שחזור קוד סודי לכרטיס האשראי: אתם יכולים לבחור קוד שתזכרו

שחזור קוד סודי לכרטיס האשראי: אתם יכולים לבחור קוד שתזכרו

מי מאיתנו לא נאלץ לבצע פעם שחזור קוד סודי כי הוא שכח את הקוד לכרטיס האשראי? רבים לא יודעים, אבל אפשר פשוט לבחור לבד קוד שתזכרו

החלפת קוד סודי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בטח זה קרה גם לכם. התכונתם להציא כסף מהכספומט ופתאום שכחתם את הקוד. אין כמעט מי שלא נתקל בצורך של שחזור קוד סודי לכרטיס האשראי, ומסתבר שהרבה אנשים לא יודעים שהם פשוט יכולים לבחור קוד בעצמם. מן הסתם, כשתבחרו את הקוד בעצמכם, יהיה לכם יותר קל לזכור אותו. החלפת הקוד הסודי מתבצעת בכספומט.

אפשר להחליף את הקוד כמה פעמים שרוצים, ללא תשלום, באופן עצמאי – אך לשם כך יש לדעת מהו הקוד המקורי. במקרה שהלקוח לא יודע מהו הקוד שלו, אפשר לבצע שחזור ראשוני דרך אפליקציית הבנק או חברת האשראי, ולאחר מכן לבחור קוד חדש בהתאמה אישית.


היי, אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי קל לעקוב אחרינו שם 🙂 אז יאללה, לחצו כאן והצטרפו >


כל חברות האשראי והבנקים מאפשרים ללקוח לשנות את הקוד הסודי של כרטיס האשראי לכל צירוף 4 ספרות שהוא מעוניין בו – וזאת על פי חוק. לכן, לא משנה אם יש לכם ישראכרט, MAX, ויזה כאל, פועלים WONDER וכו' – הבחירה בידיכם.

שחזור קוד סודי של כרטיס האשראי ובחירת קוד – מידע נוסף

במשך הרבה שנים היינו תקועים עם הקוד שקיבלנו מחברת האשראי. כל אחד פיתח לעצמו שיטות לזכור את הסוד הסודי, כשהכי נפוצה היא שמירת איש קשר פיקטיבי בספר טלפונים של הטלפון הסלולרי. אלא שבשנת 2019 בנק ישראל הבין שהגיע הזמן ללכת לקראת הציבור, וכדי למנוע מצב שבכל שני וחמישי אנחנו נאלצים לבצע שחזור של הקוד הסודי, פשוט נוכל לבחור קוד באופן עצמאי.

איך מחליפים את הקוד הסודי של כרטיס האשראי?

אפשר להחליף את הקוד בכל הכרטיסים – כרטיסים בנקאיים וכרטיסים חוץ-בנקאיים.

  • כיצד מזהים כרטיס בנקאי? כרטיס חיוב שמונפק על ידי הבנק ניתן לזהות בכך שיש לוגו של הבנק על הכרטיס.
  • כיצד מזהים כרטיס חוץ בנקאי? כרטיס זה הוא כרטיס חיוב שהונפק על ידי חברות כרטיסי האשראי (ישראכרט, כאל ו-MAX) לעיתים בשיתוף עם מועדון צרכנות. בכרטיסים אלו יופיע הלוגו של חברת כרטיסי האשראי או הלוגו של המועדון הצרכני, ללא לוגו של בנק.

השורה התחתונה היא שכל הלקוחות יכולים להחליף את הקוד של הכרטיסים החכמים שברשותם במכשירי הכספומט של הבנקים ברחבי הארץ, בהתאם לסוג הכרטיס שנמצא ברשותו של הלקוח, כרטיס בנקאי או כרטיס חוץ בנקאי.

מה זה תקן EMV?

תקן EMV הוא תקן בינלאומי לאבטחת כרטיסי אשראי. התקן מתבסס על טכנולוגיה מתקדמת, שמוטמעת בשבב הקיים על כרטיס האשראי. כדי להשתמש בכרטיס אשראי עם שבב, בעל העסק צריך להחזקת מסוף התומך בתקן בנקודת המכירה.

כרטיס חכם
כרטיס אשראי חכם עם שבב

המהלך הזה היה חלק מההיערכות לרפורמת השימוש בכרטיס אשראי – רפורמה שהיוום נראית לנוו הכי טבעית בעולם. הכווונה היא לשימוש בתלשום ללא מגע – בכרטיס האשראי או בטלפון (תקן תשלומים EMV).

לפי התקנות, בכל שימוש בכרטיס אשראי מעל סכום מסוים צריך להקיש את הקוד הסודי (למעט ברכישה טלפונית או באינטרנט). המשמעות היא שאם פעם רק כדי להוציא מזומן בכספומט נדרשנו להזין את הקוד, כיום זה קורה גם בעת התשלום בחנויות – כפי שקורה בחו"ל.

כמובן, תשלום ללא מגע רלבנטי לכרטיסי אשראי חכמים עם שבב, וכיום רוב הכרטיסים הם כאלה.

אם ביוני 2019 רק כ-26% מהמסופים בארץ היו עם טכנולוגיית EMV ורק כ-11% מהעסקאות באשראי עברו דרך מסופים אלה – כיום זה כך בכל מקום. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות