ייצוגית נגד יוניליוור: משווקת פתית באריזות זהות אך בתכולה שונה

ייצוגית נגד יוניליוור: משווקת פתית באריזות זהות אך בתכולה שונה

אריזות פתית נמכרות בעיצוב זהה, בגודל זהה ובמחיר זהה, אך מסתירות תכולה שונה – זו הטענה המרכזית בייצוגית נגד יוניליוור בגובה 10 מיליון שקל

ייצוגית נגד יוניליוור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה פרסמנו כאן בפואנטה על מהלך הקטנת מוצרים של יוניליוור, אשר מצמצמת משמעותית את תכולת "כריות", קוקומן ועוד שורת מוצרים – מבלי להוזיל את המחיר. באותה כתבה הדגשנו שחלק מהבעיה בשיטה הזו היא שהאריזות עצמן אינן מוקטנות – הן נשארות באותו גודל ועיצוב, כך שהצרכן לא מודע לכך שהכמות בפנים קטנה יותר. כעת מוגשת בקשה לייצוגית נגד יוניליוור בגין הנושא הזה של אריזות זהות המסתירות תכולה שונה (ת"צ 32251-10-19).

לפי הבקשה לייצוגית נגד יוניליוור, החברה מייצרת פתית באריזות אשר גודלן זהה, אך תכולתן שונה – וכולן באותו מחיר. בבקשה, אשר הוגשה באמצעות עו"ד טלי לופו ועו"ד שרון ענבר פדלון, נטען כי מוצר הדגל של יוניליוור הוא פתית קלאסי במשקל של 300 גרם, אך המוצרים האחרים בסדרה, כמו פתית חיטה מלאה, מגיעים לעתים במשקל של 250 גרם – מבלי שהצרכן יכול להבחין בזה באמצעות מבט על האריזות, אשר גודלן החיצוני זהה ומחירן זהה. התובעת טוענת כי ציון התכולה מופיע למטה באותיות קטנות – ולא במקרה. הטענה בבקשה לייצוגית היא שיוניליוור משווקת באופן מכוון אריזות בגודל זהה, כדי להטעות את הצרכנים.

ייצוגית נגד יוניליוור: "לא משווים משקל, משווים מחיר"

לטענת התובעת, צרכן סביר אינו משווה את המשקל בין אריזות של מותג כזה או אחר, אלא את המחיר, במיוחד כאשר האריזות נראות זהות בגודלן הפיזי: "מבחינת הצרכן, המשקל הוא משתנה קבוע", נכתב בתביעה. כדי לחזק טענה זו, מביאה התובעת דוגמאות של מגוון מוצרים אחרים של יצרניות אחרות, כמו ערגליות של אסם או כיף כף של עלית – הנמכרים במגוון טעמים אך באריזה עם תכולה זהה. לטענת התביעה, הצרכן למעשה מסתמך על היכרות עם מותגים אחרים שלא משווקים את המוצרים בגדלים משתנים תוך גביית מחיר זהה, והוא מסיק על סמך היכרות זו כי יוניליוור אינה שונה ממתחרותיה.

בנוסף, לפי התביעה, יוניליוור מסמנת את המשקל במיקום מוצנע בתחתית האריזה, כך שלעתים הנתון החשוב הזה מוסתר על-ידי מדף הסופר, ובכל מקרה הוא לא בולט כפי שאמור היה להיות.

התובעת אף טוענת כי למרות שיוניליוור רעננה את מראה האריזות של פתית בשנת 2019, היא בחרה שלא לנצל הזדמנות זו כדי לבדל בין האריזות כך שאפשר יהיה לדעת שחלק ממוצרי פתית מכילים כמות פחותה מאחרים.

התובעת דורשת כי יוניליוור תאסוף מהמדפים את האריזות המטעות, ובנוסף דורשת כמובן פיצוי כספי לכלל צרכני פתית ב-7 השנים האחרונות. גובה הפיצוי הנדרש בבקשה לייצוגית נגד יוניליוור עומד על 10 מיליון שקל.

תגובת יוניליוור: "נלמד את התביעה ונגיב בביהמ״ש״.

לאחרונה – ייצוגית נגד יוניליוור בגלל אבקות המרק

יוניליוור היא אחד מהתאגידים הגדולים בעולם, וכאן בישראל היא אחת מהספקיות הגדולות ביותר של מוצרי צריכה, החל ממוצרי טואלטיקה כמו דאודורנט DOVE ועד מוצרי מזון כמו המותג קנור.

כפי שפרסמנו כאן במדור תביעות ומשפטים, לאחרונה הוגשה נגד יוניליוור בקשה לייצוגית בנושא אחר ומעניין לא פחות: שיווקן של אבקות מרק עם "רכיבים טבעיים בלבד" במחיר גבוה מאבקות מרק מקבילות – כאשר הטענה היא שהרכיבים הטבעיים כלל אינם טבעיים. הבקשה הוגשה גם נגד אסם בגין אבקות מרק ושקדי מרק. כל הפרטים בכתבה "מה מכילה אבקת מרק".

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות