איך לבחור מקרן נייד? מדריך מעודכן לשנת 2020

איך לבחור מקרן נייד? מדריך מעודכן לשנת 2020

האם מקרן נייד יכול להחליף טלוויזיה, האם הוא מתאים להקרנה בחוץ ומהם הפרמטרים החשובים? טיפים לרכישת מקרן נייד

מקרן נייד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עד לפני עשור לא הייתה באמת אופציה איכותית למקרן נייד, אך עם שכלולו של מנגנון נורות הלד, נולד השימוש בנורות אלו בתצורתן החדשה גם להקרנה איכותית יותר. עוצמת התאורה חזקה מהרגיל בנורות מסוג זה וגם הרזולוציה גבוהה יותר. כמובן, חיי נורת לד ארוכים בהרבה, ויכולים להגיע במקרנים מסיימים עד 50,000 שעות הקרנה. עדיין, כמו תמיד, יהיו גם כאן מוצרים זולים ופחות איכותיים שאינם עונים על דרישות ההקרנה בצורה המינימלית ביותר.

שנת 2020 אינה מסמנת את סופו של תהליך השדרוג. למעשה, אנחנו עומדים בעיצומו של תהליך מתמשך לשכלול המקרן הנייד וכיום ישנם סוגים של מקרן נייד ברמה איכותית מאוד בעלי עוצמת הארה גבוהה, המהווים פתרון הקרנה אופטימלי לשלל שימושים. יש גם כאלה בעלי מערכות הפעלה אנדואיד איכותיות, המאפשרות גישה רחבה לכל תכני האינטרנט ולאפליקציות שונות, כמו יוטיוב או נטפליקס, וכל זה במקרן עצמו ללא חיבור לשום מקור חיצוני.

כמובן, גם במקרן נייד, כמו בכל מקרן, מומלץ תמיד להקרין על מסך שמאפשר הקרנה איכותית. למקרן נייד מומלץ להתאים מסך נייד בהתאם, מדובר בדרך כלל על מסך המחובר לחצובה, אותה ניתן להעמיד ולמקם בכל מקום שנחפוץ בו.

במדריך זה ננסה לענות על כמה שאלות נפוצות ומתבקשות בתחום המקרנים הניידים ושימושם באופן כללי.

האם מקרן נייד מתאים להקרנה בחוץ?

רוב המקרנים הניידים אינם מיועדים בתכליתם להקרנה בתנאי חוץ, עם זאת ישנם כאלה המצוידים ביכולות טכנולוגיות מתקדמות המגבירות את בהירות וחדות התמונה ובכך עוזרות גם בהקרנה בתנאי חוץ אפילו בליווי גורמי תאורה חיצוניים, מקרנים אלה נמצאים גבוה מאוד בקטגוריית המקרנים הניידים הן מבחינת ביצועים והן מבחינת מחיר.

האם מקרן נייד מתאים כתחליף לטלוויזיה או קולנוע ביתי?

גם כאן יש לומר שכל מקרן לגופו, ישנם מצבים קיצוניים בהם תנאי ההקרנה אינם אופטימליים מסיבות שונות ומגוונות, תאורת חוץ טבעית פולשנית, אין קיר מתאים להקרנה, אין מקום מתאים לקיבוע המקרן בתקרה, מסיבות כאלה ואחרות לא ניתן להקרין במקרן נייד או בכלל בכל מקרן, ההקרנה לא תיראה באופן אידאלי ונסבול מפגמים בחוויית הצפייה, מומלץ תמיד להיעזר באיש מקצוע בנוסף למדריך זה לפני רכישת מקרן נייד.

האם יש מקרנים ניידים ברזולוציית 4K?

התשובה היא כן, כמו ההתפתחות הבלתי פוסקת בתחומי צריכת המדיה כולה, גם המקרן הנייד היום יכול לשדר ברזולוציית 4K והוא גם די ניתן להשגה מבחינת מחיר.

אמנם התאורה והניגודיות אינן גבוהות כמו במקרן המוכר והטוב, אך הרזולוציה והחדות גבוהות מאוד ואכן מגיעות לגבהים הללו.

מקרנים ניידים – מה עוד כדאי לדעת?

אחרי שענינו על כמה שאלות דחופות וחשובות, הנה כמה מילים להבהרה על מקרנים ניידים.

מקרנים ניידים בתצורת לד מתחלקים לשלוש קבוצות עיקריות:

מקרן נייד לד זול

מקרנים אלה פשוטים מאוד, קטני מידות וחיי הסוללה אינם מאריכים מעבר לחצי שעת הקרנה רצופה. מקרנים אלו ניחנו בכמה תכונות חיוביות של נורת הלד כמו אורך חיים גבוה במיוחד אך עם זאת לוקים בחסר בשאר הקריטריונים הקובעים הקרנה מוצלחת, בדרך כלל עוצמת התאורה נמוכה במיוחד, הרזולוציה ירודה שלא לומר על גבול העלובה, ויחס הניגודיות במקרנים אלו עומד גם הוא על מספרים נמוכים למדי עד כ-1:500.

מקרנים כאלו לא באמת מהווים פתרון להקרנה אמיתית אלה מיועדים לשימוש חובבני בהקרנה עד 40" בחדר אטום מאור.

מקרן נייד ביניים

ברוב המקרים מקרנים אלו קטנים במיוחד, לא גדולים בהרבה מסמארטפון של ימינו.

כאן כבר יש למקרן בעוד כמה תכונות חיוביות מלבד אורך חיים גבוה לנורה, כמו יכולות רזולוציה גבוהות יותר ומערכות הפעלה בסיסיות (ישנם כאלה בעלי מערכת הפעלה android).

גם עוצמת התאורה, חדות התמונה והרזולוציה נמצאות ברמה אחרת לגמרי וכאן כבר מדובר על hd ומעלה. כמו כן, יש אפשרות בדרך כלל להקרנה אלחוטית באמצעות wifi.

מקרנים אלו יהוו פתרון אידאלי לכמה וכמה שימושים, כמו הקרנות בשטח בחשכה או הקרנות ביתיות קטנות, מידת מסך עד 100", 80" אופטימלי בחדר כמעט חשוך לגמרי.

מקרן נייד פרימיום

מקרני הפרימיום בקטגוריה פורצים כבר את כל גבולות ההקרנה האופטימלית. יש כאלה שעצמת התאורה שלהם מגיעה עד 2500lm, שזהו מספר גבוה מאוד לנורת לד, כמעט לא נתפש. כמובן שגם בגזרת הרזולוציה והחדות מדובר בליגה אחרת. יש דגמים בימינו שיכולים לשדר ברזולוציה של עד 4K ובאיכות גבוהה מאוד על מסך גדול מאוד.

מובן שמצורפים עוד קומפוננטים משמעותיים כמו מערכת הפעלה android מעודכנת, מעבדים מהירים ואיכותיים יותר המאפשרים לצרוך את כל התכנים דרך המקרן עצמו כמו netflix או HBO ואתרי סטרימינג למניהם, אפשרות הקרנה אלחוטית, הזנת תוכן באמצעות usb או כרטיס זיכרון, ובעצם לספק את כל הצרכים שלנו רק במכשיר אחד שהוא המקרן עצמו.

ההקרנה יכולה להתבצע עד 150", בחדר מואר חלקית הקרנה אופטימלית עד 120" ועד כ20 צופים.

אחרי שסיימנו עם כל המושגים הטכניים והנתונים היבשים, נותר לנו רק לאחל שנת 2020 מוצלחת לכולם ובהצלחה בבחירת המקרן הנייד שלכם!

הכתבה בשיתוף ענק הסאונד – יבואני מקרנים ומסכי הקרנה – https://www.sound-systems.co.il.

1
נגישות