בקרוב בחנויות: חלב סויה של טרה ומשק צוריאל. תנובה תוריד מחירים? - פואנטה

בקרוב בחנויות: משקה סויה של טרה ומשק צוריאל. תנובה תוריד מחירים?

ליטר משקה סויה של תנובה עולה כ-12 שקל, וזה הרבה. האם משקאות הסויה של משק צוריאל מבית טרה ישנו את המצב ומהן המלצות משרד הבריאות לגבי צריכת סויה?

סויה משק צוריאל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יותר ויותר צרכנים נמנעים מחלב פרה מסיבות שונות – החל מסיבות בריאותיות ועד סיבות ערכיות, כמו בחירה בתזונה טבעונית. התחליף הנפוץ הוא חלב סויה, או ליתר דיוק, משקה סויה, ולעתים גם משקה שקדים או משקה אורז. כעת הצרכנים האלה יכולים לקוות שהמגוון יגדל והמחיר יירד: בקרוב התחרות תתחמם ועל המדף יתנוססו משקאות תחליפי חלב של טרה, תחת המותג משק צוריאל. מדובר בסדרת משקאות סויה ושקדים שמיוצרים בשיתוף המותג VALSOIA האיטלקי. בהמשך תצטרף לתחרות גם שטראוס – עם סדרת משקאות סויה ושקדים משלה.

המגוון עד כה היה יחסית מצומצם והמחיר גבוה. תנובה זיהתה כבר מזמן את הפוטנציאל בענף הצומח הזה, מה שהפך אותה לשחקנית המרכזית על המדף (נתח שוק של 59%) ואיפשר לה לנקוב מחירים גבוהים ולא תחרותיים. כך למשל, ליטר משקה סויה תנובה נמכר בכ-11-12 שקלים, וליטר משקה שקדים נמכר בכ-13 שקלים. לצד תנובה פועלים גם המותגים המיובאים אלפרו (23% מהשוק) ו-VITRIZ (כ-23% מהשוק), כאשר כל מי שטס לאירופה מדי פעם, יודע היטב שבארץ המחיר שלהם גבוה משמעותית לעומת חו"ל.

דוגמאות למחירי משקאות סויה ברשת שופרסל
משקאות סויה

משקה סויה ומשקה שקדים – סדרת תחליפי החלב משק צוריאל

סדרת המוצרים של משק צוריאל ו-VALSOIA תכלול משקה סויה קלאסי, משקה סויה במתיקות מופחתת, לייט, משקה סויה בטעם וניל ומשקה שקדים.

חברת טרה, המחזיקה במחלבת משק צוריאל, לא חשפה עדיין את המחירים. אמנם, ניסיון העבר מלמד שטרה לא ממהרת למכור את המוצרים שלה במחיר נמוך משל המתחרים (למשל, גבינה צהובה טרה אינה זולה יותר מגבינה צהובה תנובה), אבל יש לקוות שעצם העובדה שתנובה תחוש מאוימת תגרום לה לרצות לשמר את נתח השוק שלה באמצעות מבצעים – מה שיחייב את טרה להגיב.

בינתיים, בטרה שמים דגש על מסרים אחרים, כמו הערכים התזונתיים של משקאות הסויה: "סדרת המשקאות של משק צוריאל, שפותחה בהתאמה לטעמו של הצרכן הישראלי ושימושיו, מועשרת בסידן ובוויטמינים, אינה מכילה כולסטרול, לקטוז ורכיבים מן החי. כמו כן, משקאות הסויה בסדרה מופקים מפולי סויה מלאים שאינם מהונדסים גנטית", אומרים בטרה.

סויה זה בריא?

במשך שנים סבלה הסויה מתדמית בעייתית, בשל החשש שהיא גורמת להתבגרות מינית מוקדמת וחששות בריאותיים אחרים. אלא שכפי שפורסם במדור הבריאות של אתר חדשות הצרכנות פואנטה, מחקר שהתפרסם לפני כשנתיים נתן רוח גבית חזקה לסויה ושינה את תדמיתה.

משרד הבריאות שינה את המלצותיו ופרסם המלצה חמה על צריכת סויה. לפי ההנחיות החדשות, צריכת סויה לא רק בטוחה, אלא אף מומלצת. מדובר בסויה על צורותיה השונות, כולל משקה סויה. בנייר עמדה שפרסם משרד הבריאות עם עמותת עתיד – עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, נכתב כי: "צריכת סויה הינה בטוחה בכל שלבי החיים לרבות ינקות, ילדות והתבגרות, הן בקרב נשים והן בקרב גברים, ואף עשויה לספק יתרונות במצבים בריאותיים שונים, כולל הפחתת סיכוי לסרטן השד".

ההמלצות מתבססות על תוצאות של קרוב ל-200 מחקרים מקיפים שבוצעו ב-12 השנים שחלפו מאז הפרסום הקודם.

לחצו על הקישור לקריאת הכתבה המלאה על ההמלצות לצריכת סויה.

טרנד הטבעונות מעלה צריכת משקאות סויה

רוח גבית נוספת מקבלים משקאות הסויה מטרנד הטבעונות שתפס תאוצה בשנים האחרונות. לפי נתוני טרה, בשנת 2018 מכירות שוק תחליפי החלב נאמדו בכ-273 מ' ₪ (כ- 3.3% ממכירות שוק החלב בישראל). כמו כן ב-7 השנים האחרונות נרשמה צמיחה דו ספרתית בכל שנה ובסך הכל השוק יותר משילש את גודלו בשנים אלו. הערכות מצביעות על כך שהשוק ימשיך לצמוח באופן מואץ בשנים הקרובות.

על פי סטורנקסט בשנת 2018 צמחה קטגוריית משקאות תחליפי חלב בכ-17.5% (כספית), כאשר הקטגוריה נחלקת למשקאות סויה ותחליפים נוספים (שקדים, אורז וכד').

על פי מחקר שערכה חברת 2thepoint עבור משק צוריאל, כ-60% מצרכני משקאות תחליפי החלב בישראל צורכים חלב בקר לצד משקאות תחליפי חלב. עוד עולה מהמחקר כי 64% מצרכני הקטגוריה צורכים משקאות תחליפי חלב בקפה, 30% כתוספת לדגני בוקר, 17% צורכים את המוצר כפי שהוא ו-17% בשייקים.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

משקאות סויה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות