונות שמתקבלות הן תמונות חדות, מדויקות ועשירות בצבעים – אך זה נכון בעיקר באור יום. באור יום ובתנאי תאורה טובים. קל לעבור בין העדשות (עדשה רגילה, עדשה רחבה וצילום מקרוב), וזה שימושי בעיקר כאשר מצלמים סרטון וידאו.

כמו בסדרת גלקסי 10, גם כאן סמסונג שילבה אפקטים במצלמה של המיקוד החי, כמו הדגשה של האובייקט בצבע כאשר הרקע הוא בשחור לבן ועוד. זה עובד מצוין.

מצלמה גלקסי נוט 10 פלוס
צילום בעדשה הרגילה של גלקסי נוט 10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
מצלמה galaxy note 10 plus
צילום בעדשת טלפוטו של גלקסי נוט 10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
מצלמה גלקסי NOTE 10 פלוס
צילום בעדשה רחבה של גלקסי נוט 10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
מיקוד חי גלקסי נוט 10 פלוס
צילום במיקוד חי בגלקסי נוט 10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
Live focus גלקסי נוט 10 פלוס
צילום עם אפקט במצלמת מיקוד חי של גלקסי נוט 10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר

יש גם מקרים שבהם התמונות פחות מוצלחות – בעיקר בלילה. כך למשל, כאשר עוברים למצב לילה ומצלמים בסיטואציה עם תאורה מאתגרת, הסמארטפון עושה תהליך די ארוך של עיבוד התמונה, ולעתים התוצאה היא דווקא תמונה מרוחה ולא מוצלחת. לעומת זאת, צילום בלילה שלא במצב לילה יכול בסיטואציה כזאת דווקא להפיק תמונה טובה יותר. לכן, המעבר למצב לילה לא צריך להיות אוטומטי ועדיף לנסות לצלם בשני המצבים כדי להחליט איזה מהמצבים יספק את התמונה הטובה ביותר. צילום סרטון בלילה מספק חדות גבוהה, אך לא מושלמת.

צילום לילה בגלקסי נוט 10 פלוס
צילום לילה בגלקסי נוט 10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר

גלקסי נוט 10 פלוס: עט מגע (S-PEN)

עט המגע, ה-S-PEN, הוא מה שמבדל את סדרת NOTE של גלקסי מאז ומעולם משאר המכשירים של סמסונג בפרט ושל היצרניות האחרות בכלל. בכל דגם, סמסונג מוסיפה עוד כמה תכונות לעט המגע – כך שבגלקסי נוט 10 פלוס העט משמש הרבה יותר מבעבר כשלט רחוק. כך למשל עט המגע מציע תכונות כמו שליטה במצלמה מרחוק, ולא רק דילוג בין תמונות וכו'. כך למשל, בעת צילום תמונת סלפי, אפשר להזיז את העט עם או נגד כיוון השעון כדי לשנות את זווית המצלמה ולצלם תמונת תקריב קבוצתית או את הסצנה כולה. העט מאפשר להנמיך או להגביר את הקול במכשיר או לדלג בין השירים בספוטיפיי. אפשר לכתוב בו בכתב יד, והמכשיר הופך את הטקסט לכתב שאפשר להעתיק ולשתף, ואפשר לכתוב עלהמסך כשהוא כבוי.

כאמור, העט הוא התוספת היחידה שהיא בלעדית לסמסונג, משום שכל יתר המכשירים בשוק בסופו של דבר דומים מאוד בתכונות שהם מציעים – החל מקורא טביעת אצבע במסך ועד מצלמות איכותיות. יש מי שמבחינתו העט הוא כלי עבודה שימושי, ויש מי שזונח את השימוש בו לאחר זמן קצר, אך אין ספק שסמסונג מציעה כאן מגוון שימושים שכאשר מתרגלים להשתמש בהם, משדרגים את החוויה.



גלקסי NOTE 10 PLUS: סוללה

הסוללה של גלקסי נוט 10 פלוס טובה, אך לא מעולה. מדובר בסוללת 4,300 mAh שבשימוש לא אינטנסיבי מאפשרת לצלוח את היום עד הערב, ללא הטענה, עם יתרה של כ-20%. לעומת זאת, ביום שבו ביצענו שימוש אינטנסיבי ב-NOTE 10 פלוס (הפכנו את המכשיר לנקודה חמה עבור גלישה אלחוטית, השתמשנו בוווייז במשך שעה ורבע וצפינו  בתכנים באינטרנט בצפייה ישירה) – הסוללה עמדה על 19% כבר בשעה 18:30 בערב.

כדאי לשים לב שהמשתמש אינו רואה מה יתרת הטעינה בסוללה בתצוגת המכשיר, אלא רק רואה חיווי כללי של רמת הטעינה באמצעות האייקון של הסוללה בקצה השמאלי העליון של המכשיר. כדי לראות מה באמת רמת הסוללה באחוזים, יש לגלול מלמעלה למטה את המסך – וזה מאוד לא ידידותי. במקום לראות בכל רגע נתון כמה סוללה נותרה, המשתמש לעתים מוצא את עצמו עם מעט סוללה מבלי שהבחין בכך.

הטעינה היא טעינה מהירה מאוד, כך שכעבור חצי שעה של טעינה אפשר כבר לטעון כ-60% הסוללה. המטען המגיע בערכה תומך ב-25 וואט. יש אפשרות לטעינה אלחוטית (לא מצורף מטען אלחוטי בערכה), ויש אפשרות לטעינה אלחוטית הפוכה עבור סמארטפונים או אביזרים אחרים.

גלקסי NOTE 10 PLUS: נתונים נוספים

  • מעבד, נפח אחסון וזיכרון עבודה: גלקסי נוט 10 פלוס הוא מכשיר מהיר מאוד, המצויד במעבד של סמסונג Exynos 9825. הוא מגיע עם נפח אחסון של 256 GB וזיכרון עבודה של 12 GB RAM. בארץ בוחרים לייבא אותו עם סים אחד, למרות שבארה"ב הוא נמכר עם סים כפול.
  • אוזניות: חבל שסמסונג בחרה להיפרד משקע האוזניות הסטנדרטי, משום שזה היה אחד היתרונות של סמסונג על פני חלק ממתחרותיה.

גלקסי NOTE 10 PLUS: בשורה התחתונה

גלקסי נוט 10 פלוס הוא מכשיר מצוין, שנותן מענה למי שמחפש שילוב בין מסך איכותי, סוללה טובה, מצלמות טובות וכלי עבודה משרדי. במסגרת השוואת הסמארטפונים המתבקשת בין גלקסי נוט 10 פלוס לגלקסי S10 פלוס, הוא מכשיר טוב יותר – אך כמובן גם יקר יותר בכ-500 שקל. האם ההבדלים שווים את המחיר? זו בעיקר פונקציה של השימוש בעט המגע, של נפח האחסון שאתם רוצים וגם של החשיבות של מנגנון זיהוי טביעת האצבע, אשר עובד טוב יותר בגלקסי נוט 10 פלוס (מחירו של גלקסי S10 פלוס באמזון ישראל עומד כעת על 3,405 שקל דרך דינמיקה, עם 128 GB).

גלקסי NOTE 10 PLUS: מחיר

בזכות מלחמת המחירים, אפשר כעת להשיג אותו במחיר נמוך יותר ממחיר ההשקה של גלקסי נוט 9 בשנה שעברה. בחנות של רשת דינמיקה באמזון נמכר גלקסי נוט 10 פלוס ב-3,894 ש"ח בלבד ועם משלוח חינם, בעוד שאצל היבואנית הרשמית סאני  המחיר הוא 4,200 שקל.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות