איפה הכי יקר לקנות מוצרי פארם? השוואת מחירים של משרד הכלכלה מגלה

איפה הכי יקר לקנות מוצרי פארם? השוואת מחירים של משרד הכלכלה מגלה

אם נדמה לכם שמזון קונים ברשתות המזון ומוצרי פארם קונים ברשתות הפארם – שימו לב להשוואת משרד הכלכלה, הנמשכת כבר שנתיים. סופר-פארם או רמי לוי? BE או או ויקטורי? הנה המספרים

סופר פארם אונליין
צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במשך שנתיים מבצע משרד הכלכלה השוואת מחירים של מוצרי פארם נבחרים בין רשתות הפארם לבין רשתות השיווק, מתוך הבנה שמוצרי פארם כמו דאודורנטים, משחות שיניים, חיתולים ושמפו הם מוצרי יסוד שמהווים נדבך משמעותי ביוקר המחיה המאפיין את סל הצריכה של הישראלים. המסקנה: אם אתם רוצים להוציא פחות על מוצרי פארם – אל תקנו ברשתות הפארם אלא ברשתות השיווק המוזלות. השוואת המחירים מגלה פער גדול מאוד במחירים של מוצרים זהים, שאין שום סיבה לשלם עליהם ביוקר, כאשר רמי לוי הכי זול ובדרך כלל סופר-פארם הכי יקרה, מאז 2017 ועד עתה.

חשוב להשוות גם בין רשתות המזון

כמובן, המחירים ברשתות המזון אינן אחידים. יש רשתות המוגדרות רשתות מוזלות, ביניהן רמי לוי, ויקטורי ויוחננוף, ויש רשתות יקרות יותר, כמו חצי חינם. הפער בין רשתות השיווק גדול, כאשר רשת חצי חינם מתחרה בהצלחה עם סופר-פארם על התואר "הרשת היקרה ביותר" בחלק מהקטגוריות.

כאמור, מבין רשתות השיווק, הרשת הזולה ביותר לאורך כל תקופת ההשוואה היא רמי לוי, עם עלות סל בגובה של 683 ₪ בממוצע. הרשת היקרה ביותר היא רשת חצי חינם, עם ממוצע עלות סל בגובה 832 ₪. הפער בין שתי הרשתות עומד בממוצע על כ-150 שקל, שהם כ-17%.

הסקירה ההשוואתית של מוצרי הטואלטיקה בוצעה ב-100 סניפים בפריסה ארצית רחבה, אשר כללה רשתות פארם, חנויות פארם קטנות ורשתות שיווק מזון. הושוו 44 מוצרי טואלטיקה בקטגוריות של משחת שיניים, סבון, שמפו, מרכך שיער, דאודורנט, חיתולים ומגבונים.

הרשתות שבהן הושוו מוצרי פארם ע"י משרד הכלכלה

פער גדול במחירי הדאודורנטים ומשחות השיניים

פערי המחירים המשמעותיים ביותר נרשמו בקטגוריית המוצרים של דאודורנט לגברים.

הרשת היקרה ביותר הייתה סופר-פארם, המחיר הכולל של כל הדאודונטים שהושוו עמד על 185 ₪. הרשת הזולה ביותר, רמי לוי, מכרה את אותו הסל בדיוק במחיר של 119 ₪ – פער של 55%.

פער משמעותי נוסף נרשם בקטגוריית משחות השיניים – כאשר הפעם חצי חינם מככבת כיקרה ביותר. המחיר בחצי חינם היה 114 ₪, לעומת 77 ₪ אצל רמי לוי – פער של 47%.

בקטגוריית החיתולים נרשם פער משמעותי בין הרשת היקרה ביותר לבין הזולה ביותר – כאשר רשת חצי חינם מכרה במחיר של 201 ₪, לעומת ויקטורי שמכרה ב-151 ₪. מדובר בפער של 32%.

גם בקטגוריית מרכך השיער נרשם פער משמעותי, כאשר סופר פארם מוכרת את המוצרים ב-53 ₪ לעומת 43 ₪ אצל רשת רמי לוי פער של 24%.

BE זולה יותר מסופר-פארם

ענף הפארם בישראל מתאפיין בשחקנית דומיננטית שהיא סופר-פארם, ברשת חזקה שמתחרה בה (רשת BE של שופרסל, אשר הושקה בנובמבר 2018 לאחר רכישת ניו-פארם) ובנקודות מכירה אחרות כמו רשתות מזון, אתרי פאםר וביוטי, בתי מרקחת ועוד.

אם מסתכלים על שתי הרשתות הגדולות שמתחרות זו בזו ראש בראש, הרי שבמוצרים שנבדקו על-ידי משרד הכלכלה, רשת BE זולה יותר מרשת סופר-פארם.

לפי תוצאות ההשוואה, רמת המחירים הממוצעת בסל הממוצע ברשת BE נמוכה בכ- 8% מרשת סופר פארם בתקופה שבין נובמבר 18 לנובמבר 19.

בנוסף, הבדיקה מגלה שרשת BE כעת זולה יותר מכפי שהייתה בתקופה שסמוך להקמתה.

כאן יש להזכיר כי כל אחת מהרשתות מציעה מבצעים לחברי המועדון שלה ומשווקת גם מגוון רחב של מותגים תחת המותג הפרטי שלה, כך שבסופו של דבר, כל צרכן מרכיב לעצמו סל ייחודי שמחירו יכול להיות שונה מזה שנבדק כאן.

כפי שפרסמנו כאן במדור "מועדוני לקוחות" בפואנטה, עמיתי מועדון הצרכנות חבר, למשל, מקבלים 6% הנחה קבועה על קניות ברשת BE במעמד החיוב. בנוסף, לאחרונה חתמה שופרסל על הסכם עם פליי קארד – מועדון הנוסע המתמיד של אל על, וכעת ניתן לצבור נקודות טיסה בפליי קארד על רכישות ברשת BE.

שווה להשוות גם באתרי פארם וביוטי

כפי שפרסמנו כאן במדור השוואות ובדיקות באתר חדשות הצרכנות פואנטה, לאחרונה נכנסה רשת KSP, שמוכרת יותר כרשת מחשבים וסלולר, לענף הפארם. זה התחיל במכירות של בשמים, ובחודשים האחרונים התרחב גם למוצרים אחרים כמו מוצרי גילוח, דאודורנטים ועוד.

השוואה שביצענו גילתה מחירים אטרקטיביים, כפי שאפשר לראות בכתבה "KSP מוכרת אונליין מוצרי פארם במבצעי כסאח".

ולא רק KSP. לפני מספר חודשים פרסמנו כאן כי אתר מדילינק השיק אפשרות השוואת מחירים באפליקציה – מה שמאפשר לצרכן לסרוק בזמן אמת את הברקוד של המוצר שהוא עומד מולו, ולראות היכן זול יותר.

גם כאן, השוואה בין רשתות הפארם לבין אתר מדילינק הוכיחה שרשתות הפארם יקרות יותר. הפרטים בכתבה "השוואת מוצרי פארם: רשת BE זולה מסופר-פארם, אבל אתרי פארם לפעמים זולים יותר".

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה






היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות