איך משכנעים את סבתא וסבא להרכיב מכשיר שמיעה? - פואנטה

איך משכנעים את סבתא וסבא להרכיב מכשיר שמיעה?

למרות שבגיל מבוגר אין כמעט מי שאינו סובל מירידה בשמיעה, רק חמישית מהמבוגרים פונים למכון על מנת להתאים מכשיר שמיעה. התוצאה היא פגיעה מיותרת באיכות החיים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ירידה בשמיעה היא תופעה נפוצה ביותר, אשר תפקוד את רוב האוכלוסייה המבוגרת בשלב כזה או אחר. מחקרים מראים כי מעל ממחצית בני ה-75-85 יסבלו מירידה בשמיעה ומעבר לגיל זה, ההסתברות לפגיעה בשמיעה עוברת את ה-90%. רוב מקרי הירידה בשמיעה אינם ניתנים לטיפול, אך ישנו פתרון יעיל אשר יכול לשפר באופן משמעותי את איכות החיים – הרכבת מכשיר שמיעה.

ההתפתחויות הטכנולוגיות מרחיקות הלכת בתחום מכשירי השמיעה מאפשרות לסובלים מקשיים בשמיעה לחוות שמיעה באופן הקרוב יותר מאי פעם לשמיעה טבעית. למרות עובדה זו והעובדה כי קופות החולים מסייעות ברכישת מכשיר השמיעה לאוכלוסייה המבוגרת, רק חמישית מקהילת גיל הזהב פונים למכוני שמיעה על מנת להתאים מכשיר שמיעה. גם בקרב אלו שרכשו מכשיר שמיעה ניתן למצוא מבוגרים רבים אשר אינם משתמשים בו. הדבר מעלה כמובן את השאלה – מדוע זה קורה? לסירוב להשתמש במכשירי שמיעה סיבות רבות ומגוונות.

קושי עם שינויים

מבוגרים רבים מתקשים להסתגל לשינויים ולרוב דוחים שילוב של הרגלים חדשים בחייהם. חשוב שלא נבטל את הקושי הזה ונראה אותו כעקשנות בלבד. רגישות וסבלנות תסייע לנו להגיע אל ליבם של היקרים לנו ולהבהיר להם כמה הנכונות להתרגל למכשיר תשפר את איכות חייהם. ניתן, למשל, להזכיר להם על חידושים אחרים שחששו מהם ואחר כך הכניסו הרבה טוב לחייהם.

הקושי עם סטיגמה

העולם, כידוע, שייך לצעירים. בעולם כזה, מכשיר שמיעה, המזוהה באופן מובהק עם הגילאים המבוגרים, עשוי לגרום לרתיעה. במקרה כזה, אנו יכולים להזכיר להם כמה יכולה השמיעה המשופרת לאפשר להם לעשות דברים "של צעירים", כמו לצאת לבילויים, להיות עצמאים יותר ולתקשר יותר ביעילות.

חוויות העבר

מכשירי השמיעה אכן היו בעבר בולטים ומגושמים מאוד, אך כיום קיימים מכשירים זעירים שכמעט ולא ניתן להרגיש בהם. הדרך היעילה ביותר לשכנע את המבוגרים היקרים לנו להתנסות במכשיר הוא לגשת עמם לאבחון ולחוות בעצמם את המגוון העשיר והמתקדם שקיים היום. כך יוכלו גם להיווכח עד כמה השתכללו המכשירים ומאפשרים כיום להדגיש את קולות הדיבור על פני רעשי הרקע, למנוע צפצופים ואפילו להסתנכרן לנגני מוסיקה, לטלפונים ולטלוויזיה.





1
נגישות