זו ציפור? זה מטוס? לא, זו מונית מעופפת

זו ציפור? זה מטוס? לא, זו מונית מעופפת

איך תיראה המונית המעופפת ומה לוחות הזמנים שמציגות יונדאי ואובר לשירות Uber Air?

מונית מעופפת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בלי פקקים ובלי רמזורים – העתיד של התחבורה נמצא מעל לפני הקרקע. אם נדמה לנו שזה מדע בדיוני, כדאי לזכור שלפני 150 שנה גם מכונית הייתה מדע בדיוני… בכל אופן, מבחינת יצרנית הרכב יונדאי ואפליקציית המוניות אובר זו תהיה המציאות בעתיד הנראה לעין – אם כי אין הסכמה לגבי המועד.

יונדאי ואובר חשפו את המונית המעופפת S-A1 שהן מפתחות בתערוכת CES (תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם), כאשר כל אחת מהן הציגה תאריך יעד שונה. באובר אמרו כי המטרה היא להשיק את Uber Air עד 2023, ואילו ביונדאי אמרו כי להערכתם הסעה אווירית תהיה זמינה בשנת 2028 – בשל מגבלות רגולטוריות ואתגרים חקיקתיים.

אובר משתפת פעולה עם חברות נוספות כדי לקדם את ההסעות האוויריות שלה, ביניהן חברת הבת של בואינג – אורורה. אובר רואה בתחבורה אווירית את מנוע הצמיחה שלה, והמסר שהיא דוגלת בו היא שתחבורה אווירית היא הרבה יותר קרובה ממה שנדמה.

האבטיפוס שהציגה יונדאי למטוס-מונית S-A1 שפיתחה עם אובר, כולל 4 מושבים ומופעל באמצעות 8 מנועים. בחברה מתכננים לא רק את המטוס-מונית, אלא גם את כל התשתית הדרושה לשימוש בו – החל מתחנת המוניות (Hub) ועד כלי רכב ייעודיים שיבצעו שאטלים אל המוניות המעופפות ומהן.

פואנטה






פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות