השוק מחכה להנדסאים ולעובדים במקצועות טכנולוגיים

השוק מחכה להנדסאים ולעובדים במקצועות טכנולוגיים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מדי פעם בפעם מתפרסמות ידיעות על מחסור חמור באנשי מקצוע רבים מהתחומים הטכנולוגיים. אחת הסיבות למחסור הזה היא שאנשים בעלי כישרון וגישה לתחומים כמו הנדסה והנדסאות בוחרים ללמוד תחומים אחרים משיקולים כאלה ואחרים. כיום נעשה מאמץ להעלות את המודעות לחשיבותם של מקצועות אלו ולחיוניות שלהם לשוק העבודה הישראלי, כדי שהאנשים המתאימים יבחרו במקצועות טכנולוגיים וימלאו את השורות החסרות בענף.

לימודי מקצועות טכנולוגיים – מה כדאי לדעת?

מן הסתם, בכל תחום הבחירה במוסד לימודי נובעת משיקולים שונים – החל מתנאי הקבלה, דרך המיקום ועד היוקרה של אותו מוסד. כשמדובר במקצועות טכנולוגיים, אחד המוסדות הבולטים ללמוד בהם היא מכללה טכנולוגית שנקר הנדסאים. המכללה מבטיחה רמת הכשרה גבוהה ומעניקה את כל האינפורמציה וההתנסויות הנדרשות לסטודנט. בנוסף לכך יש לה יתרון לא פחות חשוב: לימודים במכללה פותחים דלתות במקומות העבודה הנחשקים ביותר.

בין השיקולים העומדים נגד עיני הסטודנט קיים גם השיקול החברתי והקהילתי. במכללה טכנולוגית שנקר שמים דגש גם על  הנושא החברתי, תוך התאמת המתחם והתכנים לתחומי העניין הרלבנטיים לצעירים.

בעידן שבו הטכנולוגיה כה דומיננטית, הנדסאים ובעלי ידע טכנולוגי הם אנשי מקצוע מבוקשים ביותר בשוק העבודה. הכלים שרכשו במהלך לימודיהם ובמקומות עבודה שבהם צברו ניסיון מקצועי, מעניקים להם את הידע הדרוש כדי להשתלב במשרות מגוונות ורבות בתעשיית ההייטק.

קיים חיפוש מתמיד אחר הנדסאים צעירים ומוכשרים ש"רעבים" לעבודה. חברות מכל הענפים מגייסות עובדים לתפקידים חדשים ולתפקידים קיימים שפינו מהנדסים והנדסאים ותיקים.

היכן מומלץ ללמוד לתואר הנדסאי?

כאשר בוחרים מוסד לימודי, עדיף לשים דגש על מוסד בעל מוניטין טוב הנשמר לאורך שנים. מובן שכדאי לברר אצל תלמידים שלמדו או לומדים במקום, אך חשוב להצליב מידע, שכן כל חוויה של סטודנט היא חוויה אישית וסובייקטיבית.

כדאי כמובן לגשת אל משרדי המכללה ולבקש ייעוץ לימודים. מעת לעת, ובמיוחד בימים הפתוחים שמקיימת המכללה, מומלץ לבוא ולהתרשם מהמקום עצמו.

תואר הנדסאי בכל תתי התחומים כמו תוכנה או מכונות, דורש מחויבות והתמדה. רמת המחויבות ויכולת ההתמדה תלויים, בין היתר, בתחושת השייכות שחשים הסטודנטים למקום, כך שכדאי לברר גם איזו אווירה יש במכללה.

בדיקה באשר להתאמה ניתן לבצע עוד הרבה לפני שמבצעים את הרישום בפועל. כמובן, אפשר לקבל מראש את כל המידע על התכנים הנלמדים, כך שמוטב להתכונן היטב ולחקור את הנושא על מנת להיות בטוחים שמדובר במקצוע הנכון עבורכם.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות