יום הקולנוע הישראלי: כרטיסים לסרט ב-10 שקלים (אם לא תזמינו באינטרנט)

יום הקולנוע הישראלי: כרטיסים לסרט ב-10 שקלים (אם לא תזמינו באינטרנט)

איזה סרט ישראלי בא לכם לראות? החל מהמנצחים ו"7 ברכות" ועד "הפילגש" ו"המזח", ביום הקולנוע הישראלי תוכלו לקנות כרטיס ב-10 ש"ח (עם כוכבית)

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איזה כיף זה לראות סרט טוב במחיר מוזל – על אחת כמה וכמה סרט ישראלי. אז פנו לעצמכם את הלו"ז ביום רביעי – 7.2.24, כי יום הקולנוע הישראלי חוזר. ביום הזה יוקרנו 26 סרטים ישראלים, חלקם ממש ממש חדשים, ב-10 ש"ח בלבד לכרטיס (אם לא תזמינו באינטרנט, כמובן). יש עכשיו שפע סרטים ישראליים טובים, ביניהם המחזמר "המנצחים", הקומדיה השחורה "צ'קאאוט" ו"הפילגש" בכיכובן של דאנה איבגי ואניה בוקשטיין.

לצדם יוקרנו סרטים ישראלים מצוינים שבגלל המלחמה לא זכו למספיק יחס בחודשים האחרונים, כמו 7 ברכות, בכיכובן של ריימונד אמסלם ותיקי דיין, וגן קופים של אבי נשר, בכיכובם של אדיר מילר, יניב ביטון, שני כהן, ערן זרחוביץ' ואחרים.

סרטים נוספים: לרוץ על החול, עם צביקה הדר – זוכה פרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה; אמצע החיים – עם חן אמסלם, שלום אסייג וצחי הלוי; טור פרידה – עם דרור קרן; המזח – עם מיכאל אלוני ודניאל גד ועוד רבים. אם יש לכם זמן, זו הזדמנות לראות כמה סרטים ברצף.

יום הקולנוע הישראלי – כמה באמת תשלמו?

כאמור, את כל הסרטים תוכלו לראות במחיר של 10 ש"ח לכרטיס, ממש כמו המחיר של ב"שלישי בשלייקס". זה יופי של מחיר, כי כיום כרטיס לסרט עולה 44-47 ש"ח. אבל יש כוכבית. אמנם מציעים לנו כרטיס לסרט ב-10 שקלים, אבל רק אם נקנה בקופות.

כמובן, רוב הצופים מעדיפים להזמין את הכרטיסים לסרט אונליין, כי הם חוששים שלא יישארו כרטיסים בקופות במקומות טובים או מעדיפים שלא להמתין בתור. הזמנה באינטרנט כרוכה בעמלה, ולא סתם עמלה – אלא עמלה גבוהה שנעה בין כ-4 ל-5 ש"ח לכל כרטיס. לכן, המחיר האמיתי עבור רוב הצרכנים שיקנו כרטיס לסרט ביום הקולנוע הישראלי יהיה כ-14-15 ש"ח לכרטיס.

ביס פלאנט ובמובילנד גובים עמלה של 4.50 ש"ח על כל כרטיס – שזה מטורף. בהוט סינמה וביס פלאנט גובים כ-4 ש"ח לכרטיס.

כך, זוג שהולך לסרט ביום הקולנוע ומסתכן ברכישת כרטיסים בקופה, אמנם ישלם 20 שקל לשני כרטיסים, אבל אם הוא מעדיף להזמין את אותו זוג כרטיסים באינטרנט, הוא כבר משלם כ-30 שקל. הפער הזה הולך וגדל ככל שמזמינים יותר כרטיסים, משום שהעמלה נגבית על כל כרטיס בנפרד, ולא על ההזמנה. אם אתם מזמינים אונליין 4 כרטיסי קולנוע, לא תשלמו 40 שקל, אלא 55-58 שקל – תלוי בבית הקולנוע.

כמה עולה כרטיס לסרט ביום הקולנוע הישראלי?

סינמה סיטי פלאנט, הוט סינמה מובילנד
2 כרטיסים בקופה  20 20 20
2 כרטיסים באינטרנט 27.80 29 29
4 כרטיסים בקופה 40 40 40
4 כרטיסים באינטרנט 55.60 56 58

מה שמרגיז לא פחות הוא שבאתרי האינטרנט של רוב בתי הקולנוע כלל לא כתוב שרכישת כרטיסים בקופות תהיה זולה יותר.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂

כך טורפדה החקיקה לביטול עמלת ההזמנה באינטרנט

כזכור, נעשו כמה וכמה ניסיונות לאורך השנים לבטל את עמלת ההזמנה באינטרנט – עמלה שהיא כמובן דרך להוציא עוד כסף מהצרכנים, למרות שבפועל היא דווקא חוסכת לבתי הקולנוע כוח אדם ומקצרת את התור בקופה.

מי שניסה להוביל כמה הצעות חוק לאורך השנים היה חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) וחברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ). אחד הדיונים הסוערים בנושא התקיים בוועדת הכלכלה בפברואר 2018. באותו דיון עלתה הצעת פשרה הזויה על-ידי מנהלת השיווק של פלאנט, ליעד קרימברג, כשהיא מקבלת גיבוי גם מנציגי הסינמה סיטי: הזמנה באינטרנט תתאפשר ללא תשלום – אך בלי מקומות מסומנים. מי שירצה לשמור מקום – ישלם עמלה גם באינטרנט וגם בקופות.

כמובן שהצעה זו לא אושרה, אבל הלחץ שהפעילו בעלי בתי הקולנוע עבד – והזמנה באינטרנט עדיין כרוכה בעמלה.

איך משיגים כרטיס לסרט בהנחה?

כידוע, בילוי בסרט בימי שגרה הוא בדרך כלל בילוי יקר, ומשפחה של 5 נפשות נפרדת בקלות מכ-250 שקל בבילוי כזה.

כאן בפואנטה פרסמנו בעבר כתבה נרחבת על הדרכים השונות לא לשלם מחיר מלא לסרט, ויש כאלה. למעשה, הסקירה מראה כי מי שלא יהיה ספונטני, בהחלט יוכל למצוא כרטיס לסרט בהנחה.

כדי לראות את כל השיטות – היכנסו לכתבה על כרטיסים לקולנוע בהנחה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות