מה זה מענק עבודה, מי זכאי לקבל אותו ואיך עושים זאת?

מה זה מענק עבודה, מי זכאי לקבל אותו ואיך עושים זאת?

שימו לב – אין הרבה הזדמנויות לקבל כסף מהמדינה, וזו אחת מהן. בין אם אתם שכירים ובין אם עצמאים ועבדתם בשנה האחרונה, ייתכן שמגיע לכם לקבל אלפי שקלים מתנה (מענק עבודה)

מענק עבודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בימים האחרונים קשה להחמיץ את הקמפיין בטלוויזיה תחת הסיסמה "מה ששלך – שלך" – אבל למרות זאת, יש הרבה מאוד ישראלים שלא מבינים למה הכוונה. אמנם, אין מי שיתנגד לקבל מהמדינה אלפי שקלים מתנה, אבל יש הרבה שיכולים לקבל מענק עבודה ולא יודעים זאת. מדובר בשכירים ובעצמאים שהרוויחו בממוצע עד כ-7000 שקל בחודש – והאפשרות להגיש את הבקשה עבור שנת 2018 היא רק עד 27.12 – אז כדאי מאוד להבין ולהגיש את הבקשה בדחיפות.

הכוונה ב"מענק עבודה" היא למס הכנסה שלילי, כלומר, במקום לשלם מס על ההכנסה, מקבלים עוד כסף משום שיש לכם הכנסה – אך היא נמוכה. הכסף מגיע ישירות מרשות המיסים.

הסכום הממוצע שרשות המסים מעניקה עומד על כ-4,000 שקל, כאשר הסכום המדויק נקבע לפי השכר הממוצע של העובד והכנסות נוספות של העובדים או של בני זוגם.

בישראל אמנם מתגאים בשיעור אבטלה נמוך, אך העובדה שרוב רובם של הישראלים עובדים, באופן אבסורדי לא אומרת שהם מתפרנסים בכבוד. למעשה, ישראלים רבים מאוד עובדים אך מרוויחים מעט מאוד.
הרעיון מאחורי מענק עבודה הוא לעודד את הישראלים לצאת לעבודה ולא להתקיים מקצבאות, להגדיל את ההכנסה הפנויה של העובדים ולצמצם פערים חברתיים.

אז מה צריך בשביל ליהנות ממענק של אלפי שקלים מהמדינה? הזכאים הם עובדים שמרוויחים מעט, סביב 7,000 שקל בממוצע – כאשר יש תנאי סף שרלבנטיים להורים בהתאם למספר הילדים שיש להם ולמצבם המשפחתי. כאשר מדובר באנשים מעל גיל 55, גם מי שאין לו ילדים זכאי למענק הכנסה.

מי זכאי לקבל מענק עבודה?

כל מי שבשנת 2018 עבד כשכיר או כעצמאי ועומד בתנאים הבאים:

  1. לא הייתה בבעלותו או בבעלות בן/בת זוגו יותר מדירת מגורים אחת.
  2. בן 23 ומעלה עם ילדים או בן 55 ומעלה ללא ילדים, ומתקיים לגביו אחד מהשניים:
    • יש לו עד שני ילדים או שהוא בן 55 ומעלה ללא ילדים – והוא השתכר פחות מ-6,248 ₪ לחודש בממוצע.
    • עבור חד הוריים ההכנסה שמזכה במענק עבודה צריכה להיות נמוכה מ-9,482 ₪ בממוצע בחודש.
    • עבור הורים לשלושה ילדים ויותר – ההכנסה החודשית הממוצעת צריכה להיות נמוכה מ-6,957 ₪ בחודש בממוצע. במקרה של חד הוריים – 11,566 ₪.
  3. יורש של אדם שנפטר והיה יכול להגיש בקשה למענק עבודה.

יש לציין כי השכר שממנו גוזרים את הזכאות הוא השכר ברוטו, לפני הניכויים.

באתר רשות המסים יש סימולטור שמאפשר לבדוק את הזכאות בכתובת: https://www.misim.gov.il/shmaanakavoda/frmFirst.aspx.

פואנטה




תגובות: 0

נגישות