H&M מתחילה להשכיר פריטים. היכן ובאילו מחירים מתאפשרת השכרת בגדים?

H&M מתחילה להשכיר פריטים. היכן ובאילו מחירים מתאפשרת השכרת בגדים?

למה לקנות אם אפשר לשכור? H&M מצטרפת לטרנד המתחזק של השכרת בגדים, אשר עשוי לשנות את תעשיית האופנה ולאפשר לנו לחדש את המלתחה בקצב מהיר בלי לזהם את העולם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמנם עדיין לא בישראל ואמנם רק פריטים מסוימים, אבל הצעד שעושה רשת H&M משמעותי ביותר והוא חלק מעידן חדש בתחום האופנה. מדובר בצעד של השכרת בגדים ב-H&M. הרשת אינה הראשונה שעושה זאת, אלא מצטרפת לרשתות כמו אורבן אאוטפיטרס, אמריקן איגל, בננה ריפבליק וגאפ, אבל אין ספק שיש חשיבות רבה למהלך הזה, לאור היותה של H&M קבוצת האופנה השנייה בגודלה בעולם ולאור יכולתה להשפיע על תפיסת הצריכה של אופנה בקרב הצרכנים. את בלון הניסוי של השכרת בגדים H&M מפריחה במגרש הביתי שלה, בחנות הדגל Sergels Torg בשטוקהולם, אשר נפתחה מחדש בימים אלה לאחר שיפוצים והתאמות לאווירה החדשה שהרשת מנסה ליצור. שירותי ההשכרה פתוחים רק לחברי מועדון H&M.

H&M: השכרת בגדים ותיקון בחנות

כאמור, האפשרות לשכור בגדים של H&M פתוחה כרגע רק לפריטים מסוימים (חצאיות, שמלות ואפילו שמלות כלה). הכוונה היא לבגדי המסיבות של H&M מקולקציית Conscious Exclusive  של השנים 2012-2019, כולל בגדים מקולקציית הסתיו הנוכחית. העיתוי כמובן אינו מקרי ומכוון למסיבות סוף השנה.

עלות השירות, אשר כאמור פתוח לחברות (ולחברי) מועדון בלבד: 350 קרונות שוודיות בחודש (כ-128 שקל) תמורת 3 פריטים לחודש.

ב-H&M מציעים לקונים שירות סטיילינג בחנות.

בנוסף, הרשת מציעה שירותי תיקונים בחנות, כך שאפשר לקצר, להצר ולהכניס תיקונים בפריטים.

קונים בזול, לובשים מעט וזורקים

החלטתה של H&M על הצעד הזה אינה נובעת משיקולים סביבתיים טהורים, אלא כמובן משיקולים עסקיים. הבגדים שאנחנו קונים בכמויות וזורקים בכמויות הם בין הגורמים המזהמים ביותר את כדור הארץ – ובמקביל למחאת הפלסטיק ההולכת ומתרחבת, קיימת מגמה של הפחתת רכישה של בגדים חדשים לצד יוזמות של מכירת בגדים יד שנייה והשכרת בגדים.

אפשר לראות את המגמה הזאת גם כאן בארץ, עם התרחבותן של יוזמות למכירת בגדים יד שנייה בחנויות ייעודיות ובאירועים נקודותיים, מסיבות החלפת בגדים וכו'. לאחרונה אף פרסמנו כאן בפואנטה שורת אירועים של מכירות בגדים יד שנייה במסגרת "מתלבשות על נובמבר" – בתגובה לקדחת הקניות של בלאק פריידיי והסיילים של נובמבר.

כמה עובדות מדאיגות על הבגדים שלנו ומשבר האקלים

  • תוחלת החיים של פריט לבוש עומדת על כ-3 שנים בממוצע
  • צרכן אמריקני לובש פריט בממוצע 7 פעמים
  • אמריקאי ממוצע קנה ב־2018 פי חמישה בגדים ממה שקנה ב־1980
  • כמות הבגדים שאנחנו זורקים הוכפלה פי 7 תוך 20 שנה
  • שלוש קבוצות אופנה מחזיקות יחד כ־43% מנתח השוק העולמי: פריימרק הבריטית, H&M השוודית וזארה הספרדית
  • תעשיית האופנה אחראית ל-20% מזיהום המים בכדור הארץ
  • תעשיית הבגדים אחראית ל-10% מפליטות החנקן הדו חמצני
  • קילוגרם אחד של בגדים מייצר 28 ק"ג של גזי חממה
  • רבע מהכימיקלים שמיוצרים בעולם נועדו לענף הטקסטיל
  • כדי לייצר 1 ק"ג של כותנה – נדרשים 20,000 ליטר מים
  • רק 15% מהבגדים שלנו ממוחזרים או נתרמים
  • 5.2% מהפסולת במטמנות הם בגדים
  • 70 מיליון עצים נכרתים מדי שנה כדי לייצר בגדים

באים לחנות לא רק כדי לקנות בגדים

מגמה אחרת שהולכת ומתרחבת בחנויות באופן כללי היא העשרת חוויית הקנייה – וזאת כדי להתמודד עם העדפה של קונים רבים לעשות קניות אונליין. ברשתות שונות כבר הבינו שכדי להביא את הלקוחות אל החנות, צריך להציע להם חוויה, בילוי וערך מוסף שהם לא מקבלים מול מסך. כפי שפרסמנו בעבר כאן בפואנטה, מותגים מאמצים שיטות להעשיר את החוויה, ביניהם ארמני ביוטי, אשר פתח חנות מותג בישראל בקניון רמת אביב לפני כשנה, ושם משלב מראות חכמות להתאמת המוצרים ללקוחות וכולי.

כזכור, פרסמנו כאן לפני כמעט שנתיים כי רשת H&M סגרה 170 חנויות בשל המגמה של הפחתת הקניות הפיזיות, ונראה שהיא מחפשת לעצמה מודל עסקי שחולש גם על נושא השכרת הבגדים וגם על חוויית הקנייה בחנויות.

לכן, בחנות הדגל של H&M בשטוקהולם הוקם לא רק בית קפה, אלא גם דוכן ביוטי, שבו הקונות יכולות לקבל טיפול יופי, לסדר את הציפורניים וכו'.

 

H&M
בית קפה בחנות H&M בשטוקהולם. צילום: H&M 
ילדים ב-H&M
פינת משחק לילדים בחנות H&M בשטוקהולם. צילום: H&M

בחנות יש גם קופות בשירות עצמי, כפי שהולך ונעשה נפוץ בחנויות רבות, לצד קופות מאוישות, ועבור הילדים יש עמדה מתוקה שמאפשרת להם לציר ולהעביר את הזמן בזמן שההורים עסוקים בקניות.

מסכים בכל רחבי החנות מאפשרים ללקוחות להציץ על התמונות שלקוחות אחרים שיתפו ברשתות החברתיות עם התיוג של H&M, לכאורה כדי לקבל השראה מה לקנות.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

הנוסע המתמיד





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות