חביבי הצרכנים: שיאומי, סמסונג, דייסון ואיירפודס. המוצרים הסיניים בעלייה

חביבי הצרכנים: שיאומי, סמסונג, דייסון ואיירפודס. המוצרים הסיניים בעלייה

סמארטפון של שיאומי, טלוויזיה של סמסונג ובלנדר נינג'ה: זאפ מגלה מה הצרכן הישראלי מחפש ואילו שואבים מתחרים בדייסון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם סמארטפון של שיאומי או סמסונג, טלוויזיה של סמסונג ושואב אבק דייסון, ואם אתם סובלים משירות גרוע של משרדי הממשלה, קופות החולים וחברות ריהוט – אתם ישראלים קלאסיים. הסמארטפון המחופש ביותר בשנה האחרונה ב"זאפ השוואות מחירים" הוא שיאומי רדמי נוט 7 והטלוויזיה הכי מבוקשת היא סמסונג 4K בגודל 55 אינץ'. הגופים עם הדירוגים הגרועים ביותר הם משרדי הממשלה, חברות הריהוט וקופות חולים. מה עוד מעניין את הצרכנים? הטרנדים המובילים ל-2019 הם שואבי אבק רובוטיים הכוללים שטיפה (גידול של 400%)  ואוזניות אלחוטיות (גידול של 100%).

הנתונים מתבססים על 20 אתרי קבוצת זאפ שבהם יש 4 מיליון גולשים ייחודיים בחודש. מהנתונים מסתבר שלמרות מחירן הגבוה, האוזניות הכי מבוקשות הן Apple Airpods2. בזירת שואבי האבק, דייסון אמנם השיקה השנה את דייסון V11, אך שואב האבק הכי מבוקש ב-2019 היה דייסון V8. למרות התלונות על מקררי סמסונג, המותג הזה מככב בחיפושים בזאפ והמקרר המחופש ביותר הוא מקרר של סמסונג עם מקפיא תחתון.

מה שעוד עולה מהרשימות הוא חדירה של מוצרים סיניים – שמבטאת את הבחירה של הצרכנים לשלם פחות על מוצרים כמו סמארטפון או שואב אבק.

הטרנדים של 2019: שואב סיני, קורקינט חשמלי ומגהץ אנכי

  1. שואבי אבק: כאמור, השנה ראינו כניסה של מגוון מותגים סיניים כמו רוידימי וג'ימי, אשר תרמו להורדת המחיר של הקטגוריה. מפופולריות של 18% מכלל מוצרי שואבי האבק, ישנה קפיצה ל-26% של שואבי האבק הסינים מכלל שוק שואבי האבק. מחירי המותגים נמוך בכ-30% מהמותגים האחרים.
  2. קורקינטים חשמליים: למרות התאונות, וכשברקע מרחפים חוקי הרכיבה על קורקינטים חשמליים, בחודש מאי חלה קפיצה של 40% בביקושים למוצר.
  3. מגהץ אנכי: החל מחודש אפריל מורגשת עלייה חדה בחיפושים.
  4. בלנדרים: בלנדר נינג'ה תופס נפח משמעותי שהולך ועולה, וכעת עומד על 53% מסך הביקושים של שוק הבלנדרים, כאשר מולו עובדים לא פחות מ-50 מותגים שונים. מחירו, נמוך בממוצע בכ-10% מהמוצרים האחרים.
  5. מצלמות אקסטרים: הביקוש למצלמות אקסטרים, כמו GoPro Hero, נמצא בעלייה מתמדת כאשר חודש השיא היה ביוני. הממוצע למצלמות אקסטרים עומד על 1,100 ש"ח.
  6. אוזניות: שוק האוזניות הבלוטות' הקלאסיות נמצא במגמת ירידה ומחזיק בנתח של 19% משוק האוזניות. המחיר הממוצע הוא 520 שקל. שוק אוזניות ה-true wireless מככב עם נתח שוק של 69% מכלל האוזניות.
  7. טלוויזיות: טכנולוגיות ה-LED הוותיקה מובילה ומחזיקה בנתח שוק יציב של כ-80% בזכות המחירים התחרותיים, מאחוריה בפער משמעותי ה-QLED של סמסונג עם נתח שוק של 8%.  המסך המוביל השנה הוא 65 אינץ', ומתחזק לנתח שוק של 33%, לעומת 24% שנה שעברה.
  8. שואב אבק שוטף: שואב אבק שוטף קיים בשוק כבר כשנתיים, אך השנה חלה קפיצה של 400% בביקושים. המחיר הממוצע עומד על 2,000 שקלים. במדור שווה להכיר סקרנו בשנה האחרונה מגוון שואבים, מוזמנים לקרוא.
  9. סטרימרים: גידול של 100% מתחילת השנה.
  10. קסדות: שיא הביקושים היה בחודש מאי 2019 עם גידול של 200%.

טלפונים סלולריים

לפי נתוני זאפ, מחירו הממוצע של סמארטפון עומד על 1,950 ₪ – מה שמעיד על כך שרוב הצרכנים לא יכולים או לא רוצים לרכוש את מכשירי הדגל כמו סמסונג גלקסי נוט 10 פלוס  או אייפון 11, שמחירם נע מ-4000 שקל צפונה. בחודש מרץ יש עלייה של 10% במחיר הסמארטפונים. נראה שהסיבה היא השקת סדרת גלקסי S10 של סמסונג.

לאחרונה פרסמנו כאן במדור הטכנולוגיה והדיגיטל של פואנטה, כי השאלה כמה עולה אייפון 11 הייתה ראשונה ברשימת חיפושי "כמה עולה" ב-2019. בזאפ המצב שונה, והאייפון היחיד שנכנסת לחמישייה הפותחת של הסמארטפונים המחופשים ביותר ב-2019 היה דגם ישן:

  1. שיאומי רדמי נוט 7
  2. סמסונג גלקסי S10 פלוס
  3. סמסונג גלקסי S10
  4. סמסונג גלקסי A70
  5. אייפון XR

טלוויזיות

סמסונג שולטת גם השנה בשוק הטלוויזיות ללא עוררין, כאשר כל חמש הטלוויזיות המחופשות ביותר ב-2019 היו של סמסונג. כאמור, הדגם המבוקש ביותר הוא דגם של סמסונג בגודל 55 אינץ' באיכות 4K – למרות שהשנה כבר הכריזה סמסונג על טלוויזיית 8K. יש להניח שלקראת האולימפיאדה נראה זינוק בחיפושי הטלוויזיות, בפרט טלוויזיות גדולות וטלוויזיות 4K.

אוזניות

מחירן הממוצע של אוזניות עומד על 560 ש"ח, כאשר קטגוריית אוזניות ה- TRUE WIRELESS עשתה את הזינוק הגדול והפכו לפופולריות ביותר, עם גידול של 100% בביקושים למוצרים אלו. אגב, זו גם הקטגוריה היחידה שבה אפל דומיננטית:

  1. אפל Airpods2
  2. אפל Airpods
  3. סמסונג גלקסי באדס (BUDS)
  4. סוני
  5. JBL

נזכיר כי כאן בפואנטה פרסמנו לאחרונה סקירה של אוזניות אלחוטיות זולות ומוצלחות של מותג האודיו הסיני TaoTronics (טאו טרוניקס), ויהיה מעניין לבדוק האם המותג הזה יככב ברשימות הסיכום של 2020.

שואבי אבק

בתחום שואבי האבק, השואבים הרובוטיים הפכו לפחות מחופשים משואבים אלחוטיים. דייסון אמנם מככב בראש הרשימה, אבל יש כאן שתי תופעות מעניינות: ראשית, למרות השקת הדגם החדש והמשוכלל של השואב האלחוטי דייסון V11, דווקא דגם ישן היה מחופש יותר – דייסון V8, ובחמישייה הפותחת אפשר לראות גם את דייסון V10.  שנית, השואבים הסיניים צומחים. זו כנראה גם הסיבה שהמחיר הממוצע של שואב אבק ירד בכ-10% מתחילת השנה ועומד על 1,400 ₪.

  1. דייסון V8
  2. רוידמי (Roidmi)
  3. ג'ימי
  4. דייסון V10
  5. Roborock s50

אגב, שיא הביקושים לשואבי אבק הוא במהלך חודש נובמבר (עם גידול של 60%) וזאת בגלל ימי הקניות. במהלך חודש מרץ ישנה קפיצה נוספת של 45% בביקושים בגלל תקופת חג הפסח.

מחשבים ניידים

המחיר הממוצע עומד על 4,200 ש"ח.

  1. אסוס VivoBook E12
  2. אפל Macbook air13
  3. אפל Macbook air13
  4. לנובו יוגה
  5. דל

מקררים

הביקוש למקררים השנה גדל בכ-40% במהלך חודש מרץ, לפני פסח. גם פה, סמסונג שולטת בחמישייה הפותחת, כאשר המקרר המחופש ביותר הוא מקרר מקפיא תחתון של סמוסנג RL4322.

מזגנים

המזגנים המבוקשים השנה היו מזגנים קטנים, כאשר הגידול בביקוש מורגש לפני תחילת הקיץ, בחודש מאי (גידול של 300%). מחיר ממוצע למזגן עומד על 4,200 שקל.

מכונות כביסה

המכונה המחופשת ביותר היא של 7 ק"ג. המחיר הממוצע עומד על 2,233 ש"ח כאשר ישנה ירידה של 5% במחיר בחודש ינואר. בראש החיפושים: מכונת כביסה בוש, מכונת כביסה MIELE ומכונת כביסה HAIER.

משרדי הממשלה בתחתית הדירוג

ומה לגבי השירות שאנחנו מקבלים? בעוד שרופאי שיניים מקבלים ציונים גבוהים, לצד בעלי מקצוע נוספים במגזר הפרטי, משרדי הממשלה, קוות החולים והדאר מככבים הצד השני – הצד של הדירוגים הגרועים.

פואנטה




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות