נוסעים לים בשבת? התחבורה הציבורית בתל אביב והסביבה מתחילה לפעול

נוסעים לים בשבת? התחבורה הציבורית בתל אביב והסביבה מתחילה לפעול

נעים בסופ"ש – מיזם התחבורה הציבורית בשבת בתל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו, יוצא לדרך. אילו קווים יפעלו, באיזו תדירות והיכן? כל הפרטים בכתבה

תחבורה ציבורית בשבת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נניח שאתם גרים בתל אביב ורוצים להגיע בשבת לביקור אצל ההורים ברמת השרון, ונניח שאין לכם רכב פרטי. עד עכשיו, זו הייתה בעיה שלכם וייתכן שאפילו נאלצתם לקנות רכב פרטי רק כדי לנוע ממקום למקום בשבת. הפתרון במקרה כזה למי שלא מחזיק רכב פרטי, היה לא לראות את ההורים בסופ"ש, לקחת מונית יקרה הלוך ומונית יקרה חזור, או להגיע ביום שישי לפני כניסת השבת ולחזור במוצאי שבת. כעת, אחרי שבמשך שנים התרגלו הישראלים בעל כורחם להיעדר תחבורה ציבורית בשבת, המצב משתנה – לפחות בכמה ערים בארץ. החל מסוף השבוע הקרוב גם משפחה שגרה בתל אביב ואין לה רכב פרטי, יכולה בקלות לנסוע לביקור אצל ההורים ברמת השרון ולחזור הביתה באוטובוס קו 707, עם השקת מיזם התחבורה "נעים בסופ"ש" – מיזם התחבורה הציבורית בשבת שבו לוקחות מספר ערים במרכז, בהובלת עיריית תל אביב.

סוף השבוע של 22.11.19 הוא ללא ספק סוף משמעותי ביותר עבור ישראלים רבים, ועבור ישראל בכלל – משום שזה יהיה שבו תחל לפעול תחבורה ציבורית בהיקף נרחב באופן רשמי בשבת. אמנם, כבר היו מיזמי תחבורה ציבורית בשבת בערים שונות, למשל מיזם "נוע תנוע" (שפעל, בין היתר, בגבעתיים), ואמנם בשלב זה מדובר ביוזמה של מספר ערים בלבד (ובראשן תל אביב), אבל אין ספק כי מדובר בציון דרך משמעותי הן מבחינת איכות החיים של ישראלים רבים והן מבחינת מערכת היחסים העדינה בנושאי דת ומדינה.

מי שמבקר מדי פעם בחו"ל לא מעלה על דעתו מצב שבו במשך כמעט 48 שעות אין תחבורה, אך כאן בישראל נוצר סטטוס קוו שמקשה מאוד על מיליוני אזרחים, ומן הסתם גם פוגע בתיירים המגיעים לארץ. כעת, החל -18:00 ביום שישי ועד 17:00 ביום שבת – אפשר יהיה להתנייד בתחבורה ציבורית לפחות בחלק מהמקומות בארץ.

תחבורה ציבורית בשבת – מאיפה לאן?

מערך ההיסעים של סופי השבוע בגוש דן יכלול בשלב זה שישה קווים שיפעלו במיניבוסים שיש בהם 19 מקומות ישיבה. מדובר ב-300 ק"מ ויותר מ-500 תחנות, אשר יחברו בין תל אביב, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון – וכל זאת חינם (בשלב זה). עלות הפרויקט היא 12.5 מיליון שקל.

הקווים הם:

  • קו 705 בין תל אביב-יפו‎‏ לגבעתיים
  • קו 706 בין תל אביב-יפו לרמת השרון
  • קו 707 בין תל אביב-יפו‎‏ לרמת השרון
  • קו 708 בין רמת החיי"ל בתל אביב לבין וולפסון‎‏‎‏
  • קו 709 בין תל אביב-יפו‎‏ לסינמה סיטי
  • קו 710 בין תל אביב‎‏ לבין קריית אונו‎‏
תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב
מפת התחנות של קווי החבורה הציבורית בשבת בתל אביב והסביבה

תחבורה ציבורית בשבת – פרטים נוספים:

  • שעות הפעילות: ימי שישי בשעות 02:00-18:00, ובשבת בשעות 17:00-09:00.
  • תדירות: אוטובוס כל חצי שעה – בכל חצי שעה עגולה,  מלבד קו 710 מקריית אונו שייצא כל שעה עגולה.
  • נגישות: בכל שעה וחצי ייצא מיניבוס מונגש. נוסע עם מוגבלות בתנועה שמעוניין להשתמש בשירות, יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, כדי שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.
  • שירות ומידע: עם תחילת הפעלת המערך יושק אתר ייעודי עם כל המידע הרלוונטי BuSofash.co.il.
    מידע סטטי על קווים, תחנות ושעות היציאה ניתן לקבל בקישור הבא: https://bit.ly/2KtsDnm
    מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן לקבל כשלב ראשוני באפליקציית אוטובוס קרוב, הזמינה בגרסאות אנדרואיד ו-IOS. אפליקציות תחבורה נוספות יצטרפו לשירות בקרוב ויעודכנו באתר.
  • מוקד שירות לקוחות יהיה זמין לכל אורך שעות הפעילות במהלך סוף השבוע  בטלפון 03-9676000. מחוץ לשעות הפעילות, יש לפנות לאתר הייעודי או למוקדי 106 העירוניים.

בעיריית תל אביב אומרים רשת הקווים הבינעירונית תספק פתרון תחבורתי הולם לכ-4 מיליון תושבי המטרופולין, וכי כבר יש התעניינות מצד ראשי רשויות נוספים. ייתכן שגם ערים כמן הרצליה והוד השרון תצטרפנה לפרויקט בקרוב.

פואנטה






היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות