בדקנו: דאודורנט ללא אלומיניום מסדרת young של ד"ר עור - פואנטה

בדקנו: דאודורנט ללא אלומיניום מסדרת young של ד"ר עור

מה מכיל דאודורנט ללא אלומיניום של ד"ר עור, האם הוא מצליח למנוע ריח זיעה וכמה הוא עולה? בדיקת פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה השיק המותג ד"ר עור הישראלי (DOCTOR OR), השייך לקבוצת ניאופארם, סדרה לצעירות הנקראת ד"ר עור young. אחד המוצרים הבולטים בה הוא דאודורנט ללא אלומיניום. דאודורנט ללא אלומיניום הוא מצרך מבוקש, וזאת בשל החשש של צרכנים רבים מקיומו של קשר בין אלומיניום בדאודורנט לבין סרטן השד או מחלות אחרות, ביניהן אלצהיימר. האם אלומיניום בדאודורנט אכן עלול לגרום לסרטן השד או למחלות אחרות? התשובה שמספקים הגורמים הרשמיים היא כי "לא הוכח קשר". המכון הלאומי לבריאות בארה"ב (NIH) פרסם עמדה ברוח הזו וכך גם האגודה למלחמה בסרטן כאן בישראל – כשהמסר לצרכנים הוא שלא הוכח קשר בין שימוש בדאודורנט עם פראבנים או אלומיניום לבין סרטן השד. עם זאת, באותה נשימה נכתב שם כי יש צורך במחקרים נוספים – מה שמשגר מסר קצת פחות מרגיע לצרכנים לגבי היקף המחקר שנעשה בנושא.



לכך יש להוסיף כי מינהל התרופות האמריקני (FDA) טוען שכמויות קטנות של אלומיניום עלולות להיספג בדם דרך העור או מערכת העיכול בעקבות שימוש באנטי-פרספירנטים. לכן הוא קובע ששימוש יומיומי בדאודורנטים עלול לסכן אנשים שסובלים מבעיות בתפקוד הכליות.

אז מה אמורים הצרכנים להבין מכל זה? לאור העובדה שהגופים הרשמיים בוחרים שלא להשתמש בניסוח חד-משמעי, אלא בניסוח מפותל (כלומר, במקום לכתוב "דאודורנט המכיל אלומיניום לא גורם למחלות", הם בוחרים לכתוב "לא הוכח מחקרית שקיים קשר בין דאודורנט לבין מחלות") – אין פלא שצרכנים רבים חוששים משימוש בדאודורנט. החשש מפני חדירת חומרים לעור מקבלת חיזוק גם מפרשת הטלק של ג'ונסון & ג'ונסון – אשר אלפי נשים חולות סרטן השחלה תובעות אותה בשנים האחרונות בטענה שהטלק הכיל אסבסט מסרטן שחדר למערכות גופן. אמנם מדובר במוצר אחר ובחומר אחר, אבל ההבנה שמוצר קוסמטי לשימוש חיצוני עלול לחדור אל מערכות הגוף הפנימיות מעוררת לא מעט חששות.

נזכיר כי האופן שבו מונע דאודורנט רגיל את ריח הזיעה הוא באמצעות אנטי-פרספירנטים. חומרים אלה מכילים לרוב מלחי אלומיניום, שיוצרים חומר דמוי ג'ל שסותם את הצינורות של בלוטות הזיעה. אולם, יש גם דאודורנטים שמבטיחים למנוע את ריח הזיעה בדרכים אחרות, ביניהן הדאודורנט של ד"ר עור, המיועד לנערות ולנערים.

מה מכיל דאודורנט ללא אלומיניום של ד"ר עור Young?

דאודורנט ללא אלומיניום
דאודורנט ללא אלומיניום של ד"ר עור: רשימת מרכיבים

הדאודורנט ללא אלומיניום של ד"ר עור Young מבוסס על אבץ פעיל, ומכיל שילוב של ויטמין E (נוגד חמצון המגן על העור מפני נזקי הרדיקלים החופשיים), שמנים צמחיים (כותנה, קלנדולה וקמומיל המיועדים לריכוך העור), וג'ל אלוורה (התורם להרגעת העור). ההבטחה היא לנטרל את ריחות הזיעה מבלי לפגוע במנגנון ההזעה הטבעי. הבטחה אחרת היא לדאודורנט שמתייבש במהירות מבלי לייבש את העור, מבלי להיות דביק ומבלי לצרוב. בחברה אומרים אף כי הדאודורנטים החדשים נבדקו לעור רגיש.

כאמור, מדובר בדאודורנט ללא אלומיניום, אשר אינו מכיל פראבנים ואינו מכיל חומרים משמרים,

דאודורנט ד"ר עור Young: מבחן הריח

במבחן התוצאה, מדובר בדאודורנט מצוין – יש לו ניחוח עדין ונעים והוא אכן מנטרל את ריח הזיעה למשך כל היום.

נסיינית צעירה שהשתמשה בו הייתה מאוד מרוצה, היא ציינה שהמרקם מעט שומני ועלול להותיר כתם על הבגד, ולכן מומלץ להתיז את הדאודורנט לפני שמתלבשים.

מיהי חברת ד"ר עור?

כפי שאפשר ללמוד משמה, ד"ר עור היא חברה ישראלית. החברה, המייצרת מגוון רחב של מוצרי דרמו-קוסמטיקה, הוקמה בשנת 1994 על ידי רופאי עור ובשנת 2008 נרכשה על ידי קבוצת ניאופרם, שהינה קבוצה מובילה בישראל במתן פתרונות משולבים בתחום הבריאות. בד"ר עור מדגישים כי כל המוצרים מיועדים לעור רגיש ואינם מכילים פראבן.

דאודורנט ד"ר עור Young: מחיר וזמינות

דאודורנט ללא אלומיניום של ד"ר עור Young יקר יותר מדאודורנט רגיל של חברות מסחריות, דוגמת דאב, פה או קרמה. ניתן להשיג את המוצרים ברשתות הפארם, בבתי מרקחת פרטיים ובאתר דוקטור עור.

מחיר: כ-50 שקל ל-150 מ"ל.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

הנוסע המתמיד

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות