עושים מהפך לבית! כל הטיפים לעיצוב מנצח

עושים מהפך לבית! כל הטיפים לעיצוב מנצח

עיצוב הבית מחדש יכול לחסוך את ההוצאה הכבדה שבמעבר דירה. נחל מהחלפת ריהוט ועד שיפוץ מקיף – הנה כמה טיפים לעיצוב שיהפוך את הבית לבית החלומות

עיצוב הבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עיצוב מחודש של הבית וביצוע מהפך של ממש בחלל שבו אנו מתגוררים הוא תהליך שהופך יותר ויותר נפוץ בבתים בישראל. ניתן לעצב מחדש את הבית בצורה יסודית ומקיפה כל כך, עד כי נרגיש כאילו עברנו לבית חדש. העלות מזערית ביחס לעלות הרכישה של בית חדש בפועל. כך, מספר רב של בתים ודירות בישראל עוברים מדי שנה מהפך עיצובי של ממש, במגוון דרכים וסגנונות. עבור מי שמשתעשע עם הרעיון של ביצוע מהפך מסוג זה בבית, להלן כמה טיפים לעיצוב מנצח, אשר יהפוך את הבית שלכם למשהו חדש לחלוטין.

הגדרה כללית של מאפיינים וצרכים

אחד השלבים הראשונים בביצוע מהפך עיצובי לבית שלכם, צריך להיות הגדרה כללית אך מפורטת של המאפיינים שאתם מדמיינים בעיני רוחכם לבית העתידי והמעוצב מחדש, כמו גם של הצרכים המרכזיים שלכם מהבית.

פעמים רבות נוח יותר להתחיל דווקא מהגדרת הצרכים (למשל, איזה סוג של מטבח אנחנו צריכים, כמה חלל פתוח נרצה שיהיה בחדר השינה או בסלון, כמה ואיזה סוג של שטח אחסון אנחנו צריכים וכד'), ובשילוב הצרכים הללו להגיע למאפיינים הספציפיים שנראים לנו כמתאימים ביותר לבית. אלו יכולים לכלול סוגים מסוימים של פרטי ריהוט, שינוי של ממש במבנה עצמו (דוגמת שבירת קירות והרחבת/צמצום חללים) וכל מאפיין מפורט אחר.

עבודה עם אנשי המקצוע הנכונים

אחת ההחלטות המרכזיות ובעלות ההשפעה הרבה ביותר על הצלחתו של המהפך הצפוי לקרות בבית שלכם, היא בחירת אנשי המקצוע המתאימים והנכונים לעבוד עימם. הכוונה אינה בהכרח רק לאנשים אשר יבצעו את עבודות השיפוץ (במידה ואנחנו ממש משפצים) בפועל, אלא לאנשים שיסייעו לכם לתכנן ולעצב מחדש.

בראש ובראשונה מומלץ למצוא מעצבת פנים מנוסה ומקצועית, כזו אשר סגנונה האישי מתאים לטעמכם (זאת ניתן להבין על ידי בחינת אתר האינטרנט ועבודות קודמות של אותה מעצבת פנים). מעצבת פנים טובה תסייע לכם החל מהשלבים הראשונים של הגדרה כללית ובניית תכנית מפורטת יותר, ועד לשלבים הסופיים של ביצוע עבודות השיפוץ, רכישת פרטי דקורציה ומערכות ריהוט וכו'.

לשלב יחד ישן עם חדש – אחד הסגנונות המרשימים והיעילים ביותר לעיצוב הבית הוא להסכים לשלב ישן עם חדש, מודרני עם מסורתי, בחללים שונים של הבית.

הדוגמה הטובה ביותר לכך היא תחום המטבח. מטבחים כפריים מודרניים הם להיט של ממש בימינו, ומסיבות טובות מאוד: ניתן לשמור על האווירה החמימה, הכפרית והפסטורלית, הבאה לידי ביטוי למשל באמצעות שימוש נרחב בעץ ובתאורה בצבעים חמים יחסית, אך ליהנות מהמטבח המודרני המאובזר והמתקדם ביותר שבנמצא. השילוב בין הישן לחדש מאפשר לנו לרקוד על שתי החתונות המקביל – ליהנות מסגנון עיצובי המייצר סביבה ביתית נעימה וחמימה, אך ללא כל וויתור על החידושים הטכנולוגיים למיניהם והאלמנטים המודרניים העדכניים ביותר בהם משתמשים כיום, ואשר נמצאים בשימוש מפני שהוכחו כיעילים ביותר מבחינה פונקציונלית.

התנסו במינימליזם

כיום ניתן לשמוע יותר ויותר דיבורים על גישה המכונה "מינימליזם", אותה ניתן להביא לכדי ביטוי בתחומים שונים של החיים, וכך גם בעיצוב הבית. בהקשר זה, הכוונה בגישה זו היא לצמצם למינימום את כמות החפצים והאלמנטים המיותרים בסביבה בה אנו חיים, להוריד את ה"רעש" הקיים בעיניים שלנו בכל פעם שאנחנו נכנסים לאחד מחדרי הבית אשר עמוס באינספור פריטים שונים, החל מפרטי ריהוט ועד לחפצים קטנים, פרטי דקורציה וכל דבר אחר.

בגישה המינימליסטית מעצבים את המרחב כך שיכיל כמה שפחות חפצים ואלמנטים שונים, כך שהרבה מהחפצים בהם אנו משתמשים ממוקמים כך שאינם גלויים לעין אלא אם כן משתמשים בהם, השימוש בפרטי דקורציה שונים אינו נרחב במיוחד ועוד שיטות שונות על מנת "לנקות" את המרחב בו אנו חיים.

לא לכולם גישה זו מתאימה בהכרח, אך גם אין צורך לקחת אותה בצורה קיצונית יתר על המידה – אפשר לאמץ משהו מרוחה, ולנסות לעצב לפחות חדר אחד או אזור אחד מהבית באופן מינימליסטי יחסית. אין זה אומר כי תצטרכו לוותר על נוחות או על שימוש בחפצים בהם אתם מעוניינים, אלא בעיקר כי תלמדו לוותר על דברים שאתם לא באמת צריכים וסתם תופסים מרחב בבית שלכם, או ללמוד כיצד להסתיר חלק מהאלמנטים, כך שהתמונה הכללית שתתקבל בעין תהיה פתוחה ונקייה יותר.

פואנטה





1
נגישות