כמה אחוז מומלץ להוציא על קידום העסק?

כמה אחוז מומלץ להוציא על קידום העסק?

אם עדיין לא ברור לכם מהו ROI – הגיע הזמן שתכירו את המושג הזה ותדעו לחשב מהו החזר השקעה וכמה כדאי לכם להשקיע בקידום העסק כדי להצמיח אותו. כך זה עובד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ייתכן מאוד שהעסק שלך שוחה היטב בתחומים רבים בעולם העסקים. כישורי המכירות של הצוות שלך יכולים להיות מדהימים, המוצר שלך עשוי להיות מרגש ויוצא דופן ואיכות השירות חשובה לך ונשמרת באופן פנומנלית. עם זאת, כדי לפרסם ולקדם את העסק, להיצרב בתודעת הצרכן ולהרחיב את קהל הלקוחות שלך, נדרשים אנשי מקצוע. בתחום השיווק הדיגיטלי, תקציבי הפרסום גמישים ודינמיים מאוד ומאפשרים לך להתאים את תקציב הפרסום לצרכיך ויכולותיך בכל רגע. מכאן, עולה כמובן שאלה מתבקשת – כמה ראוי שנוציא על קידום העסק? במדריך מקוצר זה, נעסוק בכל המשתנים שיסייעו לנו לקבוע את סכום ההשקעה בקידום העסק.

עיקרון מנחה משמעותי

אחד מהמשתנים החשובים ביותר בקביעת סכום ההשקעה שלך, הוא מושג שסביר מאוד להניח שכבר נתקלת בו אם התחלת להביע עניין בקידום העסק. המושג שאיתו הכול מתחיל ונגמר הוא ROI – Return on Investment.

מהו ROI?

כשאנו מדברים על הקצאת תקציב הוצאות לעסק, זהו העיקרון שאליו אנו חייבים תמיד לחזור. ROI הוא למעשה מעין נוסחה המסייעת לנו ללמוד האם הוצאה מסוימת היא כדאית מבחינה כלכלית לארגון או לעסק. השימוש בנוסחת ROI תסייע לך לקבוע בדיוק מהו תקציב הקידום שנכון לך להוציא כרגע. הנוסחה עובדת באופן הבא:

ראשית, אנו מחשבים את הרווח הנקי שנשיג מהפעולה המתוכננת על ידי חישוב ההכנסה הצפויה וחיסור כלל ההוצאות. חשוב שניקח בחשבון את כל ההוצאות הפוטנציאליות על מנת לקבל רווח נקי מדויק.

לאחר מכן, נחלק את הרווח הנקי שהשגנו בסכום שהשקענו בהתחלה.

לבסוף, יש להכפיל את התוצאה שקיבלנו ב-100.

התוצאה הסופית שנקבל היא למעשה ההחזר שקיבלנו על ההשקעה באחוזים.

התבלבלת? ננסה להמחיש את הדברים בדוגמה:

נניח, למשל, שהחלטנו להשקיע 2500 ₪ בחודש על קידום ממומן בפייסבוק, בגוגל ובאינסטגרם. ממאמצי הקידום הללו, אנו צפויים ליצור רווח של כ-12,000 ₪. כלומר, הרווח הנקי הוא 9,500. את הרווח הנקי אנו מחלקים בסכום ההשקעה, כלומר: 9,500/2,500. את התוצאה שקיבלנו – 3.8, אנו מכפילים ב-100 ומקבלים את התוצאה 380% – החזר השקעה נאה מאוד שמאותת לנו שזהו סכום ששווה לנו להשקיע בעסק.

משתנה מעסק לעסק

עם זאת, לא לכל עסק יש את הכלים והיכולות להשקיע כל סכום, אפילו אם יניב לנו רווחים עצומים בהמשך הדרך. לעסק בצעדיו הראשונים או בעל הכנסות נמוכות יחסית, נדרשת התחשבות במשתנים נוספים.

גודל העסק

עסק מבוסס וחזק עם הכנסות ממוצעות עד גבוהות, יכול להרשות לעצמו השקעה של עשירית ועד אפילו רבע מהכנסותיו בשיווק. בסופו של דבר התוצאות ידברו בעד עצמן ויוכלו לקחת את העסק לגבהים חדשים. עם זאת, עסק קטן או עסק הנמצא בתחילת דרכו, אינו יכול להקצות משאבים כאלה לצרכיו. במקרה כזו אנו נדרשים להיות מחושבים יותר ולהקצות סכום ריאלי. גם השקעה של 5%-7% מהכנסות העסק יוכלו להניב תוצאות טובות ומשלב זה נוכל להמשיך ולבנות את התקציב מחודש לחודש, עד שנרגיש בטוחים מספיק.

אופי וצרכי העסק

ישנם עסקים שעובדים מעולה מפה לאוזן ובנוכחות פיזית במקום ולעומת זאת יש כאלו שבלי נוכחות דיגיטלית פשוט לא ישרדו. חשוב שנבין לעומק כיצד העסק שלנו מקבל חשיפה ונראות ונייעד את תקציב השיווק שלנו לפי צרכי החשיפה שלו.

אופן התשלום

התשלום למשרד פרסום דיגיטלי משתנה בין משרד אחד לשני. אחד יעבוד כך שכל הוצאות הפרסום מגולמים בדמי הניהול, אחרים עשויים לדרוש תשלומים נוספים. בקידום ממומן אנו משלמים גם לפי הקלקות וקמפיינים מורכבים אחרים ידרשו הוצאות נוספות. חשוב שניקח בחשבון את כל המשתנים בקמפיין השיווקי כדי להבטיח שאנו אכן בשליטה מלאה על תקציב הקידום שלנו.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה





תגובות: 0

נגישות