דקטלון: המלאי אזל, החנות תהיה סגורה ביום ראשון

דקטלון: המלאי אזל, החנות תהיה סגורה ביום ראשון

בדקטלון לא העריכו נכון את קצב התרוקנות המדפים. ככה זה כשמוכרים לישראלים שרגילים לשלם מאות שקלים לפריט, טייץ ב-40 שקל ונעלי ריצה ב-50 שקל

צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסתערות, התנפלות, טירוף קניות… אין מספיק מילים כדי לתאר את מה שהתרחש בין מדפי חנות דקטלון, מאז שפתחה הרשת הבינלאומית את הסניף הראשון שלה ביום שלישי בראשון לציון.

השילוב בין חיבה עזה למחירים נמוכים לבין בעיה קשה של יוקר המחיה בישראל, על רגע פתיחתה של החנות בסוף אוגוסט כאשר רבים מהישראלים בחופש – כל אלה הביאו לחיסול חלק גדול מהמלאי, עד כדי כך שהיום הודיעה החברה בעמוד הפייסבוק שלה שביום ראשון החנות לא תיפתח כלל, כדי להצטייד במלאי חדש.

הדלתות החנות ישובו וייפתחו ביום שני בבוקר, ויש להניח שבכל מקרה הצפיפות תהיה כבר קטנה יותר ביום זה, לאור העובדה ששנת הלימודים נפתחה ורוב הישראלים חזרו לשגרה.

עם זאת, אין בכלל ספק שהתורים בחנות ימשיכו להשתרך עוד זמן רב, משום שהמחירים בחנות אינם מחירי השקה אלא מחירים קבועים, וכשמציעים לצרכנים נעלי ספורט, אופניים, קסדות, בגדי ים, כדורגל, אוהל, גלגיליות ועוד ועוד פריטי ספורט במחירים של עשרות ומאות שקלים – כאשר ברשתות הספורט האחרות מחריהם כפולים ומכופלים – הם קונים, והרבה.

כאמור, כפי שפורסם בפואנטה עם הפתיחה, מדובר בחנות ענקית המשרעת על-פני 3,000 מ"ר ברחוב הלח"ח בראשון לציון, והבשורה שהיא מביאה לישראלים נדירה מאוד בנוף הקניות שלנו: מותג בינלאומי שלא מנסה לגזור קופון על הישראלים, אלא מוכר במחירים זהים לאירופה (ובמקרים מסוימים אפילו מעט זולים יותר בגלל ההתאמה לשער האירו).

למעשה, המחירים מפתיעים גם בגלל שהם אינם גבוהים ביחס לאירופה וגם בגלל שהם נמוכים ביחס למקובל בארץ למוצרי ספורט.

מנהלת דקטלון בישראל, לואיז שקרון, אמרה בעת ההשקה כי מדיניות התמחור היא מדיניות מכוונת והמחירים הנוכחיים אינם מחירי השקה.

כך למשל, נמכרים בגדי ים לנשים – שני חלקים – ב-38 שקל; דגמים מסוימים של נעלי ריצה בפחות מ-100 שקל והתיקים המפורסמים של דקטלון בכ-12 שקל (אגב, התיק הזה נמכר כרגע בצרפת בכ-3 אירו, כך שבישראל הוא אפילו מעט זול יותר).

הנה כמה דוגמאות למחירים בחנות:

אוהל דקטלוןאוהל של דקטלון: 315 שקל. צילום: דפנה הראל כפיר

טייץ דקטלוןטייץ של דקטלון: כ-39 שקל. צילום: דפנה הראל כפיר

נעלי ריצה דקטלון נעלי ריצה של דקטלון לרצים מתחילים: כ-50 שקל. צילום: דפנה הראל כפיר

חזיות ספורטחזיות ספורט בדקטלון: 80 שקל. צילום: דפנה הראל כפיר

לצפייה בפריטים נוספים לחצו כאן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות