לידיעת מבוטחי הכללית: טופס 17 דיגיטלי יישלח אוטומטית לבית החולים

בשורה למבוטחי הכללית: טופס 17 יישלח אוטומטית לבית החולים

מבוטחי הכללית שיגיעו לאחד מבתי החולים של כללית, כמו ביילינסון, קפלן או סורוקה, לא יידרשו לטופס 17 מודפס. בנוסף, תוקף ההפניה יוארך משמעותית

טופס 17
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה פעמים הגעתם לבית חולים וגיליתם ששכחתם את המסמכים, ובפרט טופס 17 שאמור להסדיר את החיוב? בעולם דיגיטלי שבו הכול נשמר בענן והניירת הופכת למיותרת, זה רק מתבקש שגם טפסים רשמיים של קופות חולים, בתי חולים ומוסדות ממשלתיים יוכלו לעבור באופן דיגיטלי, אבל השינוי הזה מתרחש לאט. בקופת חולים כללית עושים כעת צעד שיקל מאוד על המבוטחים אשר מגיעים לקבל טיפול בבתי החולים של הכללית: החלפת טופס ההתחייבות המודפס (טופס 17) בטופס דיגיטלי שנשלח מהקופה אל בית החולים.

מדובר ברשימה ארוכה של בתי חולים, ביניהם סורוקה, שניידר, ביילינסון, השרון, מאיר, קפלן, העמק, כרמל, יוספטל וגהה.

טופס 17 דיגיטלי – מה זה?

נזכיר כי טופס 17 הוא למעשה טופס התחייבות שמסדיר את התשלום עבור הטיפול במבוטח. בהיעדר טופס כזה, מטופלים נאלצים לעתים לוותר על טיפול רפואי בשל היעדר מימון.

בשלב הראשון, שירות ההעברה של טופס 17 באופן דיגיטלי ואוטומטי ניתן בהפניות למרפאות החוץ והמכונים בבתי החולים של כללית, ללקוחות הרשומים לשירותי הרשאה לחיוב החשבון (בילינג), שאליו רשומים כ-70% מהלקוחות. בחצי השנה הקרובה הוא יורחב לכלל הלקוחות.

לדברי פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, מדי שנה מונפקים בכללית כ-2 מיליון טופסי 17: "המעבר לטופס 17 דיגיטלי מתאפשר בזכות העובדה שלכללית מערך משותף של 14 בתי חולים ו-1,500 מרפאות קהילתיות, דבר המאפשר לרתום את היכולות הדיגיטליות ומערכות המחשוב הקיימות לטובת תהליכים המשפרים את הממשקים ותהליכי השירות במעבר בין המרפאה לבית החולים".

מדובר באמנם במהלך מתבקש, אך כדי לוודא שהדברים באמת עובדים ומטופלים לא נופלים בין הכיסאות, בחודשים האחרונים בוצע פיילוט שבמסגרתו עשרות אלפי מטופלים הופנו לטיפולים בביה"ח של כללית ללא צורך בהצגת טופס 17. כעת הפיילוט הופך למציאות בשטח, כאשר המטרה היא שמטופל יקבע תור ויגיע לבית החולים ללא ניירת.

תוקף ההפניה הוארך ל-6 חודשים

שיפור נוסף ללקוחות כללית – נוגע למשך הזמן שבו ההפניה תוקף. עד כה הפניה הייתה בתוקף למשך שלושה חודשים, ומעתה התוקף יהיה לשישה חודשים. החיוב בגין הנפקת ההתחייבות נשאר בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

השירותים האינטרנטיים נכנסים לקופות החולים

כאמור, מעבר לשירותים דיגיטליים הוא מעבר מתבקש בעידן הנוכחי, וקופות החולים מאמצות בהדרגה מגוון פעולות ושירותים שהמבוטחים יכולים לבצע דרך האינטרנט – החל מפנייה לרופא באמצעות האפליקציה לצורך בקשת מרשמים ואישורים, דרך מרשמים דיגיטליים שממתינים לרוקחים בבתי המרקחת מבלי שהמטופל נדרש להציג מרשם מנייר, ועד טיפול רפואי של ממש.

כך למשל, קופת חולים כללית מציעה את טייטו (Tyto) – מכשיר שמאפשר בדיקה מרחוק על-ידי רופא. הרעיון הוא תקשורת מול רופא מקצועי שמקבל נתונים על בדיקת אוזניים, חום או כאב גרון באמצעות מכשיר הנמצא אצל המטופל בבית. כיצד זה עובד? הפרטים בסקירה המלאה על שירות טייטו בשירותי בריאות כללית.

לאחרונה אף פרסמנו כאן במדור הבריאות של אתר פואנטה כי אפשר כבר להזמין תרופות עד הבית באינטרנט – גם למבוטחי הכללית וגם לשאר מבוטחי קופות החולים.






היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות